bulunanlar bunu »__ Ustad Prufesor Doktor Suheyl Unvere —' Ista.nbulun Bbeş yuzuncu “dönüm ' 111 yapı— 4 « lacak, “Tes'id torenı hazırl_klaıı ile , mesgul 0- DA lundugu zaman zaman gazetelerde “intişar eden : ardan anlasılmaktadıı Bunlarin neler | olabıleeegı butçe mulahazasıle ne mıktarmın decegı malüm — değildir. Maamafih - " ıstek ve niyette samimiyet, muskullerı yenme- * Bğe kahdı_r Ben sadece ortaya hır fikir sürece - c ğim: Bunun uzerınde işlemeyi taı'afsız fikir ve * ” kâlem sahıplerme, kıymetlı Türk münevverle- rine 'bırakıyoıum . : Istıklal marşı- için onun yazıldıgı gunlerı n yaşamamış olan ve o “günlerin heyetanlarile beslenmemı uılunan kimselerin itirazları gibi bü; mdar. hazreti Fatihin de; fetHe ta- . kad_ üm eden gunleıdekı hejecan k_arar Ve ; bu hadıse hakkmda tafsilât istesin. Adana aSv- : cıhgı n& gibi kaırıu.nı sebeplere dayanarak A_rap- “ cuma Nnamazı kıhp, bir rivayete göre bizzat hut- : dmîderşi oliutiı'lan h'ı'ı' evin basılmasına mü- . “Büade etiniştir?. a din dersi' okutan bu. a fa?ıleth Türk kadmlan elan mevkuf mudu_r? .İHeklaunda Savcıliık. tarafındam- dâva ikame V. Edilmiş midir?. Savcılık hangi Kkanüni “madde- ; leıe 1siımaden dâva acmıstu" Hlİlerinde Arap- | ça kıtap (yâni Kürafi) tutulan:- masum çocuk- c la.ra ne yapılmıştır?.. Kıtaplaıı müsadere edil- - miş midir. Çocukları götürmek suretile bu cür- , " me (!) iştirâkten dölayı &bevinleri hakkında da : dava ikame edıh'nıs midir?. -Dâva ikame edil - “mişse, dâvanin safahatı hakkında Mersin refi- " . kimizin dzahat alarak efkarı umumıyeyı tenvir —'etmelerım tica eder Dıger taıaftan Mılletvekılleruım bu hadı—' . '_ se-ile alakadar olarak lâzım vbulu_nacaklarl ve- Meelise * açıkca Mihi Eğitim »e D akan]ıklarındaıı bir takıııle iza | borcünu ödemekti. Ö, önu yaptı. gelen tahkikatta --| - Yü Halk aPıtısı dalaletınden ku.rtarsın )Kendılerme kapanan l'udayet kapılarını Ağsın.. 'Başka' cek yok. t D : 1u.hu oturaca.k bır ko]tul—: büları: duşunuyorlar mı? ha:reket tarzmı kısa görüş ve hattâ noksan bıl gılerıle kıymetlendırenler elbet aldanırlar. fethi, İkinci Mehmedin mübare yu.regını yakan ilâhi bir aşktı. O, bütün kuv: vet ve kudretini o aşkâ mMedyundu. Kendınde -evvel İstanbulu muhasara edenlerin muüvaffa kıyetsızîıkleıı, bu mübârek hükümdarı Tanr -sına daha çok yaklastırıyor Türke, ebediyeti kadar &manet — bırakacağı mevud. bir 'ulkeyı kendisi için bir atiyei süphaniye biliyordu. Işte z böylece dusunulp teferruatı tarih sahifelerinde ; * yazılı 'olduğu gibi tesbit olunan fetbin. karak-. ! teri, inan ve 1tmmana dayanmıştı.. Bu sebeple-'; dir.ki mııhasaranm ilk gününden Ayasofyada - besini irat buyurduğu güne kadar «Ve ezddule— 'Küm mesteta'tüm» fermanı subhamsıne göre ha- zuladıgı heybeth Ordusunun başında ve saflaı'ı İ aıasmda Bir tek gayesi vaı'ch O da muzaf_fer olmak İstanbulu. m.ı]letı için mühatrek bir &ma-. ” / raklarma kadar baş köyarak ve daha üstün bıx 'ubudiyet nişanesi vererek Allabina şukran, : Halen her ne mulahaza ile olursa o]sun,. burası 'bir müze haline kalholundu Ruhuma , akseden cephesi keenne bhir güzel 'eşya anbarı £ Beş yüzüntü yıl, Fatih büyük .ruhu ile ,Ön ,mabedin içinde beş yüz yil evvelki arslanları- * onm arkasmda teşkil ettikleri Şaflarla: el bagla-» : dıkları ve dört yüz on yıl burada et baglanıp ahirete gocenlerm de o muhtesem kubbe, E da t plandıklarmı görmek ister. Öyle ise; Aya— . — sofya mmabedi şu Veya bu fıkre kurban edılme— den, yine aslına ir dılmeh (ve y'uzu.ncu yıl, burası tertemız 1badethane olaıak Fatıhm büyük ruhuna a;cmag : olunmalıdır. * Aksizhalde nam' ve nişanı bırakılma.rmş ö büyük zate müzaf kıymeth eski. âsar gibi bu : da nisyan. Kköşesine' atılır. O gün buyuk 'Türk © “milleti ile törene 1stırake gelecek' olan Fatıhm >Emekli Aı ay Şukru GOKMENOGLU