1 Sayı 12 ; SEBILÜRREŞAD Millif Eğitim bim bir haberi büyük puntolu başlıklarla ya- Zıyor: «Adanada Arapçâ din dersleri veıilen gizli iki ev basıldı. Yakala.nan kadınlar - huriyet. Savcılığına “verildi.» i Bu tantanalı bashk altındaki haber aynen şöyledi (<Adana — Şehrımızde musaadesız olarak Âr: “heyecanlı du. Emniyet teşkilâtı, ço - : cuklar tam ders gorduklerı esnada eve gu'mışler, hepsmı süçüstü yakalamışları d Doşeme mahallesmdekı €ev : bır kadın. tarafından faaliyette bulunduruluyordu. .Bu evde de 25 çocük yakalar nmıştır. gİ 'e de Hatı adında . Kadın- hocaların ders mukabılı her *talebeden z 25 kuruş aldıkları da tesbı’c edılmışîı!' S ]ul : adalete teshm edilmişl ; Ham dm deısı memnuıyetı kaldırılmıs- at Geçen sene Mit Eğitim 'Bakanlığı tanta- nale bir beyaı—mame ile Halk aPrtisi Divanının > din tedrısatma müsaade ettiğini bildirmişti. * “MEllt Eğitim Bakanı Tahsin Banguoğlu da Par- : tide din hurnyetınden vicdan huı'rıyetmderı 4 bahsetrmstı Bakan, “din, Vıcdan hürtiyeti “böyle' mi anlıyor?. Dünyanın neresinde boyle - bir hâdise vukua gelmiştir ve gelebilir? < Arapça din dersleri verildi diye, evler ba- : sıhyor, emniyet memurları tertibat ahyorlar ; cürmü meşhutlar yapıhyor masum * çocuklar ” toplatıliyor; dmlerıne hizmet kasd.ıle, 'vatan * “yayrı ul rının dinsiz imansız kalmamaları ıçm, chırlz dm hıırrıyetı Dunyanın hıçbır yerınde gorulmıyen bır hâdise Dın Tedrisatı üzerindeki müthiş baskırın feci' “bir delılı- : Bakanı Tahsin Banguoglu BU -hâdiseden - memnun . mudurlar? . Yeni Mersin gazetesı Adanadan aldığı mü- - sıyle yogurup mezç etmıs ve bunun da Sü- © leymâaniye âbidesi vücude ge].n:ııstır Türk musikisi de Arap, İran, Kürd müsi” bi nagmelermden aldığı ilham ve elemanlaf sayesinde Dede- efendiler. gibi sanat dahıle— - rinden kemalini bulmustur onlara dinini, dıyanetı.nı Kuranını; Allahını v Peygamberini öğretmeye- çalışan faziletli Turk kadınları savcılığa veriliyor. Ne oluyor"' Bü- , “yük bir cinayet mi işleniyor?. Bu kadar tedhi- şin mâhnası ne? Eger kanuna aykırı bir hareket , va.rsa, buna tedhiş şekli vermıyerek fazıleth Türk kadınlarını evleri basılarak mücrimler sekhne “koymayarak daha usuülü ve yohle ka- | nunun ahkâmını yerme getırmek daha muva- fık olmaz mı?. Hem, din tedrisini menedeıı ortada hangı kanun vardır?. Geçen sene Millt Eğitim Ba - kanlığının neşrettiği heyannamede bahsedılen Halk Partisi Divanınin, güya din tedrisine- mü- saade ediyormuş gibi görünerek, balkı kıskıv- , * rak bağlayan ve Teşkilâtı Esasiye Kanununa tamamile muhalif olarak koymuş "olduğu -bir. takım kuyud, ve şürut kanun . mahiyetinde iri- — — dir? Bakanlık, din dersi lâikliğe muhaliftir, di-.. 'ye ne kendisi mekteplere din dersleri , kabul e ediyor, ne de din dersleri verilmesini balka bıra- kıyor.. Zahiren bizde her şey var: Din hürr yeti var, vicdan hürriyeti var, tedris huxrıyetı var.. Fakat hakikatte ve fiiliyatta hiç birisi yok. D - Bilâkis tazyik; baskı, tedhişin envar.. Bu baskı da yalnız Türklere karşı.: Hır ve Yahudiler, tam bir seıbestı ıcmde mekteplermde, evlerinde, umumi ve hususi su- rette çoçuklarımna din dersleri venyoılar İn - erini, Tevratlarmı okuyorlar. Hiç kimsenin * bır şey dediği : yok. Onların dinleri-din de, Türk- lerin dini din değil mi?. Onların çocukları din dersleri almağa bakkı oluyor da, müslüman ço- - cuklarının din dersi almağa hakları yok rau?.. Bu, ne kadar insafsızlık, ne kadar müsavatsız- hk!.. O Gazetenin yazdığı haberde «Arapça dihn : dersi» tabiri vard. Arapça din dersi ne demek—; tirfi «Kuran okutmak» demek değil mi?; Bunu' gızlemek için, bir cürüm tasni“etmek için mi * bu tabir: kullanılmış?. Yoksa bu tabir Mersm gazetesı muhabırınm kendı tabiri mi?, Mersin gazetesme rica edıyoruz Adana muhabırmden