amen tersme evr ünyesi,: baştan başa . manevıyatban . muş, iç âlemi çı.rçıplak kalmıştı. Ruh ve ahlâk bak: miz ıstırapların netıcelerıydı Tarihin: v an’aı XA ortada tek bır şey kahyordu ki,-o da memle- ket ve 'millet namma değil, ancak şahsı arzu- “lara esir olmak, yaba_ncı dâvalarda l'uç tered- dutsuz öne düşmekti. * İçtimat bir bu.hran telakkı edecegm'uz bu< unku manevi yoksu]lukîarın doguı-dugu en - dıselerımız, ileri bi tut “_ (komumzmg) -_amıller “<neticesi . sakath.klarma n “ kaynağı olan ıinandan da uzakîaşmak oldug'unu bu' hırl a raf edemıyorlar . —Bugün Mılletlerarası siyasi hadıseıeıden - zıyade, kavı.mlerm secıyelerıle hayat telâl_lnlerı . -dilakler manlar içinde milletlerin Tmanevi sahaları bom- boş kaldı. Akıtıl, arın mesullerini -ara - / makla geçen bu devırde, “hep bir tek cephe üze- . rınde düruldu. O da menfaat ve ihtirasların.diz- ' “gin tutmayan iktisadi sahadaki rekabetleıı, tek- nık ılerlemeler bakımından - üstü :çareleri aı'amaktı. Yuksek Sanayiin artırdıgı verımleı, >Medenıyetm dayandıgı ahlâk ve'safi ruluyet duygulaı'ını telkin eden din kapısı: kapatıldı A]manyada—» (cNazızm v]ıderleıı Protestan ve d areketle.r mhayet J di Kü Jer devrı» cevahıle hakıkat redded_ldı Cemıy t |: -Soyul.” ımmdan ugradıgımız çöküntüler, yasadıgı-.' i rühün ınkarından sonra- |- mhayet ikinci cıhan haıbı gıbı bugunkı,ı__ bodbahı.hgımızın saik. ve sehebı o]an bir: facıa—_ ya suıuklenıp gıttıl : Harbin, dünya mılletlerı uzermde yaptıgı' : dörin yankılardari sonra kurulması için uğla. -- şılan yeni bir-yaşama durümunun dayanakla Ü “sırf iktısadi sahadaki galip kuvvetlere . göre, -.. değil, o kuvvetleri insanlığın haysiyeti “ve 1uhı : hayatın ycnıden temiz ve münezzeh esaslari- . | kat'i bir zaruret: “insanlık âlemince anlaşılmıstır. ü Bu;gün mihetleri husumet ve hırsları" üze- v g rine çekmek ve kütleleri. maddeye hbağlamak:. “gayesile çalışan zümrelerin iyi niyetle hareket - - 'etmediklerinde şüphe kalmamıştır. . mağrur ve nefsani telkinlerle onu sulhten mah- - B eşeriyet; rum bit anarşi içinde bulundurmak isteyen ge: . : Hi İ :Eıl ruhları; terketmek mecbmıyetmde ir Tahir Hari 17m Balcıoglu SÖZÜN ÖZÜ : - " sabını vereceğini düşündüğü için b EBEDİ HAYATA INANMAK R ihun ebe'hhgme ve âhiret gununun h a sabu kitabına iman akıdesı bazılarımn san- / “dığı vıbı gevseven dünyadan ve mesaiden - ran Ve si bir akide dgıldır Bilâkişs dü zi yanın eheu e *kadâr uZzanmasını temiri" edn onu h. Iete ve' ınsmıyete baglayan en “ileri bir ha' ekettir. Eğer o akide olmasayd_ ewer oluıı huru vit Zzevkle- mınınden baska hi bir: endışenmtsı— ri altmda kahnazdı Bu- yuzden de 'dünya baş- Ü. elecegmı ve'o haâyatta hayır ve şer ıerrelerımn bile he? u dünya- $ da faziletli v etemiz bir omur surmeyı, hem _şi.ıduf - ı(Hıç ecekmış gibi :H.B.Ç.