Burada, Pağerevski Nevyorkta veda Konserin! verirken görülüyor, Çerçeve içinde resmini gördüğ ünüz bu sandalye 40 senedenberi meshur piyanist Paderevski ile be, raber seyahat etmiş ve o nereye gittiyse oraya gitmiştir. Eski Deh başvekili Amerikada verdiği son kon. serlerde de bu sandalyeye oturmuştur. Paderevskinin bu konserinin A merikulaki son konserleri olmasınd an korkulmaktadır. Zira | fhtiyar <öhallârın piyanosunun başına yav 4Ş Şöviş yürüyerek geldiği, parma klarının tuşlar üzerinde eskisi gibi aleşli bir şekilde hareket etmediği görülmüştür. ap karşısıma çıkarıyordu. Eferozw| line girerken döneceği kimsesiz evi düşündükçe ödela ağlamak ihti cını hissediyordu. — Almancadan — mam HABER — Akşam Posta. GÜNDÜZ 14 de Ertuğrul Sad GINLI HOĞA #itim, Yenisin mü yoktur. 4p, Dalre 2; No. kabul eder, RESİMLİ | 3u Hsanı kolayca Resimli Haftanm ha satılmıştır, (Se) Atilâ Revüsü, wmarajı hesabı ce ık İ 9$T senesi Kandil? almış olduğum belgeyi zayi ettim Yenisini alacağımdan eskisinin hük İ (K. 1 28) MEZE ESİM SE. in Atasagun Sababları 8.30 a kadar; akşam tarı 17 den sonra Lâleli Tayyare! ED Dr. Necaetti 1939 N İ italyanca derslerini takip ediniz. | 1ruby “ VİY Atatürk büz üç defa basılmış, binlerce nü ŞEHİR TİYATROSU BAB akşamı 2030 da | ime erime Tepebaşı Korkunç geri Bir imuha 1-939 Ç «| < Ankara radyosu l TÜRKİYE KADYODİFÖZYON Çor ALK OPER POSTALAN 13 Memleket $ a al | : ve Ppel ji hali ZO DAN | türkiye Radyosu - Ankara Radyonu” ürik (Karışık program > Heli DALGA UZUNLUĞU: İkonuşma çinizilân dark <i yi Kİ 1610 m. 183 120. Ki. Te ASİ ark evinden nakten), 184018 Müzik: Küluan (| (1051 15195 Kes/Kw, T.A vadi «rize N b ml ka m, 9485 Kes./20 Kw, t santids 19.1 ye TURAN TİYAT VÜRKİYE SAATİYLE Seli) Tahsin eğ Bu akşam ÇARŞAMBA — 29/4/1930 İ Müzik (Hafif senfonik piğklari, 1 i i Konuşma, 19.15 Türk müziği (F, ieyeti), Celi Tukses ve peştey Yezyetı İsi Ajans; meteoroloji etler Nişubüreli besle ZAYI | raat borsası (fiyer). 20.15 Türk mü ği. 3 — Ziya “Türkiye Ziraat Haukasından (1803) | siği. Çalanlar: Vecihe, Cevdet Çağla. | A. semial - Ey gül zdanımı zayi | Refik Fersu aracağımdan eski- | Oküyunlur: ri e n Senar, M #nin hükmü yoktur. — Gümüşsuyu, | Karındaş. peşrevi, 2 — | #skeri bastabr, hermşirelerinden | Hucı Arif beyin * Sutinük (şarkı «| şark - Kurd geçirdi. 7 > tedriye (12893) | Neni bizar ederken: 3 — Mirisonun | somalsi, 8 — Refik * MErre 7E7 ğ T7 Suzinâk şarkı - Görünce ge anda, şarkı » Göğsi 4 — Maci Arif beyin » Mahur şerki durmak derdinik eyler be , 5 — Dede efendinin - Kusi Karlı dağı aşi İ Rast şarkı - Çalıma bak efede, 7 — kız lisesinden Sabriye dağlar canım dağlar. $ — $. Kayma! * Hüseyal şarkı » Ayrılık yıl dönümü Erzurum a İban bumar gözlürm. 19 — Türkü İ Sarı kurdele, 21 Met İ e. 21 Konuşma, 21.15 Esham, tahvi 17 de hastalarim (Telefon: 23951) 1.25 Neşeli plâklar - A. 21.30 Temsi yare piyanyosa | Tören. orkestra » Şef: Nec Freire « Ay, ay, ay 1 Müzik (Küçü Aşkan): 1 ade). HAFTA' nın ri, $ — Micheli - Memleket hasret elle edeceksiniz. | 4. Gangiberser - Benim kücük ted (Saksofon parçası). . İdi ayım. albümü Rydahl - Melodi. 7 — Lebar - Ev megrettiği bu ml-| o yeretinin vasi nd - pl), 234 » İberleri ve yarınki proğram, dan yapılan Kazı sır ve Bahll med Mersin endir” İngiliz yakmşark Nellkon tettikat heyeti tarafım. #da çok mühim eserler bulunmuştur. Anadoluda Mı. iyetlerinden daha eski bir medeniyet bulunduğunu İtekrar ispat eden bu eserler şehir ve hisar harebeleridir, Relmlerden — yor, 114 KAHRAMAN HAYDUD — Bonjur Jiyanto!.. dedi Bu uşak evvelce, Mester yö- Iu üzerinde İskala Brino İle ar- kadaşlık eden genç bahriyeli O zaman (Altin Çapa) meyha- nesi sahibi usta Bartolo ile San- drigonun hesabına çalişıyordu. Rolan Kandiyano da şair Fakat Iskala Brinonun tekli- üzerine bilâtereddüt” Rolanm neği kabul etmiş- a- nına yerleştirdi. Bundan maksa- dı hem Arateni tarastud altında bul durmak, hem de sarayda olup biten şeylerden haber ala- bilmekti. Jiyanto, Rilibe sordu: — Ustad hurada değil — Mayır gece gelmişti. Son- ra gene çıktı. Acaba tekrar gelir mi?. Belki akşama doğru ge lir. — O halde beklerim., Jiyanto, Olivolo adasında Ro- | Ta pin saraynda Biyanka kapısı önünde Bamboya ge Araten: — İşte burası. lim, bıraktığımız bekleyedursun, biz de A- Demişti, Bambo kapıyı açtı.. Odaya girdi. Biyanka bir masanın da oturuyordu, Bamboyu gi retle Ka da bir scd teş Bambo seri bir göz! tetkik etti, Oda basit b döşenmişti., Aratenin hasis tabi- ati burada da kendini göste kendi arasın- odayı târzda yordu. Herkesin görebileceği fevkalâde si dairele yerleri salonları, dairele döşemiş, kimsenin göremiyeceği tamamen çıplak denecek de bırakmıştı. Biyank Tan odanın mo aryola, orta yerde bir maşa ve iki sandalyeden ibaretti Kapının karşısmda alın per- ir pencere vardı, Bambo, odaya girer girmez kapıy dan kilidledi, A- nahtarını cebine koydu, sonra sanki Biyankaya dikkat etme- miş gibi pencerenin önüne de ru yürüdü.. Açtı ve dışarıya doğ Tu eğildi. Bu pencere kanal üze- rinde değildi. Dar ve tenha bir sokağa açılıyor kağın karanlık Pencere ancak sökak metre yükseklikte du. Kardinal, Genç kızın elinde hâlâ ve küçük hançeri vardı solünkinde iyii çıkan harabeler , sağdakinde de mllâldan 3600 s0- ait olduğu tahmin edile n bir taş ve duvar Duvardaki pencerenin, dışarıya ok atmak için kullanıldığı zannodili, KAZARAMAN HAYDUD 14 Bambo acı acı güldü. Bu se- fer öyle ulak tefek yaralarla maksadındari dönmemeğe ar metmişti. Bambönün gülmesine karşı Biyanka büyük bir cür'et, cesaret ve kin okunan parlak na» zarları ile cevap verdi. Kurunuulâğa yaşayan (kah muharipler gibi dimdik raman duruyor ve Bambonün tâarruzu- Du taretle bekliyorcu. Esa- sen bütün günü tamamen sâkin bir halde geçmişti. Perinanın koluna dayanarak, Araten ve Bambonun yanından ayrıldığı zaman pek bitkin ve harap bir vaziyetteydi. Bir gün manda evvelki o yorgunluğu, satalerce süren mücadelesi biça- re kızın maddi ve manevi kuv- riri kırmıştı. Eğer bu anda Bambo yeni bir taarruza daha kalkışmış olsaydı, muhakkak ge lip gelirdi. Perinanın kolunda odaya gi- ref girmez kendinden geçti, ba- yıldı. Elinde sımtıkı tutmakta ığu hançeri yere düştü. Pe- rina bunu gördü. Eğilerek aldı, uzun müddet bu tehlikeli oyun- cağa bakarak daldı, sonra göz lerini Biyankaya çevirdi; vallı kızcağız! diye mw oldı tıldandı, Himaye ve muhafazasına bi- rakı betbahtı ayıltmağa ça- lıştı.. Biyanka bir müddet sonra kendine geldi. Korkulu larla kaybettiği bir şeyi arıyor- muş gibi etrafma bakındı. Perina anladı. tarak: — İşte aradığınız Dedi. Biyanka kendisini mi- dafaa edecek olan yezine vaşı- tayı Perinanın elinden âdeta ka- parcasıza aldı. Sonra yeni arka- daşını tetkike başladı. o Tebes- Hançeri uza- süm etmeğe çalışarak sor — Siz dost musunuz, düşman m? — Dostum.. Benden korkma- — Artık korkmiyorum. Fakat ben neredeyim?. — Arstenin sarayındasmız Biyaıkanın şaşkın şaşk n ken- disipe baktığını gören Perina devam etti: — Arateni tanımıyor musu- nuz 7. Meşhur bir şairdir. Bü tün dünya onu tanır. hicviyelerinden korkar. Şiirleri- ni bütün âlem takdir eder. Çek kazanıyor. Biraz farla gürükü eder, bağırırsa- da fena adam değildir. Biz onu yakından dığımız için herkesin o kadar korkmasına şaşıyoruz. Bilahssa bizlere karşı çok naziktir. — Sizlere mi? y Perina kızardı. Biyankayı 18.30 Program. 18.35 Kemal Niyazi Sey. | maa nda geldim, 6 — | kar oldi. ı. 21 M Faiz Kapancı - Hüseyni şarkı - Aman | biyo - 7 yası «Yavru kur- leket saat aya 1, kambiyo * nukult borsası (Giyat). - Komedi). Ya, | ta. Allegree con v operetinden polpu k $ — | daha çalsana (Viya Kultsch » İspanyol kaprisi. 6 — Carl 23 Mürik (Caz - 24 Son njans ha: görülmektedir. pm İ İs 29 MART — 1997 e | Dir PEKŞENBE — ya Program # ajans “ii yal Vecibe, Cevdet Çağli Fahire Fe ağ işabürek şar ya Konuşma. 21.0 k | Neşeli plâklar * kente). i 2nci b © me kahaci” Wi en » Viola ri WA. Mozart - Kentel ri dör). net ve yaylı SASİ eli i sgrö, Li argheti” ye aaa > 4 İzik (Küçük orkestra » ensebia | kın):4 — Lavl « İtalyan şarkısı. 3“ i, | Bizde (Vals). 4 i. İka, 5 — Nülziade Dostal * Marş. 7 — Leopol n, $ Stolz - Prat gis Müzik (Cazband - pl)» Sen ajens hal yolar” | İ ram, Yabancı Rad ” Seçilmiş Parça iğ iy il Programdaki pakliler TE di üzerine ve öğlede olarak verilmiştir. 910 10, rü (Veber); ge 4 kovski).. | ede 10. © Turino gr,: “BOP geri (lussorgski) Ron 1 dan beklen. geni 1 10.30 Sirasburg: 4 önel, çel (Şura) ; Kora e sı (Mendelss Fl mski Korsako)? g yası (Veherhi İ (Dworjak) ves 1045 Paris PTT: isi EPİ k | A MUSİRİSİ VE KONS | 620 Londra (N): Mes | İ programı, 10. — Varşova: Chopin 10,43 Dükreş: Şarkılar« 4 i çi. 10.20 Münih: Ör hani 10.30 Sturigart baci, Tesa) olonya: 11130 Hambure: mf | MAFİF MUSİKL VE OFER ya. 45 Radio Paris Ork ye“ . Narşova: Şarki N ku Kamins3n)- e e > Hamburg: Vary Varşova: Haf Pa ik 4.30, Frankfurt Jsvec ye 9.10 Berlinz VİYADA e yy isi yan »10 Breslav; Dans > musiki. 9.10 Mümüh: Mer milet, 030 Lille: Radyo ork" (4. Bükreş: Örlesiri 120 Bu Çizn », © Prağ 2; Mussore DANS MU LR 13 Reromünsle 13 Roma gr. Londr VARY 050 Lor İl. o Radio Paris 1, poste Parisieri* PİYES, KONFEM İ KONUŞMALAN iy İ gi5 Soitensı “Mi ii. N p İ rn Stamisartz Kef e Ğİ İ 10. Roma rr Üğ PETA rgyrens 1 sğğçdln Gabile