ğil ve tasarımcılar Allahtan oynayabileceğimiz bir diğe- rini koymuşlar. Çok büyük değil, ama bir şeyler depola- nıp ilginç sonuçlar alınabilir. Bunu yapmak için, bellek- te nerede olduğunu bilmemiz gerekir. 631 sayılı yerde baş- lar ve yukarıya doğru devam eder. Nerde sona erdiğini ulmayı size bırakıyoruz. Bulabilmek için, bilgisayara bu buffer'a hangi cinsten kaç karakter koyduğumuzu söy- lememiz gerekir ve bu amaçla da bellek yeri 198'i kulla- nırız. Daha önce onu hangi tuşun basıldığını anlamak için kullanmıştık. Bir programda uygulamasını görmek istiyorsanız, aşa- ğıdaki rutin herhangi bir nedenle programı retrun etmek istediğinizde işinize yarayacaktır: 1000 PRINT *“(CLR,CD,CD)JRUN(HOME|”; 1010 POKE 631,13;POKE 198,1:END Bu teknik için başka birçok uygulama alanı mevcut. Örneğin bir programı disketten yükleyebilir ve run ede- bilirsiniz. Bunun için klavye buffer'ında iki kartuş re- turn'ü ve 198'e 2 ile POKE etmek gerekiyor. Başlangıç- ta POKE631,13:POKE 632,13 kullanın. Doğallıkla, ön- ceden ekrandaki her şeyin pozisyonunu da hesaplama- nız gerekiyor! Görüldüğü gibi, C-64 yalnızca bir oyun makinasının çok ötesinde potansiyele sahip. Değerlendirmek de biz kullanıcılara düşüyor! BİLGİSAYAR DÜNYASINDA AYRICALIKLI OLMA TELECOM'A uUğĞRaYINIZ * TÜM SKY ÜRÜNLERİ * JOYSTIİCKLER, KARTUŞLAR * BOŞ DİSKET VE KASETLER * BAKIM, ONARIM SERVİSİ * LÜTFEN LİSTE İSTEYİNİZ Z AMGA 500 c-'— Commodore 64 * BİLGİSAYARLAR, DİSKET SÜRÜCÜLER, YAZICILAR * HER HAFTA YENİ AMİGA, C-64 VE IBM OYUNLARI * TÜRKİYE'NİN HER YANINA ÖDEMELİ SİPARİŞ GİMA ARKASI BİRLİK İŞ MERKEZİ ALT KAT KARANFİLK SOK. 15/3 KIZILAY-ANKARA TEL: 117 10 97 ÇELECOM BİLGİSAYAR ENSUNN K İÇİN N