oyunlar yaratılmasında rol almama- sı şaşırtıcı. Birkaç yıl önce Asimov'un “Şafa- ğin Robotları”', Bradbury'nin ““Fah- renheit 451** ve Arthur C.Clarke'ın *“Rama ile Randevu” (bunların tümü Türkçede mevcuttur) kitaplarına da- yanan oyunlar arka arkaya çıkmıştır. hiçbiri de sansasyon yaratmadı. Ama son zamanlarda çıkan birkaç oyun bilim kurgu yazarlarının dönüş habercisi olabilir. Geçenlerde Elect- ronic Arts Thomas M.Disch'in Am- nesia adlı kitabının C-64 versiyonu- nu çıkarttı. Ama asıl haber Interplay'in, Wil- liam Gibson'un aynı adlı romanını te- mel alan Meuromancer oyunuydu. Otuz kırk yıl sonrasında Tokyo'nun kenar bir mahallesinde geçen roman- da cyberspace cowboys denilen bilgi- sayar delilerinin yeraltı dünyası an- latılıyordu. Bu dünyada şirket baskı- sı, hırs ve üçkâğıt en önde gelen özel- liklerdi. Gibson'un eseri öyle etkili ol- du ki cyberpunks denilen bir bilim kurgu ekolünün doğmasına neden ol- d u. Oyunda da bu dünya oldukça ina- nılır ve başarılı bir şekilde kuruldu. Bu anlamda oyun gelecek bilim kur- gu oyunlarına da yol gösteriyor ve ör- nek oluyor. Geleceğin Geleceği Meuromancer'le birlikte bilim kur- gu yazılımları olgunluğa doğru bir adım daha arttı. Bu oyunda görüldüğü gibi birkaç diskete oldukça büyük dünyalar sığ- dırmak mümkün. Önümüzdeki yıl- larda bilim kurgu oyunlarında daha zengin atmosferler bulmayı artık umabiliriz. Her şeyden önce oyunla ilgili bağ- lamı oluşturan bilgileri kılavuzlarda değil, ait olması gereken yerde yani disketlerde göreceğiz. Meuromancer dünyasını kılavuzlar okunurken de- ğil, oyun oynanırken kuruyor. Ayrıca oyunlarda artan bir titizlik de beklenebilir. Reach for the Stars bir oyunun evreni ve yasalarını cid- diye alabileceğini gayet güzel göste- riyor. Tabii bu koşullarda da eğlen- dirici ve heyecanlı bir deneyim olabi- leceğini de. Çeşitlerde de bir artış gözlemlen- meye başlandı. Burada sözünü etti- ğimiz oyunlara ilave olarak, son ay- larda bir kıyamet sonrası dünya at- mosferi oluşturan Wasteland ve Ro- bocopiu andıran Techno cop gibi oyunlar çıktı. Önümüzdeki yıllarda maceradan çok, spekülasyon ve ek- strapolasyona daha çok yer veren oyunlar da beklenebilir. Bilim kurgu oyunlarının geleceği- ni görmek için bakılabilecek en iyi yer bilim kurgu kitaplarının kendileri ol- sa gerek. Oyunlar için mükemmel se- naryolar oluşturabilecek dünya kadar öykü ve roman şimdiden mevcut. Tüm gereken, bilim kurgunun özel taleplerini karşılayabilecek programcı ve tasarımcılarla maceraperest bir ya- yımcı. Alıcılar çoktandır bekliyor!