memiz mümkün, Küreyi gövde ve bo- yundan oluşan yapının üzerine yerleş- tiriyoruz ve gövde üzerindeki gölge- yi tamamlıyoruz (Resim 4). Her uzay gemisinin bir ismi ve- ya kendine has birtakım işaretleri vardır. Çizmiş olduğumuz gemiye bir isim koymak için grafik programının kendi dahili yazı karakterlerini kul- lanabilir veya yeni bir yazı şekli ya- ratabiliriz. “Perspective” ve “Size” fonksiyonlarını kullanarak hazırlamış olduğumuz yazıyı geminin yan tara- fına yerleştiriyoruz. C-64 bu fonksi- yonları tanımadığı için, ya perspek- tiften vazgeçip, harfleri oldukları gi- bi yerleştirmek;, ya da çizgi fonksiyo- nunu kullanarak harfleri oluşturmak gerekmektedir. Siyah çizgiler ve tek noktalarla (zoom kullanarak) yazıya bir kalınlık etkisi vermemiz mümkün- dür. Bu C-64'te aynen AMIGĞA'daki gibi gerçekleştirilebilir. Ancak AMI- GA'da yeni bir siyah tanımlamak ge- rekmekte; aksi takdirde uzay gemisi bu noktalarda Şeffaf olacaktır (Re- sim 5). Geminin itici gücü: dört itici reaktör. 6d Her gerçek uzay gemisinin bir ismi vardır. Bu arada, ışık kaynağı sağ üstte bulunduğuna göre, geminin boynu- nun gölgesi sola aşağıya doğru olma- lıdır. Bu yüzden bunu diğer resimde dü- zeltiyoruz. Ayrıca gemimize dört adet itici reaktör koyacağız. Reaktörlerle gövde arasındaki bağlantıları doldu- rulmuş poligonlarla (çokgenlerle) oluşturuyoruz. Ön taraftaki kenarları daha açık bir renkle vurguluyoruz. Bu arada geminin çok büyük olduğu- nu herhalde siz de farketmişsinizdir. Bu yüzden gemiyi küçültmemiz gere- kiyor. Ancak küçültme sonucunda program, yazıdaki ve kürenin etrafın- daki çizgilerdeki gerekli bazı piksel- leri ortadan kaldırıyor. Bu yüzden “zoom” fonksiyonu kullanarak son düzeltmeleri yapmak gerekiyor. Örnek bir reaktörü poligon ve renk geçişi kullanarak gerçekleştirmemiz mümkün (C-64'te çizgi fonksiyonu kullanarak bir yüzey yaratmamız ve bunun içini renkle doldurmamız ge- rekiyor). Arka iki reaktörü yedek ekranda çizip, “Swap”' ile ““Brush” (tanım- lanmış fırça ucu) olarak ara bağlan- tıların üzerine yerleştiriyoruz, yedek ekranda (Swap) sabitleştiriyoruz ve son olarak gemiyi bunun üzerine kopye ediyoruz. Burada resmi ara ka- yıtlarla saklamak son derece önemli ve gerekli; zira ilk seferde doğru ta- şıma ve yerleştirme hemen hemen ke- sinlikle mümkün olmamaktadır. Son olarak tekrar kenarları çiziyoruz (Re- sim 6). Yıldız gemimizin dev cüssesini vur- gulamak amacıyla, küçücük pencere-