27 Ocak 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

27 Ocak 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Beşiktaş - Galatasaray Doğru bir söz: Galatasaray en canlı ve en Son Beşiktaş - Galatasaray maçından bir enstantane Evvelki hafta dömifinali, Beşiktaş- Ja Güneş arasında oynanan «Tayyare devam ettiren Güneşi, ilk dakikalar» da bir gölle 1-0 yenerek Galatasara- ns olacak ve Tayyare kupasını hangi takım alacak? Hep biz yazacak değiliza! Bıraka- lm biraz da kendileri söylesinler, de- dik ve bu maksadia tanıdığımı Be rem ilk rasladığımıza sor- | nk; misiniz? Muhatabımız bize şu cevabı verdi: — Ümidimiz kuvvetlidir, çünkü es- ç — Ne dersiniz? Kupayı alabilecek İşi fem babı mucibeler de kuvvetlidir. Biz H 4 i dömintinalde İstanbul müdafaaları- nın hemen hemen eni kuvvetlisine ka Şi oynadık, Ankarada İstanbul muh- telitinin iki defa galip gelmesinde bü- yük bir rol oynadığını sizin de yazdı- ğınız bu müdafaa karşısında muvaf- fak olmak pek kolay değildir. Cihad, Faruk ve Reşadın, hele Cihadın ne kadar güzel bir oyun çıkardığını radyoda dinledik, İstanbul gazeteleri- leciye müyesser olacağını pek zannet- miyorum. Sonra Muhterem de yine lik on dakika dışında Rizayı aratma” dıktan başka harikulâde bir oyun gös- terdi. Rebii ile Salâhaddin gibi-iki taç. rübeli oyuncunun noksanlığı hücum hattında belki hissedildi. Fakat o gün- kül hücum hattı (Ömer, Niyazi, Melih, Murad, Canbaz) şekli yerine (Can- baz, Ömer, Melih, Niyazi, Murad) şek- linde yapılarak Niyazi de &5il yeri olan soliçle oynatılmış olsaydı, belki bir tehlike geçirebilirdik. Bütün bunları teşrihten maksadım, bu hafta karşılaşacağımız Galatasa- ray takımına bir mukayese zemini ha- zırlamak içindir. Galatasaray müda- faası bu sene her senekinden daha zayıflır ve karşısında müyaffak oldu. | ğumuz Güneş müdafaası : yanında &pey hafif kalmaktadır. Şu takdirde, canlı ve seri oynıyan muhacimlerimi. | zin finalde, dömifinaldekinden fazla muvaffak olmalarını beklemek man- tik ieabıdır. Buna mukabil, insaflı olarak şu- nu da söyliyeyim ki, Galatasarayın Beşiktaşın dört kıymetli oyuncusu: Şerel, Eşref, Feyzi, Hakkı (Necdet, Süleyman, Bülend, Haşim, Danyal) şeklindeki hücum hattı, Gü- neşin (Salâhaddin, Rasih, Melih, Mu- rad, Rebii) hattı kadar tesirli değil- dir amma, her halde (Ömer, Niyazi, Melih, Murad, Canbaz) hattından bi- raz daha seyyal ve kıvraktır zannedi- yorum. Bunun için kendisine güven- diğimiz müdafaa hatlarımız Galata- sarây muhacimlerine fazla fırsat ver- miyecek normal oyunlarını çıkardık- ları takdirde, muhacimlerimizin Ga- latasaray omüdafaasının hakkından gelmekte güçlük çekmiyeceklerine inanıyorum. Beşiktaşlının bu sözlerini, olduğu gibi not ettikten sonra, tanıdığımız Galatasaraylılardan ilk tesadüf etti- ğimize de sorduk: — Bu hafta Beşiktaşın karşısında ne yapacaksınız? Hemen her Galatasaraylının öte- denberi karakteristik tarafıdır: Takt- munım yapacağı bir maç hakkında dü- şüncesini sordunuz mu, evvelâ <kaza- Darağız! » cevabını verir, ondan sonra ümidlerini ve tereddüdlerini ölçüye vurur. Bu Galatasaraylı da öyle yaptı: — Kazanacağız! Sonra devam etti: — Kazanmalıyız. Bu, bizim için çok iyi olur. Çünkü, milli kümeye gir- dik amma, ne de olsa lig maçlarının son haftaları bizim için muvaffakı- yetsizlikle geçti. Tayyare kupası finali. ni kazanmakla bunu az çok telâfi ede- biliriz. Bu finali kazanmak, mili kü- me maçlarının arifesinde kuvvel ma- neviyeyi yükseltmeğe de çok yardun eder. Sonra bilmem dikkat ettiniz mi, Yunan Milli takımı Filistini yendi Tel - Aviv maçı 3-1 Yunanlıların lehine bitti Yunan milli takımı, dünya kupası karşılaş- Dünya kupası için Yunan milli ta- kımı biri Atinada, öteki de Budapeş- tede olmak üzere Macar milli takımi» le Iki maç yapacaktır. Tayyare kupası maçları Tayyare Kupası maçları tertip he- yetinden: Türk Hava Kurumu menfa- atins tertib edilen Tayyare kupası maçlarının finali 30/1/938 pazar gü- DÜ saat 14 buçukta Taksim stadyo- munda Galatasaray - Beşiktaş takım- şampiyonluk kupası ve turnuvaya İş- tirak eden klüplere de hatıra olmak Üzere birer kupa hediye edilecektir. Klüplerimizin merasimde bulunmak ve hediyelerini almak üzere birer mü- messil göndermeleri rica olunur. * Voeylbol şampiyonası Gayrı federe on altı klüp tarafın- dan yapılacak olan voleybol şampiyo- nası bir hafta sonra başlıyacaktır. Şubatın İlk haftasında Eminönü Halkevine bağlı on altı klüp tarafın, dan yapılacak Kros Konteri hazırlık» larına başlanmıştır. Koşu, Eminönü Halkevinden başlıyarak Fatih, Edif- nekapı, Rami, Eyüp cephesinden Si- lâhtarağa, Kâğıthane, Hürriyet Te- pesi yolile Şişli tramvay durağında bi- tecektir, Beşiktaşa karşı biraz şanssız olmakla beraber en güzel, en seri ve en zevkli oyunlarımızı da yine Beşiktaşa karşı çıkarıyoruz. Bu sene de öyle oldu: ig maçlarında Beşiktaşla dört dör- de berabere kaldığımız maç, bu sene takımımızın çıkardığı en canlı ve en zevkli oyunlardan biri idi. O gün ha- fif bir şansımız olsaydı, maçı kazan- mıştak, Bu söylediğim hususiyet, ihtimal, dafaasının huyunu suyunu herkesten iyi biliyorlar. Ah, müdafaamız biraz daha kuvvet. U olsaydı hiçbir korkumuz olmazdı. Fakat ne yapalım ki o tarafımız iste- diğimiz gibi değil. Yoksa, doğrusunu söylemek lâzım gelirse, nisbeten za- yıf bir müdafaa önünde muhacimle- rimiz bu sene yine muvaffak olmuş sayılırlar. Benim, şahsan, canımı sıkan bir nokta daha var. Bu hafta, yine klü- bün kongresi toplanıyormuş. Öteden- beri tecrübe ettim, köngrelerin mü- him maç günlerine tesadüf etmesi hiç iyi olmuyor. Ne de olsa oradaki müza- kere ve münakaşalara futbolcuları- muzsaz çok alâkadar oluyorlar ve âsap- ları bozuluyor. Buna rağmen, Tayyare kupasını kazanmak haleti ruhiyesi içinde takı- mımızın bu hafta çok canlı oynuya- cağını, müdafaamız biraz aksasa bi- Je, muhacimlerimizin bu aksaklığı te- lâfi için ellerinden geleni yapacakla- rını umuyorum. > * Bugünlük te maç hakkındaki dü- şünceleri iki alâkadara söylettikten sonru başka bir şey ilâve etmeden iki tarafa muvaffakıyet dilemekle iktifa ediyoruz. Haftanın en mühim karşılaşmasında Alsancak, Üçok 5-5 berabere kaldılar Üçokla 5-5 berabere kalan Alsancak takımı İzmir (Akşam) — Pazar günü Al- sancak sahasında soğuk ve kısmen yağmurlu bir havada lig maçlarına devam edildi, Yapılacak müsabaka- ların ehemmiyetini takdir eden halk, sahaya âdetâ akın etmişti. Maçlar Ya- marilarspor - Demirspor takımlarının karşılaşmasile başladı. Yamanlar ta- kımı bu maça 9 oyuncu İle iştirak et- mesine rağmen, güzel oynadı ve bi- rinci devreyi 1-0 galip bitirdi. İkinci devrede de Yamanlılar yedikleri bir göle mukabil 3 gol daha attılar ve mü- sabakayı 4-1 kazandılar, Doğanspor - Ateşspor: 2-0 (10) Saat 13 te başlıyan maça takımlar: ATEŞSPOR: Muzaffer - Muammer - İsmali, Nurullah, Cemal - Perid, Ömer, Halli, Reşad, Sezal. DOĞANSPOR : Ömer - Fethi, Hakkı - Bald, İrfan, Abbas - Sabri, Mehmed, Pu- ad, Yusuf, Niyazi, Şeklinde çıktılar. Oyun Doğansporun Ateş kalesi önünde kesilen akınile başladı. Ateş- lilerin mukabil akını ayni şekilde ke- sildi. 6 ncı dakikada Doğanspor tükı- mı müessir bir akın yaptı, fakat Ni- yazi topu kalecinin eline verdi. 3 inci dakikada Doğansporlular bir gol fır- satını kaçırırken 10 uncu dakikada Ateşin Solaçığı, Doğanspor kalecisile karşı karşıya kaldığı halde acele et- mesi yüzünden, şüt çekemedi ve topu hafif bir vuruşla kalecinin eline verdi, Kaleleler biribiri üzerine birkaç tehli- ke atlattıktan sonra devrenin 25 inci dakikasında Doğansporun sağdan in- kişaf eden bir akınını Ateş müdafileri kesemediler ve Fuad enfes bir şütle müsavatı bozdu. Bu golden sonra Ateş takımı tam enerji sarfetmek suretile lıştı. Fakat Hakkı, Doğansporun geri hatlarını, tecrübesi sayesinde mükem- mel idare ediyor ve Fethinin yaralan- rideki idaresi ateşlilere gol çıkarmak sakatlanan Fethiyi tekrar takıma al- mışlardı. Her iki takım daha lik daki- kalardan itibaren âzami geyret sar- fediyor ve oyuncular topu süratle ka- leden kaleye havale ediyorlardı. Şu muhakkak ki Ateşliler bu devrede kıs- men hâkim vaziyette bulunuyorlar, fakat galibiyetlerini garantiye bağla- mak istiyen Doğanspor takımı da de- rin paslarla hücume geçiyor ve daha tecrübeli muhacimlere malik olduğun- dan, seyrek akınları dalma tehlikeli oluyor. 20 nci dakikadan 32 nci da- kikaya kadar bir iki fırsat yakalıyan Ateşliler bunlardan istifade edemedi- ler. 34 üncü dakikada Doğansporun tekrar soldan inkişaf eden ve Fuadın ayağına gelen topu kesemediler ve Do- ganspor'ular bu fırsattan istifade ede- Tek ikinci gollerini yaptılar. Bundan sonraki çalışmalar bir fay- da vermedi ve bu mühim oyun da 2-0 Doğanspor lehine bitti. Alsancak - Üçok: 5 - 5 (5-3) kumlar, seyircilerin coşkun tezahürata ve alkışları arasında kol kola sahaya çıktılar, Takımlar: ALSANCAH: Hilmi - Rasim, Ali - Fethi, Enver, Necmi - Hakkı, Basri, Sal, İlyas, Bald. ÜÇOK: Nejad - Ziya, Necdet - Mustafa, Âdt, Halim - Süleyman, Mazhar, Namık, Sald, Kemal Üçok, takımını eski Fenerbahçeli Namık ile takviye etmişti. Oyuna Üçokun hücumile başlandı, Akın haf hattında kesildi. Alsanca- ğın mukabil akını ayni neticeye uğ- radı, Oyun seri ve Insicamlı oynanı- yor, her iki taraf tehlikeli akınlar yapıyordu. 5 inci dakikada solaçık Hakkının kale çizgisi üzerinden bir ge» ri pasını alan Basri, vole bir şütle go- İe tahvil etti; Üçoklular 10 uncu da- kikada Namığın golü ile mukabele et- tiler, 17 nel dakikada Alsancak kalesi- ne kadar sokulan Said topu havadan Namığa verdi, Namık kafa ile Alsan- cak ağlarına taktı. 22 nci dakikada Ali Üçokun bir akımını kesmek için kaleci mevkiinde oynuyormuş gibi to- pu 18 yarda içinde el ile tuttu ve Adil penaltıdan Üçokun üçüncü golünü de attı. 2 dakika sonra Namık Üçokun 4 üncü sayısını da yaptı. 27 nci daki- kada Besri penaltıdan Alsancağın ikinci sayısını yaptı. 36 ncı dakikada Saim Alsancağa bir gol daha kazan- dırdı. 40 ıncı dakikada Üçok tekrar Namığın ayağından 5 inci golünü at- tı ve devreyi 5-3 galip bitirdi. İkinci devrede Alsancakllar oyun- da tam bir hâkimiyet tesis ettiler ve 10 uncu dakikada Basrinin ayağın- dan $ üncü gollerini yaptılar. 27 nci dakikada Alsancak lehine bir penalta verildi. Solaçık Hakkı topu heyecan- dan avuta atmakla muhakkak bir sayıyı kaçırdı. ü 5 dan sonra devrenin 42 nci dakikasın- da Saim iki müdafi arasından ald ğı topu isabetli bir şütle ağlara taka- Tak Alsancağın beraberlik sayısını çk kardı ve oyun da bu suretle 5-5 berak berlikle nihayete erdi. Seyirciler arasında bu müsabaka için berabere kalmak hususunda iki takım arasında anlaşma yapıldığı ve bu sebeple berabere kaldıkları iddia edilmektedir. Önümüzdeki hafta da Alsancak - Demirspor takımları arasında yapılar tak maçtan sonra İzmir bölgesinde 937 -.38 ligi hitama ermiş olacaktır. Ayni günde İzmir muhteliti Atina muhtelitile yapacağı maç için ilk ha- zırlık müsabakasını Manisa muhteli- tile yapacaktır. Muhtelit takımlar Gayrı federe on altı klüp muhte- liti tarafından yapılacak büyük fut- bol maçı hazırlıklarına devam eğik mektedir. Bir antrenör nezaretinde id» manlara başlanmıştır. Mart içinde idmanlarını bitirecek olan muhteli$ Klüpler, mart sonunda şampiyona klüplerini müsabakaya davet edecek» Ahmed Bahtiyar Hakem B. Esadın daveti üzerine ta- | tir.