Başarılı "Dörtlü" Konseri verenler : Detmold Nefesli Çalgılar Dörtlüsü: Jost (o Miohacis (Klarinet ve piyano), Albert Hennige (Fagot ve piyano), Hans H, Richter (Korno), Heinz Hepp (Klarlnet). Konserin yeri : Alman Kütüphanesi, Günü 12 Ekim 1964 Pazartesi, Saat 20.30 da. Kenserin özellikleri İlk olarak Alman Kütüphanesinde sezonun baş- langıcını teşkil etmesi, sonra da geçen yıl hayranlıkla dinlediğimiz Detmold Nefesli Çalgılar Topluluğunun güzide üyelerinden dördünün birarada tek- rar Ankaralı müzikseverlerin karşısında konser vermesidir. Topluluğun başında bulunan Prof. Jost Michaels. geçen yıl da dikkati üzerine çekmişti. Kendisi 1950 denberi Detmold'da öğretimle ve bu müzik kurumunun çalgıcılar topluluğunu yönetmekle meşguldür. 1956 O yılında profesör olan Michaels klarinet virtüözü olmakla beraber ayni ozamanda çok iyi bir refakat piyanistidir, özellikle eşlik ettiği çalgının o karakterini ve rolünü iyi bildiği için bu görevinde de büyük başarı sağlamaktadır. Topluluğun diğer bir üyesi, fagotçu Albert Hennige de bu defa Jost Michaels'in klarinetle katıldığı bir duoda piyano çaldı. Böylelikle de top- luluğun üyeleri tek yönlü kişiler olmadıklarını bilâkis "herşeyden (önce sanat" ilkesiyle hareket ettiklerini göstermek istediler Beğendiklerini : (o Topluluk çalış, birbirleriyle âdeta kenetlenmişçesine beraberlik ve parçaların yorumlanması yönlerinden hemen kusursuz dene- bilecek durumdaydı. Başlangıçta bir-iki ufak hatalı not hariç, ne beraber- likte ne yorumda, ne de entonasyonda hiçbir kusur bulamadım. o Sanki çalgılar m çalanlar da birbirleriyle akortluydular. kle Jost Michaels. fagotçu Albert Hennige. Kornocu Hans H. birer ustası olmuşlar. Nefesli çalgı .. nekadar "müzikal" çalınabilecek âletler olduğunu gösterdiler. Hindemith'in sonatı Mozart'ın divertimento'su. Weberin duo'su daima Ankaralı omü- zikseverlerin hatırında kalacak başarılı icralardan oldu. Beğenmediğim : oGeçen yıl da birkaç defa belirttiğim gibi, artık bu çaptaki sınırları Alman Kütüphanesi salonunun "dar" duvarlarını çok aşan Sonuç : Sanat yönüyle müzik yönüyle konser tam bir şölendi. Alman Kütüphanesi için de iyi bir mevsim başlangıcı oldu. Ankaralı (omüziksever- ler büyük etkilerle salondan ayrıldılar Daniyal ERİC MUSİKİ Haberler ll Senfoni Orkestra- ı, mevsimin ikinci konserini An- solocu olarak katıldığı bu konserin Bach'ın Beşinci Brantenburg konçer- tosu, yine Bach'ın mi majör keman konçertosuyla Schumann'ın Re sen- onisi yer alıyordu. Konserin başına özelliği, hiç şüphesiz şimdiyedek ge- rek solocu, gerek eşlikçi piyanist ola- rak Türkiyede büyük, bir isim yapmış bulunan Mithat Fenmenin bu defa çalgısını değiştirmesiyle piyano yerine klavsen çalmasıydı. o Böylece üstadın piyanoya olduğu kadar O klavsene de gerektiği kadar (O hâkim olabildiği, 6- zelikle Bach'ı gayet üslübuna uygun ve olumlu şekilde (o çaldığı meydana da kalmadı, bir zamanlar duğu yolunda ileri, sürülen iddialar da çürütülmüş oldu. Konserin bütününe gelinen; ilk kon ser hakkında yazılanların hepsini bir- den yalanlayacak (okadar aleladeydi. Brandenburg konçertosunda hepsi ken di branşında kendi çalgısının üstadı durumundaki kişiler biraraya getiril- diği halde iyi sonuç almak şöyle dur- sun, ne orkestrayla solocular arasın- da; ne de solocuların kendi araların- da tam bir beraberlik vardı. Bach'ın keman konçertosu daha olumlu bir so nuç sağlamakla birlikte. oAylanın iyi günlerinden birinde olmadığı anlaşı- lıyordu. Yayının eski temizliğini hay- li kaybolmuş gördük. Senfoni ise bir insicamsızlık örneği sayılabilirdi, ne beraberlik vardı, one sonorite... Lessing'in bile yorumcu sıfatıyla e- serin üzerine yeteri kadar eğilmedi- ğine inandıracak birçok karanlık pa- sajlar geçti Dinleyiciler de konserin sonunda salondan, o hafızalarında en küçük bir "hoş seda" kalmaksızın çı- kıp gittiler. . AKİS, 16 EKİM 1964