H()NıAlx YADA GEÇMIŞ BIR SPOR ROMANI Kefereyi Nasıl Kaçırdık? attı. Futbolcü ma gittik. (Arkası var) Sadun G. SAVCI w"x.._;j,—'uh t |2 : Pazara Çıkara- bileceğimiz En Kuvvetli Takım Nasıl Olabilir ? İstanbul etinin, Yunanlı f || günü bir re için anlaştığ b Bir takım yapmamız imkâhı varken şu veya bu sebeplerle geçen gün olduğu gibi Fikreti merkez .vılıaı imde, Ali Rıza- yı sağ hafta, Nuriyi müdafaa- da oynatmak gibi gafletlerle muvaffak olamıyacak takrmlar nakta mâna ğer İstanbul Futbol he iş görmek, çok bir takım yar bir sistemin bütün maçtan gör ük ar Futbol hey bolcülerle F iş maçı azm enmiş.. Klüp İyi oynaya- ksıza hak hangi takım ve | inı yi mıyacağımıza sev ya - Kef, Ta ve bizimle ilk oynıyacak Yu ventus'un (Çe - A, O) ile maçı baş - | lamadı baş e sıkıştı- || T l ıs 3a - ne, en kuv- tbol heyet vetli olabil hatırlatalır Avni (G.S.) - Yaşar (F.B.) Faruk (G.) - Mehmet Reşat U—B;l' (F.B.) Cevat ( B.) » Fikret (F.B.) Şeref (B.), ıx asih (G.) Münevver (G.S.) Niyazi (F.B.). I'mv at oyuncu olarak idafi Faz 2 temmuzda Yuven ında yapacağ kari Bu ne kaj Daha NEF'de Böyle oldu sebep yökke u bize ha- eci ıl (F ), Re- bile göstermi ık şmrş kalmış - görülmi - ürumla karşıla: bile geçmezdi. e ÖNEF da: görebi- stadını gör - tadın ölçüsünü ya sorduk. Y y a € en de let edecek ve rastgele ta- işi kal m yapacak olursa, bu işin ar amı cimi ve ikinci bir re - ı filân yoktur. ti bu sefer de samimi konuşuyoruz. İs la oyun tar Bin çabukluğu, hele en meşhür Avrupa PS!KOLOJI Neye Yarar? olursa olsun utangaç Onda kabına sığa a ger bir kaçağıdır. anar in tırmak ve soy Birinde zulüm ve kor: ları biribirin n ve gevgi bir ahenk dr tabiat ve ideal bir ta- be yuna gelişir ku insa ründe den ayırır kunturato, Ni a yıkmak ve İki latmıştı. den uta: dan kaçrı Nü ayla cemiye h benzer ki i- girenle - ndan sanat kapısındı r âlemine yükseli ükem - ge ratik ha Ülkü h Tişme - r özell dir.F utanga hayatın kap tibak edem matta idcal sanatta idcal bir meziyettir da k. ve tenkii, şahsl g iddia edi bu söyle saydığımız — anlaş inti e kü- bir İnzivadan bahsettik ve cemiye dolayısile 1 yüzünden inzivada ve lirme fırsatı, bir geliş Iduklarını söyled hayata bir yattan ideal t işmenin asıl sebe Utangaçlığı le du » ,korkuyu andıran bir b iklik şeklir çlığın al baskılarla & Şu hal karşılaşmea düy ecan, bebini piş itan tepm rşıliği olu tıpkı bir köşeye ve ide an gü ayatı özleme gibi ik rukun di facianın bir şey eği da oynanan perdi sızlık şuurlaşınca, nn diği rinde de tesirini göstermeğe ve hareketlerin — tabilliğ Ruhi hayatın gideriyor. Bir kelime ile, insar ününde bir ikilik yaratıyoc, ayni siyette yaşıyan bu iki tip, biribi - gelince fac kıvraklığ KÜLTÜR SAN' AT Eltcemolü, o perex hil san Bj 4 Tapfileni v ar keHour ( pörlr Sunal eei el vela d eherebunl cos Tatrioles, İ verndoder esimli Kitap nemelerin en mükem s. Ma abşar ides olacaktır olduğu Yirmir a n acağı işlerden arıştırmak i çekilmiş anla: a arca çakılı kaldığ rından cadde asıl ba ü san'atın işe y hayata karrı amasın: şmak ve İ at için cü t telâkkisidi. bir gaye güdeme i h ihtiyac a doğururmuş ndan n sanayi- aca şu ol san eseri gibi sar asın, benim için yaş 'akat san'at acaktır." San'atın yacağı m ne ha bi fab- çizdirmek BKiç- günlük hayatımıza Ne Picası açmıştır tikası y için otu ee | bu kadar erini san'atkâr besliyormuş. a san'at karışmamıştı. ne Matisse re korlard an'atın t htiya: | mak dunun nilme- vü beğj an san'atkâ ine hayret enike ek istiyorsa ora bekliyer Getrç iyacı kten gittikçe yük leri yapılı sık kitap ve en tanınm sergi: Te kitap illüstre et- geçen gün bir de yapılan bir ki- seyirci geldiği nadir tabı mera- de her Daha muada Portekl: gisine otuz bin taber, be |e güm kitabı anlar Haf kitaplarımın ine rağın Nitekim düşünce ile yetl 1 zıddıdi enin if kast ve sürekli bir n hareket sın l angaç ne başkala ne de nefsine karşı xam Gerçekte de nun severliğ in yerini antipati 1 hayatla yaşamasını Onda gu nda derin bir hai yette ahsiye kli bir ihtil tik hayatta ol anatta da nuniyetsi ikilik ve aya lerin altında bulunduran yarattığını hemen öldürüyo tir. deft içten bi | yuş ve düşünü tenkit Amliel'in hatıra tan şu cümle en, ın yüzünden, utangaçlı, yara münakkit zekânla parç İlim ve felsefe alanmda da gaçlık, iddia edil , bi unsuru olmaktan ziyade bir keşme - keş, bir hamle olmaktan ziyade bir çe kilme temayülüdür. İlim zihniyeti - atan- diği gi düzen hoir itiraftır: | 'Utangaçlık Yeni San'at Ve Kitap sayfa ynutmi unuttuğum i boşa: paklar renk ve şekillerini arını tamamen taplar hafızamdı valar gibi, yalnı le yaşarlı tirak edeceğini her k v bir atmosfer bulundı anket açmağı kitabın Bazan bir kitap unda resimli bir sahifedi ir devrin yaşadığını görürsünüz. Sen Fransı. ter'li ile ve bi z on sekizinci asrını Vol kaplı ve yaldı n Acem edebiyatırı le birlikte di n muhteli na bakımı ç asırlık taril eşi tal ünürüm devir minyatürler akla in: i dolaşaı nla Kitabı yaz süsliyen a diğinder kitabın ortaklı himdi. kadar mana dar ki kapak vi ve ybin ın Üslübu eserin ü bir istika: muhteli; 1 o ak de met verebilir üi tab'ı a kadar*büy i, insâ her tab niden doğ geliyor i atmosf *“Kitap yece amart Picass ir lüstre ett Leylâ ile Mecnun, u ile kaynaşırsa Bana öyle g amın yoktur renkli ruh hiyet almaz mı büyük e şahsiyeti rin Şehnı ettiki Şehname kadar büyüktür. larla basılacak resimli bir yeni tesirlerle dolacağına şü lemez. Faust her tab'ı anmıştır bir v elinde değişebilir. meye ilâve ka İnsan Tükkilı kitabın dı yrun bu iki âlemin biribi: görür eni bir tabı x: tir. Kitabın, can siz olan özü müte bir adi ek — mecburiyetindi kitabe orijinal b hu Mi bidir : Sıkıntılı bi: da ziyaret etmek gi yey e Bütün eski kitaplar san yeni bir hayat atk seklemektedirler Sabahattin EYİBOĞLU Batı edebiyatları Doçent * gülte ua nin, Dese can ve ihtiras ta bulu seçik gibi ılmış 'in dedi ardan acağına bir ruh ilmin açı! ve fikirlerle viye duyma, düşünme ve yapmı ir karışıklık sebeb âlim ilozof: dok ağını ke de ölçülü düşün ürekli angaçlığı gibi bir fayd İkisi: ölçülü hareket melerini, melerin Fakat it ti utangaçlığa bağ an bir istemek gül Utangaç belki hakkımızdır htiy rak onlar ünç bir yol,, diyenler ağır bask t insiyakların kılık yorlardı. Utanı giştirerek şu zgin sayan ve bi i seli anmadığın Fakat utan kiye ayı bocalama ve utangaç, satların huys ve karamsar t6" sinden başka bir şey midi Bu bakımdan, bütün kabiliyetleri tabli bir gelişimi işafı,, yatta si bir parazit gibi y a anormal tıklıktan miş oluyı göster açlık, onNsUZ kaçırılmış f bir lik bütününü bize &i utangaçlı; vurmakla yaln zamanda içinde y ve aldığımız — terb oluyoruz. Sabri ANDER Psikoloji ve terbiye doöçe tab'ında okümak, ölmez Tatdan heye - ik aç serir Bi ge serin par sadece bir EŞTETıK Artıst Nasıl Yaralır'? yaratır inte Bi ı.; B aşka lektüalist! rinciler aratı (i uya romantikle t başka cevap veriy yanık ya, bazan ilham h ha doğrusu sayık kafasile inde uşar rüşüne , nereden kuvvettir uur ve uyat runün köntr. İkincil iklık işidi: altında Onun ağ: ünen, kalermle DiT zile kon! azAN, oğrusu hesap romantikle ayırmak. ne koymaktır saplarındaı ki bir zeliyen göri nızda * Valöry'nin bu noktada! gözden geçirmek istiyorum. hI artistik arile kurmuş da Vinci 1928 de “ ançaise düşün tinin büyük bir erindeki lan x.wv., Le ine giriş” ind letin de la nin nardo de çı- etüdün. kan (Artistik Yaratı) başlıki Ayni kitabın Paul Valâry lham t eserinin bi şi olamı- 'or ki: “...> Hakiki bir ki kartı, onda rüya halin bulunm; üp rüyanın zıddıdı Leonardo, tablolarını düşüne düş tarta tarta, derin bir hesapla sış. Yaratı üzerindek ssamın çalışma Valöry, niyeci tözü görüşleri- e erişmek için tar- rnek edine n eserinde zil yukarda is- ge- liştiriyor : “Kendinden geçişlerle ve rüyalarla dar az Rüya- bile kendi- nak n söze bu kadar değerli ve bu kı pulunur biçimler veril tiyen kimse ce uyanık bulün me sını yazmak sini son de undadır Heyecan eti ldir hin dillerde ruh hal İşte olaşan ve» Valöry TUyanık zekânın, besabın yaratıda- ki rolün den çok önce Ame- Şair Poe gör daha kuvvetle, e Philosophy of C. emesinde anlatarak rika'lı Hem de tözi, (T (Kar- ge- sadım, kom- noktanın tesadilfe e ese- cmatik l meşhu ) ya masıl yar. liştirir; v i |T hiçbir yahut #ezişe verilemiyeceğini Tin kendi sureti mat nin vuzul n y kte tık kuvvetile e der ki halline kesli düşüncesini bü izah eden Poe'nin altry'de de maz bu eserinde ne varsa V en vardıı Ama ki, Valery ilhamt N c inkâr etmiyor. Ona da bir aly vT Poce'yi tamamlıyor. N kika Valöry denilecek Filhı ç “İlk mısrar tal bedava ylarak Jütfederler. Fakat bu tabiat üs- beysine yaraşmaz anla ahenkli bulunma- mısraa biçim vermek ar i i tü (surnaturel olmaması ve on sı gereken ikinci ize düşer. uri faaliyetin ya- işaret etmiş ve ilhas n eser olma: (les döbris du futur) dedi- çaları olduğunu Cimetiöre Ma- da, birçök şiirles l4 bir ritmin beklenil ur. Sa- eceli bir mesra ayret etmedim.” raşanlar ha- ratıdak min şu p ancak n dediğini de | tırlar, işlerle uğ Fakat zihniyeci teze yaptığı bu ha- kiki ilham aşısı ile, yine yeni bir şey elde etmiş olmuyor; çünkü Valery den çok Sehiller gibi bazı şair üşün- o nce onuncu di ldir. € estetikçilerde bu celeri bulmak güç bir iş de de Suut Kemal YETKİN Estetik Doçenti