Paydos de gil İşbaşı! Yazan: Mümtaz Zeki TAŞKIN)| <İnkilâpçı 'Gençlik» adındaki mecmuanın 14/Şubat/942 tarihli ve 33-56 nughasında gözümüze (Pay- dog) isimli bir yazı ilişti. Bu yazı- nın iddiaları büyüktür, Titre 'dik- kat edilebilecek olursa mubarrir büyük bir genç şair topluluğuna paydos borusu öttürmektedir, Feridun Şakir, adlı coğrafi etüd- leri (1) ile meşhur bir muharrir bü- yük tetkiklere (!) dayanan bir bu- çuk sütunluk bir yazı yazmış. On onbeş tane de şair adı saydık- tan sonra “bu şairler muvaffak olamamışlardır, paydos etmelidir- ler, diye bir de cevahir yumurlu- Kr, “Bu imzalar arasında bir kaç kitap sahibi olanlar dahi varmış. Fakat eserleriaktar dükkânlarında kese kâğıdı olarak kullanılmak- taymış., 4 Feridun Şakir isimli genci ta. nımiyoruz. “Genç, derken de kay- dı ihtiyatla hareket ediyoruz. Çün- kü” (İnkilâpçı Gençlik) bu nüshayı takip eden müteakip sayısında (Bskilerin iddiaları) adlı bir yazı neşrediyor. Orada, eskilere isnat edilen bütün sözler bir sayı önce bu Feridun Şakir adlı genç tara- fından ileriye sürülmüştür. Böyle- likle mecmua yazı mekanizması bir ıskg hareketikaydettikten baş ka iddialı yazı sahibinin sinnen değilse b/le ruhen geri ve 'ihtiyar olduğunu ortaya koyuyor. w Feridun Şakir adlı genç gene (Gençlik) sahifelerinde “Kastamo- anu,, &dii mühim bir çoğrafya etü- 196 — Servetifünun — 2377 dü vermiş. Bu mühim yazı bakın yazanının ne kültürlü (!) bir genç olduğunu götteriyor: “Gündengüne asrileşip ilerleyen bu sevimli vilâyetimizi ileride da- ha mamur ve müterakki görmek en samimi emelimizdir.,, Bu bir yevmi gazetenin “Mem- ii haberleri, sutununda çıkarıl- benzeyen satırlar değerli gesi (Paydos) adlı makalesi ile aftaroz etmeğe kalkan kültürlü mu- harririn etüdünden alınmıştır. Feridun Şakir, kendi eserlerinin kese kâğıdı olarak kullanacağın- dan korkmamalıdır. > “Sanatta en işabetli hükmü za- man verir, diye vecize de var. “GENÇLİK, GAZETESİNE Evet, bu klâsik ve demode lâkır- dıyı bilmem kaçıncı defa dinleme- ge tahammül ettikten sonra zama- Dın vereceği bir kararı acaba mu- harrir neden acele edip kendi ve- riyor * Yoksa bu Feridun şu bizim mevhum bildiğimiz zamanın mü- cesemi mif. Madem kararı zaman verecek- tir. Bırakta o versin. Ne, bu kara listeye giren şajr- ler, ne de “zaman,, denilen büyük münekkit Feridun Şakir adlı mu- harriri böyle bir tasfiyeye memur etmemişlerdir ki.. » Bu yazının altında “İnkilâpçı Gençlik,, imzasını taşıyan “Not,, da: “kendi kendimizi tenkit etme- nin zararı değil faydası olduğuna inandığımız için neşretmekte bir mahzur göremiyoruz, deniyor. Fa- kat sutunun umumi titri de (Haf- tanın davası).. A,birader “gençlik,, bunu dava yapmış. Halâ işi kü- gümsemeğe lüzum varmıf Mademki (Haftanın davası, bir çok şairlere (Paydos) demektedir; o halde bizde hep beraber kalem- — Devamı 203 ncü sahifede — Virgil CARİANOPOL Kim seni çağırabilir ? Kim ? Yine sonbaharlar düşüyor, yine leylekler uçuyor Ve bilmem neden yine seni hatırlıyorum. Düşüncelerim ne beyaz! Ne sâkin | Çobon, köpekleri gibi kırlor yanımda oyuyor. Ne kadar uzakta kaldın! Sana kim erebilir ? Sükünefin yanına gelesin, zamanın yanına yotasın ? Seni kim toplıyabilir ? Kim sana seslenebilir ? Kim seneleri kâğıta seni kazanmak için, oynayabilir ? Sonbaharda, günlerin, Kütükler gibi endişelenince Kim diz çökebilir, hasta ruhunu öpmeye ? Kim koşabilir ? Kim bayırlara tırmanabilir. Senin gülüşünün ve senelerinin ufak zilleri için ? Çeviren: C. YAMAÇ