Necmi Nureddin'in yeni eserinden bir parça ARADIĞIMI BULAMADIM Sekizinci kitaptan Bükünet, çölde hiç sevilmez <İdema»! Zira sükünet içinde sü- künet, tahammül edilir şey değil. Çöl mü daha sâkin, sükünet- teki sâkinlik mi daha derin fark edemiyoruz vesselâm! Gecenin o uykusuzlaşması, gündüzün uyanışı gibi değildir. Uykuyu az uyuyanlara ha- yat daha uzun gelir. Her halde uykusuzluk ömrü uzatsa da, istene- cek şey değil «İdema»!. Ömrü kısa yapan, ve uzun yapan arzularımız ve teldâkki- lerimizdir. Saatler vardır kt orda gün düzler ve geceler bize dakika- lar gibi gelirler. Ve saatler vardır ki orda bize daktkalar, saatler gibi gö- sükürler. Dakika ile saati bilmeseydi in san, ömründen ne kadar yılın ek- sildiğini ve daha ne kadar eksilme- miş olduğunu hesaplıyabilecekti. Arzuların gömülüp çıka“ madığı demler vardır. Hesapsız arzuların, ldhza. lara bile sığabileceği günler vardır. Arzu, susuzdur <İdema» susuz! Susuz kalmak isteyen her şey bir arzudur. Onu tatmin edebilmeye uğraş- manın imkânsızlığı, arzuyu, arzu yapmış olmakla anlaşılabilir. Her sonsuz şeye <Arzu> de- melisin <İdema> !, Fakat, aç gözlü bir arzu; hiç bir zaman aç gözlü bir adama benzemez, «Arzu» da tatmin edilmemenin o<mantıki> se- bebleri vardır. His, tatmin edil- mez tse âdileşir, âdi hisler, ddi insanlar kadar fenadırlar, Epikür der ki <İdema> : -<haz> ların büyüklüğünün sonu, acı veren her şeyin ortadan kalkmasıdır.- Bu söze inanamayız <İdema*!, Acı veren şeyi kaldırmak de- mek, «Izdrabı» yok etmek olur. Izdırab kadar uzun ve benimsediğimiz hayatla ne var?.. İzdırabla (o derinleşir, ızdırabla «aığ> İaşırız. Yalnız, «Oscar Wilder in de- diği gibi, onu mevsimlere ayırama- yız; çünki bence onun çokluğu ve- ya azlığı, kıymeti demek değildir. Izdırabn köymeti, ızdırab oluşundadır. Ölümü tatmak <İdemas, ızdırabı tatmaktan bazan daha kolaydır. Izdırab sabiltir, Haz değt- şebilir, Izdırabdan tadıraba fark vardır, Geçtet ızdırabların ruh ve maneviyatlarımız üzerinde tesiri, buz üzerine çizilen bir çizgiye benzer, Ömür, «adırabdan uzun derlerse, inanma !. Sldm, dostluk ipin taşıma- lıyız, daha İyiliği, fenalığın mahiyeti. ni bilmek için öğreniris, (Münih Sergisinden bir tablo” Yukarıdaki resim Münihde açılan güzel sanatlar sergisinden;ebir tab- loyu gösteriyor. Tabloyu yapan Alman köy hayatından bir sahneyi tas- vir etmek istemiştir. 245 — Serveifünun — 72355