328—329 sal RE çi ökleri ir Abideleri, âlem şümül de- e dü, 1 ân eden eşsiz kudretile türk san- ve kadar bütün inşâ ve havânk Ser Mimâranı Cihân: Koca Sinan! diye ilân etmekte haklı olduğu “dibi san'atkâr 891 senesi si May yılında dün Bünye “Mimar Sinan kö ? Oorlavuk m ; Aa in üstadım. tesbitine göre :( PK bağlı mz kö; Ke ie devşirme iie ön ie “Yusuf Ağazade Abdülmennân Ağo- dur. Be haki Konyalı, bir araştırmada bulduğu liği istinad ç SN değil; Abdülkerim dir.. di- yor. ve Ele ediy ”.. Süleş İnan maşihat evrak hazine: vi z ve irliğinin neşr. İl aglari yi HE LE A gE iş Y EE g3 ;i - vesi ie) nn, imi EM daa e en lee İbi yolu üzerimde bir. ie kabristanı vardır. Burada oğlu Mir-ilivâyi Ankara: (Mehmet Bey) in, kazı; Ee Sinan hafide'si: (Fatma hanım) yatmaktadır. Müzeyyen “lahd, inin, kitabesin- de şi hu “Elmerhume Lİ Fatma binti Mehmet Mirlivayı Ankara; bin ser mimğranı hassa: Sini ri Ea “ Kuyüdâtmühim- me, () ye atfen goğu, ermeni olan aarlavıklı (Sinan) a aa ili - mechâlülhüviyye - bir büyük baba isnat etmesi ve 2 e pi ; Mi X hil z 3 g z etiği ha evldda tamamen ası inen) ın İda ik Eyüb'deki “Ayas Paşa Türbesi, dir. b mi Sadna İbrahim a- şann halefi SP yeni Sadrazam Lütfü Paşı Tl «Kessi» den mukarref. DÂHİ TÜRK Yazan : Revna Lllah Server No. 2225—540 selefine yapılacak türbeyi Sinan) a emretti. O sıra- larda hınssa iz olan (Acem Ali) de vefat miydi. Lütfu Paşa' k beğendiği “türbe, nin san'atkârı “hassa ima imarlığı,, ma tayin etdi. — Hin Süleyman'a olub mimâr ba mürdi güze u güretle tam kırk alb yaşında “hassa mimarlığı, na giren Sinan, artk “Haseki Sinan, adım almış bu, Hunuyordu. Bu deta'da “Kanânf,, nin emrile ilk iyük eseri olan: “Şehzade, din şanına başladı" Bai ömer itmam etdi, Sinanın baş ll san a ile 1539 da yaptığı “Haseki Camii, leri varsada bunları bisaba katmıyor. Si ii Mi a babası derviş Mehmed'e: “kalfalığımı İstanbuldaki icra etdim. Ustalığımıda İİ ende hil kil ettim... diyor ve yalnız bu iki eserinden onra Üsküdardaki “Mihri rimah,, 1, onu e ül iye, i —. ini ibdâ' etdi. (1359) Dokuz « Yapdı bir vu verir firdevs! âliden nişan» musranı, göklere haykıran bu muazzam âbide kuru a Sinan, (Tornacı Yetim Ali) gibi devrinin belli ustalarından isti unutmuyordu, Şark n'aini, vel, san'atinin tenziri muhâl nefiselerinden re, bi ve çiçekli camlar; (Sarhoş İbrahim) adında âhir bir usta tarafından işleniyor; kapı üstündeki niye, Sultan Süleyman, çok memnun Fi mimâr ir akal bd kudretinde e eylediğin Bey Zİ Bin, di ve düğ (Sinan) in “Hassa m fatı ile yaptığı ca- miler, türbeler, medresele; a bana, pinli, Tem ve saraylar, ei il ni de ediy: “Nafia, de de nafi olm. :yen Sinan, nal bim derdi olan su ini düşündü. Kırk Eşme, Halkalı mi Köğithanenin menba sularını, “Kemer; denilen “Sur, şeklindeki muazzam e a Wi havâi teraziler vastasiyle İstanbula Fatih zamanında da Kâğthane suları için İsta ball te'sisât İm Ni Kanüni devrinde (Rüstem Paya) gi izlara rağmen Kâğıthane sularını, İrmik el Ge İstanbula ilk getiren Sinan lal (1555) Ein Şile kilip eu yollarma ibtimim biztrolub dbı hayatı âleme kıldı Se Gene (Kuyumcu) başı Derviş Mehmed) ©, haklı bir öğünüşle yi Lilliğimiz. olanın mimar ce mühendüleri, var yaparlar. gez! böyle bir eseri azim binasım. dan doiz olasaklardır.. Sözünü, bilf'il ibdâ etdiği “Süleymaniye,, si ile işbat ve ilân eden şaheserler bönisinin, Kanun! der. rini kapayan son eseri, kendi adını ella köye yaptığı 28 Bi menfezli “Çekmece köprüsü, dür. Çekmece ccarlne, bir tâkı müaltağ çeldi — Devamı 335 inci sayıfada —