16 Şubat 1939 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 14

16 Şubat 1939 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 14

ir 204 SERVETİFÜNÜN No. 9217—532 rl e Avrupada Kış Sporları Kış sporlarından bir görünüş ve karlı dağlar Muhtelif Avrupa memleketlerinde, bu arada bizde de, kış sporları- na rağbet günden güne artıyor. Ski ile buzlu yamaçlardan uçmak, iki metre karın üzerinde sonsuzluğa koşmak, bugünün gençlerinin, en bü- yük zevkleri arasındadır. Her sene kış aylarında, muhtelif Avrupa ül kelerinde yapılan kayak müsabakaları, dünyaya yeni şampiyonlar ta- aiayor. Bu arada kadınlarıu da, kış sporlarıuda, büyük rekorlar kır- dıkları görülmektedir Süveyş kanalında büyük tesisat Süveyş kanalı, Akdenizle Şab denizini birleştiren bu muazzam kanal, iki tarafın. da yirtminci ass medeniyetinin ortaya çıkardığı eserlerle doludur. En büyük gemilerin bile serbestçe geçebildikleri bu kanal etrafında muazzam tesisat vücude getirilmiştir. Resmimizde kanalın bir kişmıini ve civarındaki yeni tesisatı görüyorsunuz. Menmartr'da dolaşan Kızlar! Mt Monmarter, Parisin bütün büyük eğlencelerini hududları içinde top- lamış olan bu mahallesi, aşk ve hülya arıyan genç kızların da do- laşma yeridir. Yukarıdaki resimde, dudakların- da Valantino'nun adı, kalblerinde hülya ve ümidlerle gezen bu kıslar- dan ikisini görüyorsunuz, Avrupa kadınlarının en sevdiği adam: Çemberlayn! Çemberlayn, İngilterenin bu sulh perver başvekili, bütün Avrupa kadınlarının en sev- diği adamdır. Sebeb delgeçenki Avrupa buh- ranında sulhü kurtararak, onların oğullarını ve kardeşlerimi harb sahalarına koşturmama- sıdır. Temenni edilir ki, Çemberlayı'in bu mu- vaffakiyetleri, ilerde çıkması muhtemel siya- set buhramlarında da, temadi etsin.