ey şa ğÇğÜğ—ğ— — .—— ————— Namussuzlar ve Ayi Darilhedayı bu mevsimin dördüncü temsili olmak üzere bir İtalyan piyesi ile hir Rus komedisi oyu4dı. <Namaasuzlars mücilifi heniz şahnemizce tanınmış bir isim değildi, «Tehekhoy n gelinec onu da henüz sahnede göyretmemiştik, <İövsttar nın piyesinde <Çnupa de dedires yuk denemez. Hattâ birçok terditler seyirciyi (mala bile yoruyor. Anofik, piyeste bir ön dökuzuncnu asir havası hikim, Esasen tez de buzünün belikkilerine pek uygun addedilemez. Genç Moreti bir bankada veznedar. Bir giln banka müdürü vurulup ölüyor, Bu işe bir intizam manasi sezilmektedir. Mekfulün hösabatını telkika mermr edilen ve namusiu olarak yaşıdığım sanan Morg kavısının müdüre metrealik etmiş oldu Hunu öğreniyor. Süküt başlamıştır. Diğer inraitan tasfiyeye tabi olup hesaplarına bakılan bir udam müulikömededir. İzte bu zatın kurs tevassut elme leri için Moretti lere yalvarmakiadır. Zira müdürün ölümü üzerine yeğine ümidi Yeznedardadır. İkinci ziyaretinde parayı getiriyor. Ayni gün kendi karısını meğyün bülundüğü tieürelhnneden ölene eniri geli- yor. Moretti diğer kadından aldığı para ile bu börcü ödemiş ve vaziyeti kurtarmıştır. Lâkin para yerine konamışor. Namus elden gidecektir, Genç veznedar kendisine tevdi edilen vezneden de bir miktür para alıp hemen Milanodan uzaklaşiyor. Vak'a basittir. Muhaürrir tiyatro yupmak için aray bir gocuk ve bir de hasis baba ilâve etmiş. Bilinssa baba esnsim hiç rol oynamıyan meşkük bir hüviyet hâlinde gözüküyor. Belizat bey için bu rolde muvaf fak olmadı, denemez. Yalmz makiynj ile kırk yaşında bir erkeğin vücudu üzerine yapıştırılmış seksen yaşında bir baş taşıyan bir şahsiyetli. Emin Beliğ b. Neyire m ME g SERVETİFÜNUN , 404 Neyir Harnla olun diğrloğineoda çok tubiloyunyordu. Buna rağmen Madam «Morollör “kendisine reslik etiğini ancak katlinden sonra ahi Muhüşrir bu tip) de silik oluruk gimmiğ. Bu. temsilde bizim için ©n mühim olan öle, Hüseyin Kemal beyin oyunudur. Vak'amıü kahraman Möretti'yi canlandırıyordu. İtiraf etmek lâzımdır ti bu rol çek gürtür. İhfime) Muhsin 6, övyukütlnden duha evvel svdet else idi oni bizgat oynardı. Fakat gene ilive edelim ki Üüzeyin Kemal B. önü ne Bu temâil oum #urülatkirlik haytyda mbiri bir dönüm teşkil ederek. Kendisini büraretle tebrik 6dötik. Gene olkığladırımız istidallaydan biri de Bayeste isimli genç Hanım oldu. Meileket, sahnesinin kadın urtiste nekadar wauhtaç olduğu inkâr © Nişin Gülip küdretinde bir kadın ann 'atklırınZ yok * Şayeste İsmi yok — ümitler vadediyor. Zaman ue gösterecek “ba: Beğrettin B. di le beş #enedir imzasını gör- düğümüz bir mütercimdir, Tiyatroyu gejen sens Deli isimli edipte piyesle başladı. Kendisi temiz tercüme vâpiyor, Yalmz bir kabahati var, O da esere fazla sadik kalmasıdır; ba yüzden bazar kuru pasajlar vücude getirmek tehlikesi ile Karjilaşıyor. Ayı isimli bir pörüelik komediye gelince, bü, Namutsuzlardan daha müvaffakıyetle tensil edildi, Zaten onu üç kişi oymyor, Küçük Kemni, Hazım ve Şaziye. Tlepsi de iyi. Kemâl EB. malında uzun olan tiradları: çök yavaş söylediği için onların kiğaik öradlam benzediği hissi geliyordu, Ön dokuzüncu asr Kusyasının emekdar ve ihtiyar hizmetir tipini gök güzel yaşattı. Gaziye İf, arasını Hasım B.ye gülmese çok iyi olneik, Bu piyeste dekora nefis bir. ilide Omu hazırlıyin rejisörü bilmiyorum; belki Gâlip, belki de Kemal. Lükin hangisi olursa ölgün tebrik ve takdirle alkışlarım. Ayı piyesinde mizansen haki katen iyi iğ Billasa son sülme seyirci üzerinde sit karşısında bu hatırayı saatlerce yaşarım.. Zavallı ha tira,. Zavallı kız... 'Zavnllı kız.. Zavallı hatara.,, İhtiyar dostumun gözlerinde yaşlar yarılı.. Yavaşan kaiktı. Bir gül kopardı. Şiddetli bir arzu ile onu koklarken, ellerinde çember,koşm koşa gelen iki gocuğü bağırdı: — Koşunuz.. Kojunuzu. Size bir gül kopardım. Size bir gül kopardım.. Çangilköy Sehap Nafiz ve mutekit köylünün gayri irüdi hüâreketlerinin aydınlık bir nksibi bırakıyordü. Bülent Nuri ei EN ——— Atı kapaklanan er — Kan çanağı gözünü yumarken kızl batı, Ne işine gerekti dörtnala sürdün eri Belki sözü tutulur bir er tanirsin, dedim Gemi kesmazsan eğer, kapaklanırsın, dedim, — Ben dilediğin kadar bü cojkuna öğüt ver; Ayağını İnş kesen: her yaya böyle pöyler... Fırlıyan bir çakılla kırılır kafatasın, Varsın taban yerine tünç bir ölin kanasın. — Coşkun er, öğüt dinle, bir ışık yok, gece tezş. Dörtnala gitsen bile bu yolun sonu gelmez. — Kudreti biteni yolen eğ arerken böyle € pallaından Atımın çıkan kıvılcım yeter v . ” ği ii — 5 fan ME Saki 5