p doğruya 184 SERVETİFUNUN No. 1827— 142 ŞE > — — — —— amaa Eeonehi gazetelerinde Olsun, bizimkilerde olun sik sik şu kabil başlıklara teswlül edilir; flunın mariletleris, Halk urasındıa bu kadar yayılan ve hursızların şöhretini gös terebilmek için kullamlan Fantoma Takalbı doğrudan Marcel Allain'in muhayyel bir şahsiyetinin hayatı hakikiyedeki enmi- c E. «bFanbtoma Otuz iki cildin bir mil- yon ikiyüz bin nüslin satıl diği Fantomasını müteakip sünuhatanın aktarıyı 305 e çikarin Marcel Allain bu- gün çok zengin ve muvuf İakıyelini hayretle karşıla yan bir romaneulır. &5 İlk Fantomalarını 1905 te, daha on sekiz yaşinda iken Emile Souvesire ile birlikte yazmışlardı. İkisi dö gazetecilik yapıyorlardı. Bir gün akallarını birromün yazmak geldi ve «Le Roure — Meşe atlı bir eser vü- cuda (getirdiler, £ Meşhur kütüphaneci Arthöme /Fa- yard pike pi Pl cilt başına 1700 niğ vermek şörtile beş mam talep eder, İlk olarak <Fan- tomas» yı yazarlar. Bu eser "bir hafta içerisinde 800,000 tane satıldı. Arkad ölümü üzerine Marcel) Allain yalnız başma yazmağa başladı. Muharriri bulunduğu tarza mensubiyeti dolayısile sık #ik sineme ile uğraşmış ve yirmi iki defa Hollywood'a gitmiştir. Serili sinemaların moda olduğu esnnin Fransa'da Ganmont filim şirketinin ilk çevirdiği eserlerden biri de Fantoma olmuştur. Halen yeni bir temsili çevrilmektedir. Marcel Alain, enzetecilikten çok #evkalmaktadır. Yevmi gazeteler için birçok tefrika romanlar hazir ladıktan manda ilk zamanlardı Amo ve Comedla gazetelerinde muhabirlik etmişti, Otomobile olan merakın anlamak için « Ağır siklet » ismindeki ota- Ea Tanımadıklarımız İ Halk romanlarının meşhur üstatları Marcel Allaın Marcel Allain —a. a O —— © webileilik raecmuasınn müessisi olduğunu söyleinek kâtidir, Yalnız otomobile değil, denizciliğe de çok merak etmistir. Fantoma IV, Fantomu V ve Fatala isimli üç tane yalı vardır. Pek fazla olan messisi arasinda ba sporlarla nasl oluğ ta meşgli olmağa vakit LE ANA şöyle izah ediy . Barada hiç intizam yoktur, gok gezerim. Bunun içindir ki o romanlarımda zikri geçen pekcok yerle- rin tasvirleri doğrudur. Ka- run ve ben iki daimi ger- söriyiz. Farazn, onun çok sevdiği tarihi grüvürlerin Berlinde satışı cakarildığını haber alır ve derhal «Oto- mobil hazır mii Ne zaman gidiyoruz?s diye sorar, Sim- diye küdar sayesinde ikiyüz cilt vücuda getirdiğim par- bolonümü alırım ve gideriz. Sabalileyin ötelde ahizöyi önüme kuyar ve söylemeğe başlarım, Sonra daktilomü gönderirim, o, İonodan kâğıt üzerine geçirir ve Labie yol- lar. Sonm da kâtibim tag hihlerini yapar, Ben kitabı intişmrindan sonra görürüm. Fiimde kalem olduğu zaman asla fikirlerimi oOtoplıya- mam,» Sonra, devam vderak: « Kapak resmine çalışmasına vakit bırakabilmek için daima iki üç eser sonra yazacağımın. cazip bir salinesinin mevzuunu ve serlavhasını yollarım. Binaen- aleyh, yeni bir eser yazacağım zaman © mevzu v6 ismin etrafında vak'alar icat ederim. Evvelâ, fikirle- timi toplayıncaya kadir gezinirim, sonra birdenbire karıma: «Kitabım hınzır» der ve ön saat söylerim, Üşücü rün eser bitmiştir. Bu sayede ayda iki tane yazarım. Yaşadığım gezici Jayat hiçte fona bir netice degil! Son iki sene zariında bu suretle kırk cilt meydana getirdim. — Dovamı 192 inci sayfada —