( Gdta, Sayı 5300 Ç D : SEBİLURREŞAD D DK DS LK ğ Hadzsı ._Şerlf 3&::,_, __,ı..a..a) ,D' &J uKavı mumın, zavıf mumındeıı hayırlı ve Allah yanmda daha sevgılıdır Bunı.uıla beraber. (mumıııleı-ın) hensmde hav—ır vardır ü ';;sx-’—'ğ'ıî i - Müslim, İbni: Mace, - we Nesai tarafından tahric'edilimniş- olan bu *hadısı şerıfın ravisi Ebu Hüreyre'dir. mkı Peygamber Efendımız kuvvet ve kudret sahibi müminin, zayıf müminden' _Ahayırh ve Allah yanmda daha sevgili, oldugu—. O nu haber vermıştır, şü halde kuvvetlı olmaya min “x*“ l buradakı kuvvetten maksat nedır'? Kuvvetlı- : nin zayıftan hayırlı olması hangi.bakımdan- dir?. Bu. cıhet hadiste açık degıldır Maamafih haşka'. hadıslerın de yardımı ile- biz bununla 'ne gıbı 'Bir- mana kastedıldıgını Aanlıyabiliriz,: Burada >müminin sifatı oları: kuvvet ırkac suretle tefsir edİlebilir. ve edı].mı'ştır . A. - Vücutça kuüvvetli olmak; c veth olma ğ İ €. . Servet ve mal cıhetınden kuvveth olmak:” Bunun her üçü de: kuvyettır Su kadar . kı hepsmde ıman saı'ttı Bunlar, anca.k iman ile bir- kıymet ifade ederler Çünkü buradakı | kuvvet şimdi soyîedıgımız gibi, müminin sı- - fatı,"müminin halidir: olsun “kuvYetlinin"daha -hayırlı ve-Alah ya- 'ninda daha' sevgili olması kendısmde ımanî - denilen cevher'ile önün "neticesi olan: ameli salihin; Allahın. kullarından ıstedıgı 1y1 1ş1e- rın bulunmasma bagl Fi hverı ımandır Lâkin unutmamak getrektir Ki'dışarıda" hiç eseri - goru]meyen, “amteli salih denılen güzel: 1slere, hayır:ve fa- 'zilete * çekip goturemıyen kuru bir - tasdikin, -| İurü bir iman've manışm ameh bir kıymeti yoktur. dogru olamaz, * : Tam ve: kamıl iman, kalp sahasını parla— : tarak insanm bütün Tühi kuvvetlerme tesir Feden, onları harekete getıren ve boylece in- “Ahmied bm Hanbel | alp, ruh ve irade bakımından kuv- | “Hangi yönden ölursa - akika; dunya ve: ahırette saadetın' | sahıbını : Bir. bakımdan ona: iman- demek bLe»î mamştı.r «Amelsiz irman fayda vermez» de- : nilmeşi de işte bundandır. «Erkek - ve-dişi, her “kim mümin olarak yaraşıklıbir iş « âmeli sa- Jik» 1ş1erse muhakkak ki onâ hoş bir- hayat * yaşatacağız ve işlemekte ©. daha güzehyle mukafatlarını herhalde vere- âyı hım 'hakika- tı tahm edıyor Şu balde kuvveth bir imana sahip olan, zayıf imanlıdan daha' hayırlı ve Allah katında daha sevimlidir. -. İman; bir şeye: 'tereddütsüz manmak döü- mek olduğuna'göre; bu yüksek- kanaatm, Sd- hibine kuvvetli bir âzimi: ve - irade “Veredeği ** mühakkaktır. Böyle 'bir iman Ve iradedir Ki insant daıma güzel'işlere've fazıîete Sevkeder Do lanlar, âriy: Böyle kuvvetli bir imana- sah ip, fıkırlerıyle, sözleriyle, bedenlerıyle, le Allah yolunda yürümeği, hak ve .hayır üğ- runda çalışmayı, haksızhga karsı koymayı,— del şı durabılmek için herseyden evvel .bir imana sâhip- olmak Jâzımdiır. Imam kuv- : veth olmiyanın azmi ve. ıradesı de gövşöktir. . ” amafih insanlar arasında" l& bulunacagı suphesızdıı' -Evet, her ne.-de ulsa; 1manlı imansızdan-iyi ve: hayırhdıı' Fakat bu -hadisten acıkca anlasıhyor kii. Kuvvatli” bir lmıyandan"_ imana sahip.olan, imani: saglam daha hayırhı ye. ANah'a.daha sevi kü bunlar, saadet. yolunda daimt bir * halindedirler; Bunlar, âöbhiretini mamür etin . ğe çahsırlar, lâkin dunyalarmı 'd_._ yi oldukları amellerm * bırakmaz-' M