sealı.uansşp.n “Çüti, Sayı 5 - Tefezrı Şerı f ' -quğ)YJ :g_/îı. (Cenabı Hak) bundan (yanı noklerın kurulusımdan 've. taıızımmden) sohra da yeri i bir kat'ı nakıs seklıne getırdı h. (Nazıat suresı âyet: 30) A O Vp .f bir çok mufesslrler u(AlIah) yeri (1kamete' B0 'sahh bir: halde) doseyıp düzledi» “mânasini: : vermışlerdır - Hattâ - Han ndı merhumun ıli ihammed: Diyanet İşleri Reis- kxsmmda “da bu mânaya' ittiba edi Gercı arzı döşeyip düzlemek, ıkamete -Bâ- M 0 hh bir hale götirmek. onun * yuvarlaklıgına S 0 ” mâni değildir. Çunku arz Koskaca bir alem— ©- dir, ikamete sahh bir. haldedır Bınaenaleyh o vüs'at! ve azametı ile-onumn yuvar! dlk aç; bakısta zahir: olamaz.: Nitekim başta Beyzavi Hİ F glduğuhalde bazı müfessirler de buna ve ar- P00 yezan bur yuvarlakhgvna işaret etmişlerdir. Dü y Fakat «edehan kelimesinde öyle bir mâ- : ,nayı âsli Vardır ki bunun mülâhazası bugün- ü fennin cafz tam'bir küre değil,- Bi : Dehvn ı(Dehyıı de' hakikaten yahut B ha» deve “kuşunün yumurtladıgı yer demek- tir. Bundan “mekânlik alâmetini Aalınca aslı'o: lan ekv, dehyı kâlir ki onun manasmın da : ude € kuşu yumuı'tasııı olacağı tabitdir. 380 indi sahıfesınde şoye bir nesneyî yayıp doseme Cenabı n veî’Arda ba’de zâlike dehaha kavli de 'kuşunun yumurtladı Bi yeri de Medhanneame— elmiş'oldüğünü xOÖkyanuüsn gibi, 4 dma yazdığı kıiymetli tefsirin o. ayete ait . bir kat'ı gibi muteber lugat]erde umedha» yıne aynı ada ölmak .üzı l ,onlardan hiç -biri bizim o ere, zikredi mıştır Fakat Türk âlimi kadar vuzuh ile işarete cesaret edememıstıı' - İ Dem k, «968 H.» ölen Turk AL- yc:ıkarahısarh Mustafa Şemseddın, dunyanm' : mân, şeklinde - yüvarlak . bugün yaşıyan bü nazarıyeyı bundan uç aşir: evvel Aâfşa etmiştir! Bu mânaya göre âyeti kerimenin meah, yukarıda Yazdığımız veçhile. şoyle olüyor &l (Cenabı Hak) bundan (yanı goklerın kurulu- şundan ve tanzımmden) sonra: da yeri bir de- ve kuşu yumurtası haline (yam kat’ı nakıs şeklıne) getirdi». Işte benım bu ayetten anladıgım meal!. H Basrı Çantay : nakıs şeklındedırıı nazarıyesım de” tamamenf 'e d - ı<Ahterııı sahibi Mustafa bin Şemseddın,.v d eyip yaydı demektir.- " Deve -.| | 'Sı'hah;ı V'C'evheı"ii | l zulma, cehle, "geriliğe, bütün haksızhklara ve b ahlâksizlik: . etmemekt ir. : A Özü qİs_lâm» ğenfıek,_.en_ıkısa_vtâbii*iyle,' iç ve dış te—, ğ O macı deg bu— zulmet degl “bir g 1 değil, bır ırtıca değil, bir- “«kara kuvvet» degıl bir melektir, bir. guneştır bır ılerleyıştır, bır inkil âptır bır nurdur Ancak SsOn zamanlarıu taklıt ve tatbıkma yel- daha - Isl m, b d an ön dort asır evvel kuı'muştu Medeniyet yarırıda parıldıyan . terakki, ay gıbı 1şık1armı Islam : guneşınden almıştır Bu, muhakka t mutlu Muslumanım dıyene' * İlam dmı hxrsızhga ruşvete, gasp ve garete ün. a-düşm andır O dini istememe! tıce bütün bu tenalıklarin revacına, devamı: tar olmak, zatı Ve : maşerı salâh ve' felahı asl: Bıu; aneak komumst gıbı bı.r duşma in dir veya hiç olmazsâ bilmiyerek öna. iştirak etmektır Dikkat ediniz: İçımızde İşlâm duşmanhgmı şıar , edmenterı ya oyle veya boyle bulacaksıniz! Allah . bil ir kulunu şaşırtm