di idiler ki kelimesine- deg"l “kelerine varincaya kâdar Kur'anı en üfak bir : tahriften muhafaza eden hâfızlardır. Ve: bir * € inci- forrnasın B0 A O '. SEBILURREŞAD harflerıne, ha.re— . kitabı baştan Haşa böyle' hıfzetmek ancakı r'ana mahsus bir imtiyazdir. Eğer Kut'an- m hifzi yalnız matbaa makinelerinde kalsay- Tdı; bugün elimizde çok tahrife uğramış nüs- halar bülurduk. kadar itinalara rağmı yıne matbaa eserlerinde - yanlışlar kalabıl'— © yör. Eğer işin içine suikast'de karışırsa, 'ki is- lâmmın düşmanları bunu yanmak an hiç bic. | * zaman geri kalmazlardı, o-zamari hangı nüs- ohanın sahih, ha angisinin, yanlış old ğunü Kkim takdir edecekti? ” Papahk saraymdakı “Türk - < Feisi ruhanısı katolık papası Melimet Ali Möls di matbaalarıfır bâstıklam- Kufr'anda en“ufak pir hareke hatâsı ölsü hâfızlar derhal bunu görürler ve tashıh euerler Bu sayi #ededir ki <bin üçyüz küsur senedevıberı duş_manlat - Kur'anın bir harekesıne bile bir tahrıf yap— : maga muktedir. olamamışlardır. Bu Hadisi Şerifin hükmü âlisi kıyamete İ * kadar bakidir. Kür” anın hâfızları dün'olduğu : 'gibi bugün, de, yarm da, jlâ yevmil. kiyam. ümmetin, iİslâm umme’unın eşrafı olacaklar-. | “dır. Bu yuksek payeyi onlardan hiğ Kimse ah lamaz, Almak 1steyenler en s haybet ve ; hüsrana uğrfarla . ' İbrahim Alaaddm bey dostumuza tavsı—» , ye ederiz, hâfız-i Kur'anları alây mevzüuü' yap- masınlar, caıpıhılar Ehli ilmin şeref ve haysı- yemtın akaret ve ıstıhfafa uUğraması nedir, bi- - İirler. Kimsenin, bahusus hamelei Kur" ana pey- gamber . tarafından verilen şerefle oynamasın— lar. Kendilerine hiç yakışmaz. ELTME — İslâm-Türk Ansiklopedisinin. 70 a B. Hüsnü Erdem ta rafından yazılan “maddelerde bazı kelımeler yanlış dızılmıştır Lütfen tashıhı yica olu Ya.nlış * / Döoğru '_ .S(ıh Sütun Satır ğru 306 1 8. Cacus-sagır Cümias-sagır 306- 10 52 Hi-Mustafa' - EVMustüsfa: B06 — 2 3 Bi-Mustafa ” - EBU'Mustasfa 306 2 . 48. Hıffaz - Huffaz s99- 5 12 “Darı Kutni - Dare Kutni 310 C1 < 19 Akbe " Ükbe — .. Bil Ö l0 Bütevazi Mütevazi - 816 . 2 39 Hallegân Halligân * : S17 1 H4 Hakis Hadis sı7 1 37 Hivzani Evzai n 318 114 ” hall ilhall — :- 2 8 « Müftuler Muganmiler uküf yapacaktık? Halbuki şım— . -hâkimdir « sın “Banguoğlu ise uydurma isan; : yazılarıyle taraftarlık ettıgı için Mmazinin bu Ççir- Cılt 1 Sayı 5 MUFRITLER IŞ BAŞINDA (Baş tarafı s. 18 de) e — ” Yirmi küsur senedir, millet Tâikliğin ne . demek olduğunu. 'anladı.î ((Yuharrıfunel kelı- zü ashIermden böyle çıkarırlar, “böğle tahrif' ederler. Demek ki milletin taksirati da.ha'dol— madı Daha azabını çeketek günahı Şardir. Şimidi yalnız bir ümit:'no ktasıfkalmıstır Başbakan -Hasan Saka, bıldıgumze göre, “din- * dar. bir zattır. Netekim mekteplerde' dm ders- Jerinin okutulmasını bizzat ileri-süren odur. Din tedrisatına ve din müesseselerine - katşı “noktal nazarları malüm- olan zev atmr müfrit planlarım belki önleyebilir? Dger kudreti ye- . , tebilirse. Cunku Partıde mufrıtlerm nüfüzu ki * “Vatan gazetesmın basmakalesınden «Zihnimizde - bir .ukde- var: Memlekette, parti dıktatorlugunun hüfuzunu ' hâkim kı maksad_ıyle uyduıma bır dıl yaıatı]mıs yaşa- En cok yanlış ve zaraıh gıdış, mılletı dilsiz bir hâale indirmek, konuşma' dili ile'resmi dil, ev dili. ile . Mmektep dili arasında farklar - yaratmış, nesılleı.' garasında uçurum açmak' gıbı feci netıceler ver- miştir. Bu dil haıeketı, “kendi. tabil kuvvetıyle değil, ancak hukumctın resmi tazyiki ile yürü- — * : ulmııştuı Çirkin harekete ayak! uyclurmıyan- B lar, ekmegmden olmak ethhkesme matuz bira- - kılmıştır Hiğer gazeteler, diktatörlük şayân Türk dili. için koruyucu bir set. halmde < “kalmasalardı, tahakküm ve atassup: ıuhıyle yü- / rüyen dil har&ketinin memlekette - yaratacaği fenalık, son haddi bulacaktı. Irfan hayatımızda gA geciktirici ve ayırıcı bir âmil tesiri yapan 'bu hareket, buna rağmen : ıesmî nüfuz sayesinde epeyce fenalik-yapmıştır. Fakat şimdi kendimi- zi toplarsak, belki de taassubu yenmek ve-i işi tamir etmek imkânını buluruz.-. * BSırasiyle iş başına' gelen Maarif Vekıllerı, bu'ağır günaha suç ortağı olmuştur. Fakat hu- süst konuşmalarda şahsi, kanaatlermın bu minde- olmadığını. daıma fısıldamıslardu' a bir aralık “kin hareketmm tasfıyesmı gecıktırmesmden ğ korkuyoruz Bütün ümi mankı Tah- 'sin Banguoğlu ile bugunku aı'asmda esaslı bir olgunluk farkı olmasında ve memleketteki şart- . -İarın baştan başa degışmesmdedır » Zamanın- . da bıle, aıalarmda sessizde ısbıılıgı ederek, ya-