Rejisörün elbis dığından bir kız fırlad Yeniler yıldızlık p erişebilmek için öyle gülünç çarelere baş vuruyorlar ki... Amertkafılar sinema yıldızları. na çok bağlıdır. Bir defa parlayan yıldızı, Avrupa milletleri gibi, bir kaç sene içerisinde unutuvermez. ler. Amerikada En senellenberi şöhretlerini muhafaza eden gok yıldızlar vardır. Bununla be. raber Amerikan sincmacılığı da mütemadiyen yeni çebreler, genç istidatlar, gizli güzellikler arar; Holivuta dünyanın her tarafın - dân mütemadiyen genç kızlar ve delikanlılar akın akın gelirler. Bunlar muvaffak olmak içi her vasıtaya müracaat etmeği g ze aldırmış, bibirinden güzel mah. lüklardır. bir Bunlar Holivutta müthiş bir|t mücadeleye girişirler. İçlerinden! ancak beş binde biri korkunç zor- luklarla pençeleştikten sonra im. renilecek bir mevki yapmağa mu. vatfak olur, Fakat bu için hürri mamiyle yödız namzedi evevi yet ve karakter değ reji. sörleri, yıldızlarda daima istedik. | leri karakteri aralar.. Çünkü bir| âcemiyi yıldız olarak örtaya at mak için milyonlarca dolar sarf dilir, Sermaye ise ancak daha faz. la kâr getirecek kullanıla cak para demektir. Holivutata yıldız olmağa öze- nen acem birisi rejisörün yanına gire çin bir çare bu lamamış, en nihayet bir seyahat dö de bir kalayını bulup Tej imevkil yapabilmek | tini ve istiklâlini ta-| tmeğe mecburdur nema şlere nü bise sandığına girmek sü. #fak olmuştur retiyle bu işe muv Sandık odaya girer girmez, hemen könji kendine aş Imış, içerisi a heveslisi gen; kız mıştır, Rejisör sakın bir halde: — Elbiseletimi ne yaptınız? deyince, genç kız gavet sa sinsm R >> dır, 8 Salk genç pi ayesine bazan | i # Amer ni çevrilmekte o- lan “Genç doktor Kildar” “filminin bir sahnesinde hasta ve malül de, dildir, Mahir bir makiyajla bu bale Çünkü Amerikan İş kanunu malül çocukların o hiçbir surotle çalışmasına müsaade etmez. * Amerikan sinema yıldızların - dan Rita Jonsen ayni zamanda çok iyi yüzen bir kadındır, Yeni çevire. etmiştir © için şirketle mukavelena- me imza ederken Jel olimpi üzme yarışlarında A- merikan ekipine iştirak mâni olmamasını Şurt ko; # Vallas Berri, Rober beraber çevirmekte olduğu n tüccarlarr,, filminde yıldız tayyare, getirilmişlerdir. Bu cevabı işiden vejisör, vakia kızı derhal kapı dışarı Fakat bir ay sonra ele avuca s1ğ-| maz, haşari bir kız rolünü mak için arayıp bulmuş ve kend siyle bir mukavele imzalamıştır. Bu k:z Mis Vörnerdir. Bugünün sinema yıldızları, ta- i yavaş yavaş sönecekler... Genç silden Marlen, yahut ( Greta Garbonun ,yerini tutacakalr yeti şecekler.. Bunların kim olacak merâk liyorsanız resimlere rketin beynelmi. etmesine diler arasmda tayyareye binme re- iştir. 12 sönedenberi syyare idare eden Beri bu filmle MÜ inci uçuşunu yapmış ve bir korunu t 1 — Bu üç kız kardeş üç peri- ye benziyor. Üçü de yani Prisilla Lololame ve Rozmeri kardeşler kıyete doğru yürüyorlar Pakat adımlarını aynı hızla atm:. yorlar, Bu kal resimden de belli o- Tuyor, Bonita Granvilin durgun ve sakin görünüşüne bakmayı daha cazip ve aha es- Üz tasavur olunabi. ünüyod, ne yapmak Bu yüzden rarengiz Tir mi? Ne Bunları 1940 da bir filmden sonra öğreneceğiz. 3 — Eskiden haftada 7 dolar| kazanırdı. Bugün sekiz yüz dolar kazanıyor. Burada kedisiyle bera ber görünen Lusi Bal için istikbal örünü Tavırları ve duruşu biraz da Klodet Kol i hatırlatan bu genç kız bell çevireceği bir gü nondan daha meşhur ola cak. . 4 — Ata binmek için ne tuhaf t! Key Grift şöhret yolun yle garip vasıtalarda aramakta. 5 — Arlen Velon, daha çok kü çüktür. Fakat he veren İnce yüzü şimdiden bu gen; kızı bir — Sandığı boşal bıraktım! demiştir. ığim yerde yıldız namzedi olarak kabul et yor. |, Küçük. haberler i Gağererie mllyonkilömetbeden fazla üçmüş! - tur. Bu müddet zarfında yalnız hir tayyare kazası geçirmiş olân Berri nin bugün sekiz tayyaresi vardir, * “Sihirbaz kadın” filmi çevrilir. ken stüdyoda geniş bir havuz y mıştı, Bir istirahat zama; mi çeviren aktörler içlerinde Con EKravford da bulunduğu halde ha vuzdaki kırmızı kırmtıları Bir köğede duran ekmek balıklara atarak cum etmiş ve Yungun bacakları a- ından geçerken zarif aktörün ba & sebeb olmuştur. * Yıldızlar arasında en iyi ata rden #8 olan Moren O Süllivan, geçenlerde bir eenaamda atın İnerken atıy beraber yene düşmüş, ve diz kapa. ğından hafifçe yaralanmışlır, bine: tenezzüh |! kız, hava cambazi oldu; şimdi, uçan tayyaro” rin kanatlarında yürüyor; motosikletle ca çemberlerin içinden geçiyor Sinemada macera filmleri hâlâ seviliyor. Çılgın bir sür'atle giden otomobiliyle beraber derin rumlara yuvarlanan trenlerden (atlayan (hırsızlar, | tayyarelerle (oo akla (o gelmedik sergüzeşte atılan kaçakçılar, ve bunları gösteren macera filmleri dünyanm her tarafında milyonlar- ca insarın hoşuna gidiyor. Bir si, nemanın rahat koltukl rarak, başkalarının geçirdiği teh- likeleri tüyleri ürpere ürpere sey. tetmekten insan valışi “bir zevk Sie duyuyor. Hele bu filmlerin hileli - olmadığından eminse, uçu. sporcular, bu rollerin © bir takım insanlar tarafından haki katen ölüm tehlikesi geçirilerek çevrildiğini kat'i olarak bilse. TTehlikelerle dolu macera film. lerini zevkle seyredenler, bu film lerin hepsinin tehlikeli sahneleri- nin birer sinema hilesinden ibaret olmadığına emin olabilir. Bügün. kü sinema filmlerinde tehlikeli sahneler üç suretle çevriliyor: 1 — Güyet basit bir surette: Tayyareler, otomobiller, trenler küçük modellere irca edilerek m sahne stüdyosunda canlandırılı- yor. , -eovors “ws Diğer taraftan düşen, yarala. nan insanların da stüdyoda ayrı bir i çekiliyor. Iki filmden bi. exor, diğeri hareket ai teşkil etmek suretiyle ayr: ayrı beyaz perde üzerine aksettirilir. | ken bir film alma makinesi Gilmin birden filmini çekiyor. Yal nız bir kaç satırın içinde izahı mümkün olan bu çift filmden film risi kiste iki Bu filmler biribirine N Bu suretle yeniden bir fileli ca son derecede derin is” çekme Usulü sinemanrle'mam SA. fee N zor, hem de çok masraflıdır. Bina) 3 — Hakikaten tehlikeli; enaleyh bir çok rejisör tabiatle| Gilmler.. Yalnız bu filmlerde karşı karşıya Film çevirmek imkâ- nt olan yerlerde stüdyo hilelerine müracaat etmemeği tercih eder ler. 2 — Yarı bileli filmlerdir. Bun. larda film hakiki sahnelerden a. | ka bir şey değildir. Unmıştır. Yalnız en tehlikeli an) Hangi tüccar, esrmayesinii alınırken hâreket ve film alma) bile tehlikeye koymağa rafi makinesi dutur, 6 tehlikeli İşte bu çok tehlikeli sahn€ teşkil eden kısım stüdyoda çevri.Jasıl (yıldızların yerine Wİ ir. ları geçer, böyle anlardâ Yahut tabiat sahnesi üzerinde | ima san'atkârın &eyet um” pek te büyük olmıyan tehlikeyi| pozu alınacağı için yıldızm * büyük gösterecek şekikle tertibat |ne geçecek adamın po zitib alınır, meselâ bir uçurumu derin! ona benzemesine ihtiyaç yo göstermek için operatör alelâde,| Yalnız seyircilere o imiş & fakat derince bir çukurun kenar . | vermek için ona da ayni elbiff ua bir çok defalar filmini çe-'dirilir. ker. i (Devamı 14 üncü İlike sahnelerinin tanınmış WE, yük yıldızlar tarafından çef” mesine kati'yyen müsaade mez. Zira büyük yıldızda si şirketinin elinde sermayede” krsrnt