ingiliz fıkrası| Müşteri — Garson, bu çorbayt yo- meme imkân yok. i Garson — Affedersiniz metrdoteli çağırayım. Metrdotel — Ezeriniz efendim Müşteri — Bu çorbayı yememe imkân yok, Metrdotel — Lokanta sahibini efendim, Müşteri — Bu çorbayı imkân yok. Lokanta sahibi — Fakat efendim çorbanın nesi va yememe | olmadığı için daka ' ına bakamadım. Bu sebeble çor. Müşteri : ; er rum, K mi »ayı yememe imkân yok. Kurnazlık | — Ne yapmış? — İflis etmiş. l in ti. Tak- di ve i tahsil için İsmini a- lacaklılar listesine kaydetlirmesini za | saret mahkemesine gidiyor siye atladı, adile önünde golöre alacağ Fena terzi — 'Terzimi değiştireceğim, — Fena mi dikiyor? — Hayır onün için değil mektup yazmak meraklısı... — Bundan sana ne? — Bana ne olur mu? Bana da ya i syor ve her mektubu aşağı yukarı ri ““Takaitinizi filân Çok eortre mi, peyzaj ortam olarak teş. — k Burada çok Te * Bana telgra #öndermeni J eği, — Bayan öğretmen, biz mi kedi. ri taklid etmişiz, yoksa kediler i bi — Ne münasebet? Ne noktadan? — Tırnakları sivritiği noktanın. dan... Ikram yoru'luk, Şüradâ birer — Ben gelemem. — Neden? - Param — Amma da tuhafsm yahu! ne rarı var, gel. Sen bir şey içmez. Ev sahibi kadm — İşte kar gel di. Hizmetçi kız — ben kaz değilim! Oyun rin fevkalâde canı sıkılı. utanıyor. du, Birden aklıma bir fikir geldi; — Bir oyun oynasak ! Kim eneeli bir oyun biliyor? Meşhur bir gafçı atıldı: — Ben... , hir nevi bilmece oyunu: Ben şimdi iuradan çilki Di | gittiğimi ö Altın arayıcı — Yaşadık. Bu ne-/ 50 . İhirde altm tozu yerine hazir altın saat çıkıyor! te Kızıl Gölge HABER'İN RESİMLİ ZABITA ROMANI: lan şehadete Mun, ,, “Süliyeti ol- erdi; ga ü Meyhin fendim ba adaş, , > değil, Je, e bulunacağım. | — Smmm zi BU ESNADA KAPORLANAN KAYI» GN META: WA ÇETESİ KENDİSİNE MELET, e MERow ADASINA İYİ Si Ada VADUR V444d1 yaz Döürk HERTEN LA? LAZ. ir TEAM BATAK Saya, ogi yola iğer davotliler dö bet ğrenmek Üzere ais Beteri! — Karaı her münakaşamızda n sözü kendisine bırakmamı ister, — Bahtiyarsın! Benimki son me- liği de kendisine bır: mamt iste: Affedersiniz, | ŞAN İYAZAN: L. Buseh Ancak. Asya - Afrika - Amerika müşterek kıtası üzerindedir ki insan lar at ve sığırı keşfetmişler. Bunları Ja ilk defa Türkler / ehlileştirmiş. lerdir. Ondan sonradır ki kurtun ye. rini sığır almış bulunmaktadır. ekih tarih efsanelerimiz mer ve Mesirleliların bu sığır devir- inden itibaren elimize geçmiş bu. lunüyor. Okyanusya İnsanlarının âdet ve ce takip olunursa, bu. det ve ananelerimizin esas- larının bunlardan gelme olduğu gö- rülür, Meselâ Polinezyalıların mabulları Taânga.Ruadır ki şimşek mabudu. | dur. Bu kelimeyi Çinliler de (R) tes lâffuz edemedikleri için Tan-yu Tan.ju, Türk . Mogollar da Tang-rt, Sümerlerde Tıngar, cermenlerde Franklarda Tenn-er, Ang. lo Saksonlarda Tlund.er olarak bus luruz ki cümlesi hâlâ (şimşek . yıl- ) demektirler!... vet, Melânezyalılar oyamyame dırlar. İnsan eti yerler. Fakat bi na hayret etmemelidir. Bizim Asy | ve Avrupaya geldikleri zaman d cedleri hâlâ insan eti yemektey diler!.. Filhakika şimal Avrupanın her tarafında taş devirlerinden - kalma olarak bulunmuş olan ve adına Mang-hir denilen taş — Yığın linsan kızartıldığı şüphesiz İ gün biz Avrupalıların ağızların daki yemek kelimesi dahi o zam lardaki n yemekler kalmış bir. İdabirdir! Zira bu mang tabiri Türke Mogollarda Marca şeklinde (ye. mek) kelimesi olduğu gibi bugünkü Fransızlarda Mange kelimesi de bâ- A yemek manasındadır.!.. Hattâ biz Almanların menişeimizi gösteren Cermen kelimesinin aslı o. lan (Cerman), isminin Avustralya German), isminin Avustralya adasındaki Guara-Ma dân gel a benim şüphem yok- tur. Guara.mang'ların bu ismi yüz binlerce sene zarfinda incele: ancak Ger.man olabilmiştir. nezya adalarmda yüz binlerce melerdenberi insan eti o yenildi şüphe yoktur, Bu yamyamlık, eğer Avruni YAYYARİLER MAY. #yin | Bolguz RA » KA DAMAR. AZLA A LERE 1 STIXAMET ADA cr riiz# insanlarını SRAR 35 Yılını vahşiler arasında geçirmiş bir Alman seyyahı Yamyamlık, esas itibarile kıtlıktan veya yenilecek hayvanların azlığından ileri gelmez ki Melanezya Bü ta ların tesirinden Jan yerlerde y nm gibi y kıtlıktan veya yenilece n azlığın. dan İnsa baril dada hayvanl gelmez, yemek âdet men » Melânez' an eti et ve ya av hayva larının katlığından dolayı yı Bazı dini hurafeler yüzünden yenir. mafih, gene bir münasebetle ğim gibi, insan eti yemek â. e daima dini heyecan ve itikat i liler insan (etini şeyden daha büyük bir er buğün insan eti nefret ve istikrahla tüyleri- miz ürpermeden aklımıza getireme yiz. Fakat biraz düş de böyle değildir. Zira insan hayatının yemey mukaddes ti ortadan kaldırılm- i sanlarda tabia beslenmiş tatlı eti ve Jan bir hayvandan başka bir şey- * midir? key Tabif bir hayat vimleri inde en güzel b en nefis eti olan insanın İeztetle ye” nilmemesine ne sebeb vardır? kendilerine geçeceğine itikat le KE Çok defa da kin ve intikam yi den insan yerleri. Fiğhakika b Be kas ınmta içen, Çiy ÇİY Y Yale, ini vesair uzuvlar Kale maskeleri yalıların dons siy yemezler. Sırf et ihtiyacından 1 insan yedikleri hemen vaki ilecek kadar enderdir. ie nasıl insan i bir defa Logea ada sında gördüm, yeni Kinenin masaydı, hiç şüphe yok, e sene devam edecekti. rm tesiriledir- vüz birle: Bugün Avrupa! 85 garp cen r adadır, serpte te öldürdükleri lar, Harikulâde bir lezzet, heycc merasima” lam sapsağlam bir halde harp ralanarak ölmüş olduğu domuzdan fark AK. HAYDİ AR İte yava siye yağları ateşe > G pire si İDE ERSE ONUNE EMAN VD /ATIYANRA YÜRUMEĞE BAŞLADI... te İyice kızardı” adıkları İp m ehil ağaç lifi de yanmış olur. O vakit bı pup kebab ol- | muş insan yere düşüyor. İşte o va: İnit kebattm mükemmelen kızardığı İznlaşdıyor. i (Devamı ve)