AU YAK LMA Vx KeR $ &- Ktt “ARlİ Nopoli” — füninde M Japon sinema yıldızı bundan 25 sanı 8€ evvel başladığı halde 1929 - 1931 :ş"d.mnd- m yüksek —mertcbeye e- Hdişti. Bu se onyada, A 'îih da dahil ol Ya memleketler ak — Üzere bütün çevrilen — film düha çok film çevrilmiştir. 1036 genesinde Japo 127 &i İ? olmak üzere, tam 4 yT 1036 Yon .7111 Di & sinemalara 80 (Ameri! F LA kada, ne $ milyar.) n büyük film şirketi "Şakiku,, dur. a Tketin se: ayesi 118 milyon yen, $ milyon Türk lirasıdır. k 300 A- senede vasati ola mektedir. ”Oluna,, Tok- İsponlerm Holi #dan 10 buluttmak kilometre mesa! S ancak 110 Türk l__:;' Şirket direktö ŞTi yani Holiv &, basit © B7 kazanmak- ı da 166 Ceki Kugen evleniyor filmler çevirmiş o- a Holivudün yöni par. Betti e ile lf;"î Kugen bugün 22 yaşındadır ve Vüdün en zarif erkeklerinden biri apıl- | ,ı!;“v Japonuyada 1.767 sinema salonu | İyg *" büyük Japon yıldızr Saşika Şiba | nanda, Şar.oyla bir Tino Rossi He Beraber - oynuyan Balen KÜÇUK HABERLER df Jan Gaben de Holivuda - çağıril- mıştır. Bu gidişle Fransızlar Mistinget | ve Sesil Sorel'den başka artist bulamı- yacaklar galiba! | g Tanınmişrejisör Zoltan “hayatımız ve kanımız,, adında, bit film | çevirmektedir. 3f 13 yaşındaki "Radyo yıldızı., Mau reen O'Connor, Caki Kuperle berabar | ”Sokak çocuğu,. adında bir film çevir- mektedir. X4 Norma Şirerin temsil edeceği (Ma. Bunye'nin teddetmesi üzeri ter Lota teklif edilmiştir. X Brigit Helm Pariste yerleş; artık Almanyaya dönmiyecektir . Xf (Riviyera Ekspres) filminde baş rol Mezg Lömoniyeye verilmişti 3f (Sent Helen) fil Vanele verilec MBüÜyük Fransız facia artisti Adri. yen Lökuvrör'ün hayatına dair Fran. sada rejisör Aleksandr. Volkof tara. fından bir film ç cekt'r. Artist. ler İvon Prontan ile Piyer Fresno'dir. WeRajisör Baronselli, mevzuu Moris Dökobranın bir — eğerir *Ğ Tar »4 hm saat dördünde” filmin de baş rol Lüsiyen Baru'ya verilmiş. tir, D ğer artistler Margrit Moreno ve Andre Löfor'dur. inde baş rol Şarl en — alınan enin imparatoriçesi” filmine buş- ar. sayılmaktadır. Betti Grable ise, 21 yaşlarında gayet güzel ve serışin bir ka Düğünden sonta Ceki bir fim kumpanyası açarak ilk filmi zevcesine çevirtecektir . Marlen Senelerdenberi tanıdığım hakkında bu makaleyi , fena an korkâa bir harekette bulunmuş o! rım, lakat eminim ki, bu kad benim | kusuruma bakmıyacaktır. Mevzuu bahsolan kadın, — Marlen Ditsih'dir. — Holivuda ilk (bundan takriben — yedi © “Sarışın Ver gelişinde adlı. film beraber oynamak saadetine nali "Melek ıtda adındaki son aldım. Tesx turn. filmin olarak her iki filmde de Beraber çevirmiş olduğumuz iki asındaki devre müddetince, Mis leğişip değişmediği halıkında e maruz kaldım. ve bu Şa- şuna onun ta hav het de; şayanı hayret olan ci k e aksi olara faniler miş olmasıdır. Büt Zalim olur, - diş ki, Marlen illk şer Ditrih, sizi, temin ederim bundan yedi sene © langıcı amanindan daha güzel, daha cazip, daha sevimli, daha teshi Geçen gün, Mis Dit ilk finde son filmin foto yördük, Bu karşılaş de uyandırdığı hisleri bana söylemek ve — zanne rum ki, bülhaşsa kadın © kuyucular, onun bu sözle ceklerdir. - Bynlar, cesaret verici sözler- dir. Pek âlâ bilirm. niz ki, Mis Ditri zellik ve şahsına mâh suş bir sevimlilik Amerikan yıldızlarındor Monika Banxister * SAÇT ae ü baş- | | gamimiyetini'gösterdi | takdir ede- | büyük bir tabil gü- | Ditrih Güzelliği için Senelerden korkmuyor ! Yazanı : Herbert Marşal vardır ki, şüphesiz hiç bir kadınınkin- den aşağı değildir. Bana dedi kit ”— Daha güz mesleğimdir. Yedi sene zarfında, mesle- gimden biç bir şey öğrenmemişsem, do u kendimi bir hayli abdal adde- di görünmek, benim M İşı Ve ben, böylece öğtendim ki, Mis dikkat bir güzellik Ditrih'de, şay felsefesi vardır. (Bu felsefe onun gibi bir artistte bir hayat felsefesi demel tir.) Güzellik Marlen için tamamiyle bir ilim meselesidir. O, hayatı, şahst ve sübjektiv telâkkilerle güç bir hale sok- mamaktadır; mesleği, aynaya bakması- nı icbar ediyor; o zaman, o, Marlen Ditrih, yani diğer kadınlar - gibi kalbi ve ruhu olan bir kadın değdliir. Güzelli- ği artık, onun için basit bir hat ahengi, gekil ve renk meselesidir. Bu noktanın, bizim için, şayanı t ve az bilinen bir ciheti vardır, Simema perdesinde İyi ve fotojenik görünmesi için Marlen Ditrih'in rujla- rimr ve makyajlarının bazı - kısımlarını pan birçok makyaj mütehassıslarının vi okudum. Halbuki, Marlen işi, başkalarna emniyet etmi- yecek kadar müphem addetmekte ve ajlarını kendisi yapmaktadır. Ken yalnız sinema — mütehassıslarına Unyaya tanıtan "Mavi melek,, - dındaki ilk filmindenberi makyajını, da- ima kendisi yapmıştır. Bu kaidenin ye- gâne istisnası kaşlarıdır ve bu işini, bir makyajcı kadın yapar, Zeki bir kı olduğu için, ne ka- dar güzel olduğunu, şüphesiz, herkes kadar biliyor. Fakat onda en fazla ho- şuma giden şey, bütün tabil avantajları na rağmen, güzel görünmek için uzun müddet düşünmekten ve tetkik ettikten sonra büyük gayzet sarfettiğini — hiç gizlemeğe lüzum görmeden — daima itiraf etmesidir. Bana öyle geliyor ki, bunlarda, bütün kadınları düşündürecek bir nokta var.. ve kadınlar Marlenin hareketini dü- şünmek zahmetine katlanır, onun gibi güzelliklerini tetkik etmeğe ve tekâmül ettirmeğe çalışırlarsa, — onlar da tıpkı Marlen gibi, senelerin tahribine uğra- maz, bilâkis, daha güstel ve daha cazip olurlar. Ve bu, biz erkeklerin, lâkayt kalmalarına imkân olmıyan mühim bir mnletadır Herbert Marşal