20 ikinci Kânun Pazar 'ANBUL, 18; Tokatliyan otalinden transmisyan: ŞAY Mati: telsiz caz. 10: Jimnastik; Solim 14,30: Haherler, 104401 Tiyatro mu- 20.40: Havayan kitar, Zekertya ve ar- B ZI 18: Son haberler. -borsalar- 21, * Bayan Kmine İhsan şaü radyo ve tanço N birlikta. 28 Khz. VARŞOVA, 1845 ma. 18: Dana. — Bözler. 19,45: Konforans. 201 Musiki, 20,45: Sözler, 91 Benfonik or- Kottra konseri. 21,40; haberler. 21.58; Ne- VÜ neşriyat. 29,25: Budapeşteden nakll. 28 Bözler — Reklâm. 25,48: düna, BUDAPEŞTE (kısa dalgali) HAS 19,â2 1500-15,45: Lapın Rajterin İdaresinde kay * Srkentrası, 15448-16,00: gazato baber- SAĞKAr, BUDAPEŞTE, 550 m. 18: Çift piyano konseri. (Macar halk şar- ) 20.80: Spor ve kone haberleri. 2045: Yi 22/03: Haberler. 22,30: Goldmar - h_“"*îruıııdıı mürekkep konser. (Razı ya- Stasyonlar nn nakledecektir.) Burn çingene orkestrası. 25,10: TUkiel, 1,08: Son kaberler. :" Khz. MOSKOVA m. &20 Kizdlordü için könser. 1980: Kol- ;'_ll:ln Programı. 21 Benfonik kon- Bza gaEhtelif dillerde neşriyat, Ü Khr. BÜKREŞ. 885 m. bitla :voıırıtm. 1830 Sörler, 1885 kon- e "ıı;,ı. 1355 hafif musfki, 1415 ha- "mllnı DİAk, 17 köylü neşriyatı. 18 kaneniş a.L 19 haberler (haftatık), 1915 2, Yarm, 20 konferana, 2026 plhk, & M'::'n Piyesi, 9145 eperet havnları. 29, Orkesty :'vuı. 2T AS öperet havaları, 2206 doramı, ”"kwrı. 2285 «per, 2915 kanmerin 15 haborler, 2840 piâk. 21 ikinci İSTAN Ber. Kânun Pazartesi l plak, ,,';"'“ ders, 18,30 dans müsikisi Saş Biyane T; 1040 Mehmet — Münür Telüny) '_u_'e Birlikte, 20, (yardumuzu bi- SA Silg, KAT Tarcan. 20,80 Denir caz Bayan gç, Sön haberler -borsalar- 21,801 M Tüzün şan, radyo tango ve ;:"""“! birlite ASA VARSOVA 1845 m. MAS; pi ork setrakonse va, T8 Piyang 1 ler erkestra kanseri. — dera. lar, L gp, Hmeri, — Büzler. 18365: Şarkı- 8. 0çig, yet 191 Nözder. T0 löy Wüm vevü- ııı._'mn_ — Çocük. 20: Askerl meşri- Arkert '*, Ti Şarkılar, — Çocuk. 201 — Sörler. 21: Şarkılar, — Senfonlk konser. 2245 konfe- Siz H lu:"" BUDAPEŞTE, 580 m. Miyane " Örkettra konseri. 19.80: ders, 20: 2t o, , 20,440: sözler, — haherler. ı..._'*:hk- 23.30: opera orkestra. 1,/06: son ıt ,;.;“"— MOSKOVA, 1T m. Döorema * Kızılorda neşriyatı. 10.80; Kalkoz Mtam *N Tiz Karışık program. 22: Mühte- :“ı"vı. Hesriyat, l;'ı:h" BÜKREŞ. 363 m. “Tahisyi FÜNdüZ plâk neşriyatı, 1R masiki ı..,::' Hayd'in esorlerinden konser, 19: ,q.“. T. I9 IB koaserin Gevamı, 1945 Kan- ııı,__*"m Plyano komseri, 21,85 şarkılar #Peretlerinden), 22 konferans, 22,18 © “ür, teyi 715 haberleri, 28,10 Kahvehane kon- 22 ikinci Kânun Salı ,.“: Almanca ders, 18,80: Bayan Azade 'A:: Hmnastik. 18,50: dana muzikisi plâk, keri, > Hüberler. 19,40: gehir tiyatrosu artist. ü y ” Bayan Semiha tarafından şan. 20, Maş Sllyo vekileti namma konferna, 20,40; ö —:"M gan. piyano Üe. Ti: şlir, 21,16: —... rler borsalar. *1.30: radyo arkes. İ2: Radyo caz ve tango orkrstraları, VARŞOVA, 1346 m. . katı Mtfanik komser. 18,85: piyana refa. Sarkılar. 18,50: sözler. 19.15: hafif _L"H- 10,448: sözler. 20: şarkılar. — Aktü- Büzüç ÖS0 Çingeno romanları (plâk), — Rabe ü Zl: Salon orkestrası. — Haberler ve ı;:'ıl-k Diâk — sözler. M4,08; dana " Khr. BUDAPESTE 530 m. BAB: Plak, 19,1 Sözler. — Haberler. 22.20: Or - ıı:—'l 2240: tam saat, $8. Öpern ı_—; b .m Vi Çingene orkestrası. ':L Khz, MOSKOVA, 1714 m. ö * Köolkaz neşriyatı. — 10,55: konser. T htelif AMerle neşriyat, 13 Khz. BURREŞ, 365 m. 18 Gündür neeriyatı, plâk, 18 plük, 19 ('.""v. TS.IS plük, 90 Dera, *0 yiak, .:"—"-( Tansikisi), MAS Konforana, 21 Sen- 2220 MaşşteT, Sölzlee, 22.10 konserin devamı, 'mbarler, 29.10 kahvehane kenveri 3 İtinci “ânun Carşamba MTANBUL: Tlm L::ıııııc—ı Gera, 18,80: Jimnastik, Se- Tarcan. 19: Dans müsikisi, plâk. ,_._l:lını 10A0: Dmur baba, gan pi- .'._—:Mnunımmınmıım.!t & 'vika orkestramı, 91.15: san haber - ,_":vıııı.. 21.80: yadyo orkastrası, 28: Ve Caz vo tango orkestrası. Wü; » HAFTALIK Radyo Programı 828 Khz. VARŞOVA, 143 m. 18: Piyano -keman sonatları. — konfe - rans. 18.86: Koro kenserl. — eper. 19181 orkestra konsari. 19,45: konferans. 20; gar- kılar, 20:45 södler. 21: plâk, 29: Chopinin e- sorlerinden konsear, — Konferans. (Alman- €a). 22,40: Leh yarkıları — sözler. 24151 salon müsiklal, 24,05: dana. 545 Kbz. BUDAPEŞTE, 550 m, 18,$0: çingeme orkestrası, 10: konferans. | 19,55: amele saat. 20,80: Budapeşte opera - sından maklen opera terasili. 22,80: habher- ler. 28,30: Bachman malon orkestrası. 24,2“: Kahvehane z" konseri, 1,05: Son haber- der. 828 Khz, MOSKOVA, (Stalin) 881 »-. 17: Solistler tarafından oda maslikisi. 18, $0: “Yedi dakika,, isimli piyes. 823 Khz. BÜKREŞ, 865 m. 18,15 gündüz plâk neşriyalı, 18 orkestra konteri, 19 Haberler. 19,15 konserin devm- mar, 10,50 dera, 2010 kanferana, 9M35 Fre- derik isimli Lehar'ın öpereti, haberler. 24 'kinci KânunPrşembe İSTANBUL: 18: Almanca dere, 18801 dans masikisi plâk, 10,80: Baberler. 19,40: Bayan Sabahat Hitenli şan: Piyano vef-katfle, 20; Zirant ve- kâleti namına konferans, 20.80: Stüdyo si- gün örkestrası. T115: Ben hnberler -bersa- far- 21.80: Btildyo erkesirnei, Ki stüdyo tanma ve carz #orkestrnları. SA Ka VARŞOVA, 1845 m. Y0İ5: Pivama — metleiel, — Rürler, t0 HlAk. — Sörler. Ti: Hafif masikisi. SLAS: Haberler. Orkeasten könseri. 22451 ken- Yerana. StIR: Dar ı 20481 konlferans, S4: Sürler, 294,05: dana, BAS Kh BUDA“TSTE, 550 m. 18.20: Örkestrn künserk 10, SArler, 19, 25: Sarkılar. ©0 10: Kanferana, MAS: Or « kestra fanterlleri, 21.90: Warlet «ivsan, 2, 10: Çineema arkestrası. 2955 SKörler. 28.15: Pimnn konseri, tt Pranszca konferana, 1AX: San haberter. 175 Rhr. MOSKOVA, YT m. 18.80: Simal bestekâirlarınm öcerlerin - den kensar, MAN: Sanfenik konser, **: muh- telif MMerde Nesrivat. RE8 Kh BÜRKRES, 965 v 1815 gündür nilk mesrivafı: TT Önerik 20?... 91 Remeo kare mastkeisi. ler şarkılar, 29 Ramen pansikisi, 13 ler, 299 25 !Linci kânun Cuma İSTANBUL1 « 12,80: Karışık musiki -plâk. 18: çay sa- vül, otel Tokatliyandan transmikyan, selefr orkestrası, 10.20: Çocak hikâyeleri. 19,80: Haberler. 20: Demir caz. 20,50: Havayan ki- tar, Siret ve arkadaşları, 21,20: Son haber- ler, 21,30: Radyo orkestrası. 22: Radyo caz vo tango orkasteaları. 228 Khz. VARŞOVA, 1345 m. 10181 Dans. — Sörzler, 20: Ptyana vefa - | kalile garkılar. — Sözler. 90,80: Keman mu- sikisi, — Spor haberleri, 21,15: Solistlerin iş- tirakila senfonik konsor, 23,80: Şiirler. — Reklâmlar. 24.05: dana. SAS Khz. BUDAPEŞTE, 550 m. 18,35: Ohariy Gaudrlo caz orkratrası, 19: Stenografi dersi, 19,35: Bpor, 19.30- Repor- taj, 20,80: Orkestra temsilini nakil, 23.30: Caz müsikisi, 94,15: Çingene orkestrası. 1,05 Son haberler. 115 Klz. MOSROVA, 174 m. 17,30: Süözler, 18,80: Kızdorduya konser. 29: Mühtelif dillerde naşriyat. 828 Khz. BÜKREŞ, 365, m. 18-15 plâk gündüz neşriyatı, 18 aalon or- kestrası, 19: haberler, 19.15 kanserin deva - mua, 20 ders, 20.90, plâk, 20,55 senfonik kan- Bere dair sözler, 21,00 konserin devamı, 28 Haberler, 23,35 plâk. 26 ikinci kânun Cumartesi İSTANBUL: 18: Framszca ders. 18,80: Bayan Azade: Hmnastik. 18,80: dana musikisi plâk ile, 19,$01 Haberler, 10/440: Spor (Eşret Şetik) 20,10: Örkestra plâk le, 20,50: Bayan NI- met Vahit şan piyano ile, 21,15: San haber- ler. borsa 21,80: Bayan Bedriye Rasım 'Tü- zün şan radyo caz ve tango örkestrasile bir- likte, 383 Khz, VARŞOVA, 1345 m. 18: Piyano — şarkı könseri, — kanfa - vana, — Bözler. 19,157 Öpern — piikları., — Sözler. 20: Viyolonsel — piyano kenseri, — apor, Baberleri. 21: ceki operetlerden parçar lar, — Haberler, 29: fronsız esarlerinden nea- fonik konser, Sözler, 28: Dans. — Sörler. 24:85: dans, SAŞ Khx. BUDAPEŞTE, 550 m. 18: Filda Ract tarafından garkıdar. A, 85: sözler, 19.05 opera orkestrası. 20.10: söz- der, 2040: plâk 21,10: stüdyodan bir kome- di. 28: haberler. 28.90: Ohnriy Gaudrle caz Perti çinfene — orkastrası. 1,08: son hal h 118 Khrz. MOSKOVA, 1714 m. C70 Sösler. 14,901 Kırilordü Iğin sotiet könseri. 19.80: Kolkez neşriyat. 21: Senfo. Hak konser, 227 Mühtelif MNerde neşrtyat. 828 Khz. BUKREŞ, 805 m. 15-15 Gündüz plâk neşriyat, 18 Eölen- celi mayiki, 19 haherler, 10153 kanserla de- vam, 20 dera, 2090 plük, MAZ konferama, 21 cax, 29 sörler, 22.35 anlon orkestramı, 28: Haberleri, 28,23 orkestranm devamı. HABER — Akşam Postast —— Projeksiyonun rolü aktörün N HŞ Otuz defa prova edilen bir hayret sahnesi “Filânca temsil hey'eti (Ham- let)i daha iyi oynadı.,, “Filâln tiyatroda (Otello) az fena oynan- mad.,, Gibi hükümler bize ne anlatı- yor? Hiç şüphe yok ki, bu hüküm- lerden anladığımız mâna şudur: ; Sahnede muvaffak olan piyes, el- | bette çok iyi prova edilmiş, mü- | kemmel hazırlanmıştır. Muvaffak | olmıyan piyese gelince, bittabi bunun sebebi de malümdur. Mu- vaffâak olmıyan piyes, iyi hazırlan mamış, iyi pişirilmemiştir, Bunun, en'basit sözlerle izahı budur. İngiltere sahne rejisörlerinden Dickens son günlerde ortaya bir tez attı: “Muvaffak olmıyan pi- yes yoktur. Piyesi, öldüren ve ya- şatan sanatkârdır.,, Dickens'in sözleri tiyatro âle İ I ıg minde bir bomba tesiri yapmış ve bir çok sanatkârları haksız olarak hiddetlendirmiştir. Dickens'in iddiasımna göre, ev- velâ aktör.. Sonra teknik. Tekniksiz sahnede aktörün ne kıymeti olur? Diskens sahne tek- niğini inkâr eden ve bu tekniği bilmiyen bir sanatkâr değildir. Diskens yeni bir piyes çıkarı- yor. Bu piyeste Jön Premiye rolü- nü yapan genç, sanate âşık bir sanatkârdır. Fakat, bu aşk onu muvaffakiyete eriştirmeğe kâfi | gelmiyor. Rejisör, onu tıpkt sahnede | _' halk karşısında oynıyormuş gibi yetiştiriyor. (İki rakib piyesinde Jön Pre- miye rolünü yapan genç aktör, provada rolünü o kadar muvaffa- kiyetle oynuyor ki.. Rejisör: “— İşte, piyesin bu sahnesi — heyeti umumiye fena oynansa bile— piyesi kurtarabilir!,, diyor. (Duke af York's) piyesini de ayni rejisör bu suretle hazırladığı için: —Bu piyes temsil edilecektir. Demiş ve piyes oynandığı gece Küzumundan çok fazla alkışlan- mıştır. (Dickens)'in iddiasından bah- seden tenkitci Nicholas, (provanın ehemmiyeti) nden bahsederken diyor ki: “— Dickens'in — provalarında bulundum, Mis Whils ile aktör Smith' arasındaki muhaverenin mübalâgasız otuz defa tekrarlan- dığını gördüm. Mister Smith iyi bir aktör olduğu halde, rejisör acaba bu değerli sanatkâra neden muvaffakiyetle rolünden daha mühimdir otuz defa ayni muhavereyi tekrar latıyor? diye sordum. Sebebi var- mış.. Bizim görmediğimiz kusuru- nu gören rejisör meğer çok haklı imiş. İki sanatkâr sahnede, bir sa lonun penceresinden dışarıya ba- karken, uzaktan bir yangın görü- yorlar, Mis Whils, tam hayret ifa de eden bir bakışla: (Ah, yanı- yoruz!) dediği halde, Smith ayni E hayreti bir türlü ifade edemiyor. İşte, rejisör, sanatkârı normal bir hayret ifade edinciye kadar yo- ruyor. Şimdi anladım ki, prova, tiyatronun temeli ve sahnenin süz gecidir. Provasız sahneye çıkan- lar bu süzgecin üstünde kalıyor ve derhal sırıtıyorlar!,, Provadan sonra, piyese ve ak- töre muvaffakiyet temin — eden, projeksyondur. “Projeksyon tertibatı mükem- mel olmıyan sahnede piyes temsil edilemez!,, Düsturunu koyan rejisör Dic« kens sahnede projeksyonu bızm kendisi idare etmektedir. İşte, bir prova daha.. Dickens sahnede (İki rakip)' piyesini hazırlıyor. Dickenş sahne gerisinde çek hırçın ve asabidir. Dickens çok az, fakat, koyduğu piyesler arasında klâsikleri daha Fazla muvaffak olmuş ve çok tutulmuştur. /— »a Rejisör, bu muvaffakiyetin sır. rinı soran bir tiyatro muharrisz'ne Dickens sadece şu cevabı vermiş- tir: “— Sebat...,, Okyanusu ilk geçen tayyareci Lind berg'in çocuğu, haydutlar tarafından kaçırılmış ve istenilen kurtuluş para. & gönderildiği halde, her nedense zavallı çocuk kıra ölü olurak birakıl- muştı. Bütün dünyada akisler bıra- kan bu vak'anın hayli uzun süren tah kikat ve takibatı neticesinde ancak tön haftalar içerisinde suçlu olarak bir adam yakalandı. muhakeme edi.- liyor. Diğer taraftan, bir. müddetevvel Lindberg'in ikinci çocuğu dünyaya gelmişti, Şimdi bu çocuğun da diğe- rinin âkibetine uğramaması için, ge- rek çocuğun annesi, babası, gerek Amerika zabılası uyanıktır. Resimde, bu çocuğu annesiyle birlikte görüyor. sunuz, Anne, çocuğunu bileğinden sım sıkt tutmuştur. Englevuttaki bir ge zinti sırasında alınan bu resim, Ççocu. ğun gazete fotoğrafçıları tarafından çekilebilen ilk resmidir. Tiyatroda en büyük rol aktörde değildir! —