kısım okuyucumuz oyundaki menü- leri açıklamadığım için bana sitem ediyorlardı. Ben her adventure oyuncusunun belli bir kapasiteye ve en azından biraz İngilizceye sahip olduğunu düşündüğümden bu me- nüleri açıklamaya gerek duymamış- tım. Ama madem ki isteniyor, bu ko- mutların çoğu adventure'da da ay- nı olduğunu düşünerek, bir kereye mahsus olmak üzere, bunları açık- İlyorum: Fi (HELP): Kontrol tuşlarının ve bazı özel emirlerin listesini verir. F2 (SOUND ON/OFF): Ses efek- tlerini kapatır veya açar. F3: Son yazdığınız satırı tekrar ya- zar. F5 (SAVE GAME): Oyunda kaldı- ğınız yeri ve durumu diskete veya hafızaya kayıt eder. F7 (RESTORE GAME): Daha ön- ce save ettiğiniz yeri ve durumu tek- rar yüklemeye yarar. F9 (RESTART GAME): Oyunu baştan başlatır. CTRL-C veya CTRL-X: Komut satırını siler. CTRL-J: Joystick port'unu seçer. ALT-Z: Oyunu bitirir. ıâsc (PAUSE GAME): Oyuna ara verir. ÇÖZÜMÜN DEVAMI Gemiyle Sacremento'ya geldiniz. Kendinizi ekranda küçük bir nokta olarak görebilirsiniz. K u'd ki beyaz binaya girin. (LOOK AFIO- UND) ve (GET IN STAGE COACH|) emirleri ile madencilerin merkezi olan Sutter's Fort'a gitmekte olan bir posta arabasına bineceksiniz. Eğer kara yolundan geldiyseniz za- ten Sutter's Fort'un ön kapısında ineceksiniz. Ön kapıdan içeri girin ve ekranları geçerek önce sola son- ra aşağıya ilerleyin. Kapısında bir işaret olan binaya geldiğinizde içe- ri girip doğuya ilerleyin. Biraz son- ra bir mağazaya geleceksiniz. Adamdan altın bulmanıza yaraya- cak bir elek satın almanız gerekiyor. Karşılığında verecek paranız olma- dığı için ona Brookliyn'deki gazebo- da bulduğunuz altın parayı verebi- lirsiniz. ((BUY GOLD PAN) (GIVE GOLD COIN)| Mağazadan çıktıktan sonra ekranları geçerek doğuya doğru ilerleyin ve oradaki kapıdan görünen mezarlığa girin. Mezar larını okuyarak (READ TOMBSTO- NE)J Wilson Marshall'ın mezarını bu- lun. (Hatırlarsanız Jake size yazdı- ğı mektupta bu ismi kullanmıştı.) Mezarı bulunca incilden bir bölüm okumanız gerekecek. (READ PSALM 23) Şimdi oyunun en zor, zor olduğu kadar da saçma olan bil- mecesini çözmek zorundayız. Eğer daha önce Jake'in mektubunu ince- lediyseniz, üzerinde bir takım delik- ler olduğunu farketmişsinizdir. (USE LETTER HEREJ| emiri ile mektubu mezar taşının üstüne koyun ve Joystick ile hareket ettirin. “Wilson Marshall. A place in our hearts is” yazısını kapatabilirseniz. "Hold it right there” mesajını ve bunu taki- ben birtakım kodlar ve mesajlar gö- receksiniz. Bunların hepsi de ilerde size çok yararlı olacak bilgilerdir. Dikkatlice okuyun. Mezarlıktan çık- tıktan sonra ekranları sağa doğru geçin. Artık Sutter's Fort'un kuşba- kışı bir planını görebilirsiniz. Jerrod Wison burada flaş yapan bir figür olarak görülüyor. Tekrar sağa doğ- ru ilerleyin. Artık biraz altın bulma- nın zamanı geldi sanırım. Gold Co- untry'e hoş geldiniz. Gold Country 255 ekran/mil güneye, 255 ek- ran/mil doğuya uzanan çok büyük bir bölgedir. kuzey kısımlarında American River adlı nehir bulunur. Nehirin içine girip elekle altın araya- bilirsiniz. (PAN)| komutu bu işe ya- rar. Size Sutter's Fort'un en az 15 mil doğusuna gitmenizi öneririm. Al- tın ararken başka madencilerle kar- şılaşabilirsiniz. Sakın bunların böl- gesine girmeyin, sizi asarlar. Ayrı- ca ormanda ve nehirin bazı bölge- lerinde hırsızlıkla karşılaşabilirsiniz, onun İçin oyunu sık sık save edin. Her altın aradığınızda bulamayabi- lirsiniz, umutsuzluğa kapılmayın. Bulacağınız her altın size bir puan verecektir ve en fazla 50 altın par- çası bulabilirsiniz. Tabii bu altının hepsini de nehirde bulmak zorunda değilsiniz. Daha sonra Jake'in ma- deninde de bol bol altın bulabilirsi- niz. Buralarda biraz eğlendikten sonra Sutter's Fort'a geri dönün ve eleği aldığınız mağazadan bir lam- ba ve kürek satın alın. (BUY LAN- TERN) (BUY SHOVELİ| Alışverişinizi bitirdikten sonra dükkandan çıkın ve önce aşağıya sonra da nalbant dük- kanını görene kadar sağa ilerleyin. (TALK) emri ile nalbantla biraz soh- bet edin. Size isminizi ve kardeşini- zin ismini soracaktır. Doğru cevap- lardan sonra ondan, Jake'in sizin için bıraktığı, hayvanları damgala- maya yarayan bir damga demiri (Branding iron) alacaksınız. Sonra aşağıya ve sağa ilerleyin küçük ahır- lara geleceksiniz. Orada göreceği- niz katırı satın alın. (BUY MULE) (GI- VE GOLD)| Sizi nereye giderseniz katır sizi takip edecektir, fakat çok hızlı hareket ederek ondan uzakla- şırsanız onu kaybedebilirsiniz. Nal- bantın yanına geri dönün. İçerdeki ateşe yaklaşıp demiri kızdırın |HE- AT İRON). Katır kaçmadan onu ya- kalayıp damgalamanız gerekiyor (BRAND MULEJ. Büyük kapıdan dı- şarı çıkın ve kuşbakışı haritayı kul- lanarak yandaki büyük ahırlara gi- rin. Damganız bir nal ve anahtar şeklindedir ve girişteki görevli bunu görmek isteyecektir. Aşağıya doğru ilerleyip, katırı serbest bırakın |LE- AVE MULEJ|. Şimdi oradaki diğer katırları inceleyip Jake'in katırını bul- manız gerekiyor. Her katırın damga- sına bakın ve “trusty, high spirited”' niteliklerini taşıyan katırı alın. (LOOK BRAND) (GET MULEJ| Artık Sutter's Fort'ta bir işimiz kalmadı. Şimdi 17 mil doğudaki COLOMA köyüne gi- H HL v ııElLHf