Yaman Bir Aygıt: Bir bilgisayarın bilinen en yaygın kullanım tarzları ondan Tele-Oyun için ya da yazı makinesi olarak yarar- lanmaktır. Ama bizim bu elektronik “çağdaş”'ımızın içinde bunların çok ötesinde beceriler saklı olduğunu aşa- Bıdaki örnekler gösteriyor. Veri İşletme: Bilgisayarın bellek kapasitelerinden yönetim alanında pek çok amaç için yararlanmak mümkündür. Bilgisayar, adresleri, tüm bir plak koleksiyonunu ya da ye- mek tariflerini aynı şaşmaz dakiklikte depolamaktadır. Anahtar kalimelere göre arama işlemi çoğu kez saniyeler süren bir çabuklukta gerçekleştiril- mekte, adlara ya da doğum tarihle- rine göre ayırma işlemi de bundan da- ha çok zaman almaktadır. Böylece, falanca amcanızın telefon numarası- nın ne olduğunu ya da filanca hala- nızın ellinci yaş gününün hangi tari- he rastladığını her zaman ve pek fazla aramaksızın bilmiş olursunuz. An- cak, bu türden bir kullanım sırasın- da şu gerçeği hep göz önünde tutma- nız gerekir: Bilgisayar yalnızca sizin ona bildirmiş olduğunuz kadarını bil- mektedir. Veri stokları bakım istemektedir. Buna hem yeni verilerin girişinin hem de “günleme işlemi”'nin yapılması dahildir. Görüleceği gibi, pek çok du- rumda bir dosyalama kutusu daha pratik olmaktadır. Buna karşılık tut- kulu bir koleksiyoncu verilerin yöne- tilmesi işleminde gerçek dayanağını bulur. Burada hazır adres yöntemin- den kendine özgü programlama dil- lerine varıncaya dek uzanan bir seçe- nekler yelpazesi sunulmaktadır. Bu konuda en iyi bilinen örnek hiç kuş- kusuz “dBase'”'dir. Bu veribankası- dili hemen hemen bütün bilgisayar- lar için uyarlanmış durumdadır. eri Aktarımı: Önceki yıllarda amatör telsizcilik ne idiyse bugün de verilerin uzaktan aktarımı odur. Akustik bir birleştirici ve küçük bir program aracılığıyla tüm dünya önü- nüzde açılmış olmaktadır. Bu arada yeryüzündeki hemen her ülkede artık elektronik posta kutuları mevcuttur. Şimdi sözgelimi Tichang Wang'ın okulda neler öğrendiğinin, Sidney'- de havanın nasil olduğunun ya da Ed- die Murphy'in kendisine gelen mek- tupları okuyup okumadığının bilin- mesi neredeyse doğal karşılanmakta- dır. İletişim kavramı, büyülü bir ke- lime haline gelmiştir. Burada da bil- gilerin saniyeler içinde aktarılabilme- sine yardımcı olan unsur yine bilgi- sayardır. Bu alana ilişkin kullanım- lar bugün için yeterli olmanın da öte- sindedir. Banker doğrudan bir bağ- lantı. yoluyla barsalarda olup- bitenleri izlemekte, lise öğrencisi DFÜ sayesinde kendi ev ödevlerinin sonuçları konusunda arkadaşlarıyla fikir alışverişinde bulunmaktadır. Ba- ba bürosundan bir veri bankasını ara- dığı sırada anne de Btx aracılığıyla çok kısa bir süre sonra kendi banka hesap işlemini tamamlamış olmakta- dır. Bilgi alışverişinin yanı sıra yük- sek bir oyun değeri de vardır verile- rin uzaktan aktarımında. “Önline”” denilen oyunlar sunan elektronik pos- ta kutularının sayısı gitgide artmak- tadır. Bu oyunların tipik temsilcileri “Hack” ya da “Multi-ÜUser-Adven- türes (Çok Kullanıcılı Serüvenler)” olarak adlandırılanlardır. Bu sırada birçok kullanıcı aynı anda oynayabil- mektedir. Bütün bunlar elektronik iletişimin yeni bir aracına ilişkin ör- neklerdir sadece. Resim Yapmak: Yaratıcı olmak, hem de bilgisayarla mı? Bir resim programı yüklemekle mümkün mü bu? diye sorulabilir. İster çok renkli bir natürmort resmi olsun, isterse ge- lecekteki evinizin kesimine ilişkin bir taslak, size bilgisayar her durumda destek olacaktır. Çizgiler böylece nihayet düzgünle- şecek, hatalı fırça vuruşlarından ile- ri gelen cansıkıcı kabarıklıklar yok olacaktır. Rengi değiştirmek ya da kötü koyduğunuz veya tonu hoşunu- za gitmeyen bir rengi silmek istediği- niz zaman artık fırçayı yeniden temiz- lemek zorunda kalmayacaksınız. - Bunun için tuşa basmak yeterlidir-. Kendi başyapıtınızı her zaman için bir disket üzerinde koruma altına alma- nız ya da bunu -hattâ uygun bir ya- zıcı ile renkli olarak kâğıda geçirme- niz de mümkündür. Bugün için gra- fik ve resim programları, kullanıcı- ya çok sayıda işlevler sunmaktadır.