HMNNECİZ CG4 için Püf Noktaları BURAK KİPER Karakter Seti Tamımlaması Cbd4'ün enreresan özelliklerinden birisi karakter setinin RAM'e alınmaşsına izin vermesidir. Bu özellik sayesinde is- tediğiniz karakterleri tanımlayabilirsiniz. Bilgisayar ekranında gördüğümüz her karakter 8*8'lik bir alana tanımlanmıştır. Bu alanda 64 tane nokta bulunuyor. Ekranda görünen noktalara açık, görünmeyenlere kapalı di- yeceğiz. Ekranda bir karakterin görünmesini sağlayan açık noktalar oluyor, Her nokta bir bit olduğundan sekiz nokta bir byre tara- fından temsil ediliyor. Bir karakterin tanımlanmasında â4 tane nokta (bit) kullanıldığından her karakter bilgisayarımı- zın hafızasında &$ byte'lik yer tutüyor. Program Döküm Eki'ndeki PRORAMILA istediğiniz ka- rakterdeki nokta durumunu gösteriyor. Bunu yaparken de istediğiniz karakter ekran büyütülmüş olarak geliyor. An- cak bu programı çalıştırmadan evvel saklayın ve PROĞGRAMIB'yi yazın. 1B'yi çalıştırdıktan sonra progra- mımızi! yükleyip çalıştırabilirsiniz. Program sizden görmek istediğiniz karakteri klavyeden gir- menizi ister. Girdiğiniz karakterin ASCII kodu 120. satır- daki B değişkenine yüklemnir. 140. satır büyük/küçük veya büyük/grafik karakter setini kontrol eder. Eğer incelenen karakterde nakta açıksa bir asterisk, kapalıysa bir nokta ek- rana yazılır. İstediğimiz karakterlerin yapısını gördüğünüze göre artık kendi karakter setimizi oluşturabiliriz. Bunun için ilk ola- rak karakter setini ROM'dan RAM'e taşımalıyız. Daha sonra sıra işletim sistemine yeni karakter setinin nerede olduğunu söylemeye geliyor. Tabii bu sırada ekran hafızasmı da kay- dıracağız. Aşağıdaki ufak programuı çalıştırmadan evvel 1B'yi yükleyip çalıştırın. 1dö FOR I— 13*4dÖğ9e TO 14*düğe-l 110 POKE |- 4096,USR(D):NEKT 120 POKE 53272,24:POKE 56576,148:POKEG4SE, 196 Program Döküm Eki'ndeki PROĞRAMİ yeni karakter setini tanımlanıanızı sağlayacak. Program sizden yeniden ta- nımmlanmasını istediğiniz karakteri girmenizi isteyecek, İste- diğiniz karakteri seçtikten sönrâ önu tanımlamaya başlaya- bilirsiniz. Açık olmasını istediğiniz noktalar için asterisk (, kapalı olmasını istediğiniz nöktalar için de nökta (.) kullanın. Bütün karakterlerin tanımlatnması bittiğinde istenilen ka- rakter yerine SÖON yazın. Kolay YVeri Girişi . Kolay veri girmek için kursoru ekranın istediğiniz yerine götürmek çok faydalı olur. Bir satırda kursoru istediğiniz