Çev: G.Savaş KIZILTAN - Yukardaki başlık böyle çevrilebilir- di: “Geldim, Gördüm, Filme çek- tim,” Bu başlık geçmişteki Latince öğretmenler kuşağının kemiklerini sızlatacak olsa da, AMIĞA'yı böyle- sine ünlü kılan şeyin ne olduğunu s0- mut olarak gözününe sermektedir. İnanılmaz grafik yetenekleriyle AME GA, grafik ve video ile ilgilenen her- kesin rüyalarına giren bir aygır ol- muştur. Ancak, AMIĞA'yı satın alan bir kişi ne yazık ki onun “Bir uzay gemisi çiz ve bunu bir gezeğen üzerine yolla” kormutuna sahip olma- dığını çabucak farkedecektir. Buysa, şimdiye değin AMIĞGA'nm müthiş animasyon yeteneklerinden söz etmiş olanların yalan söylemiş oldukları anlamına gelmemekte, sadece şumu açığa vurmaktadır: AMIGA'da da hiçbir şey uygun bir program olmak- sızın yürümemektedir. Çütikü bir vi- deo ve animasyon progğramını bizzat yazmak zahmetine girmek istemedi- giniz takdirde, bu konuda uygun bir yardımcıyı aramanız gerekmekredir. Halen bu alanda hizmet sunan çeşit- li programlar bulunmaktadır. Bun- lardan üçünü titiz bir incelemeye ta- bi tutmak istiyoruz: Deluxe Videa 1.2, Sculpt 3D ve Videoscane 30 Bunlar arasında en kıdemlisi Delu- xe Video'dur. İlk versiyonu üzerin- den henüz bir yıl geçtikten sonra Mi- ke Posehn ve Tom Casey adlı prog- ramçılar tarafından gözden geçirilmiş 1.2 versiyonu sunulmuştur. Deluxe ilk başta grafik ve animas- yoön için bir tür program dili olarak düşünülmüştü. Ama AMIĞA'nın ye- tenekleriyle birleşince kullanımı çok kolay bir program ortaya çıkmış ol- du. Deluxe Video diğer programlar olmaksızın kullamılamayan salt bir animasyon programıdır. Burada film için gereksinim duyulan her bir şeyin ilkin bir çizim programıyla resmedil- mesi gerekmektedir. Deluxe Video hazır bölümleri biraraya getirmekte ve bunları arzularınıza göre anime et- mektedir. Deluxe Video, içinde ne zaman ne- yin ortaya çıktığı ve bununla ne olup bittiği yazılı olan bir film senaryosu- na benzemektedir. Bürün olup bizen- ler tıpkı bir ses alma avgırında görül- düğü gibi kanallar üzerinde saptan- makta ve vyideonun çalışması sıraşın- da bu kanallarca yönlendirilmekre- dirler. Örneğin müzik kanalında mü- ziğin ne zaman yükleneceği, ne za- man harekete geçeceği ve ne kadar süre çalmaya devam edeceği kayde- dilmiştir. Bu konuda akıllarına he- men notaların karmaşık düzenimi ge-