27 Ocak 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

27 Ocak 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Izmir lig maçları Doğanspor, Alsancakla berabere kalarak milli kümeye girdi İzmir (Akşam) — İzmir dig maçları nihayetlenmek üzere bulunduğundan müsabakalar çok hararetlibir safha» ya girmiştir. Bu hafta yapılan kan şılaşmalarda Alsancakig; berabere kan lan Doğanspor bir puan farkla mili kümeye girmek hakkını kazanmıştar, Şehrimizden mill kümeye 'ayrilacak ikinci klüb önümüzdeki » hafllarda yapılacak karmlaşmalardan sonra belli olacaktır. Maamafih bu klübün Üçok olacağı kuvvetle mid edilmek tedir. i Bu hafta yapılan karşılaşmalar için Alsancak sahasını ziyaret edenler se- nenirı en zevkli ve en heyecanlı maç. larından birine şahit olmuşlardır. Klübler baştan başa adetâ kalecisiz olarak oyunlara girmekle ebraber ta- kımların diğer oyuncuları canla baş- la oynadılar ve seyircileri tatmin edi- ei heyecanla dolu insicamla ve güzel bir oyun çıkardılar, Hava güzel ol- duğundan tribünler seyircilerle ta mamile dolmuştu. Bermütad B te Kımları müsabakaları yapılmadı. Bi. rinci takımların maçları ise B. Ha sanın İdare ettiği Üçok - Yamanlar karşılaşmasile başladı. İlk anlarda hâkimiyeti kuran Üçok derhal Yamanlar kalesini sardı ve Namığın şütünü kaleci bloke edeme- di, Fakat önünde duran sağ haf Ali topu avuta atayım derken Üçok he- sabına kendi kalesine soktu. Üçokun tevali eden hücumlarını 29 uncu da- kikaya kadar kesen Yamanklar 30 uncu dakikada bir penaltı yaptı. lar ve 2 nci golü yediler. ie 37 nci ve 40 ıncı dakikalarda Üçok- lular enerjilerine iki gol daha ilâve ettiler. Buna mukabil Yamanlılar, kazandıkları frikikten bir sayı kazan- dılar. Fakat Üçokun beşinci golüne mani olamadılar. Devre 5-1 Üçok le- hine bitti. İkinci devre ilk dakikasın- da Üçok biribiri üzerine üç gol daha bitireceği tahakkuk etti . Nitekim muhtelif fırsatlardan istifade ederek beş gol daha attı Fakat Yamanların da ikinci golü o arada kaydedildi ve oyun da 13 -2 Üçok lehine netice- lendi. Doğanspor - Alsancak Bu oyunu, senenin ve ligin en mü- him karşılaşmalarından biri olan Al sancak - Doğanspor maçı takip etti, Bu maçın ehemmiyetini takdir eden Doğansporlular hücum hattına, geri- de kolayca yardımı dokunacak ve İca- banda dört kuvvetli hafla rakip hü- cumlarını karşılıyabilecek bir şekilde en kuvvetli oyuncularını sağlçe al- mak suretile takım teşkili nokta! na- zarından fevkalâde bir isabet göster- miştiler. Ve bu suretle Alsancağın hü- cunı esnasında en tehlikeli tarafı olan sol cenahını işlemez bir hâle koydu- lar. Alsancak ise formunda olmadı- e ından bahisle, Demirspor maçına bi- le gelmiyen Şinasiyi oynattığı gibi, ayni maçla tamamile aksıyan Meh» medi, Fuad gibi tecrübeli bir oyun- cunun karşısmda oynatmak ve Meh- medin yerine oynaması Jâzimgelen Şerefi de sağaçığa almıştı. Niteki sağaçık oynıyan bu oyuncu tarafından inkişa feden bütün akın- lar, topu ortalamaması yüzünden, tehlikş bile yaratmadıkları gibi, #oliçe konulan Şinasi de ne İleride, e de geride yardımı dokunablldi, Ha» kem Esad, maalesef hakemlik hak- kında şimdiye kadar neşrettiği yazı Janna bile hürmetsizlik gösterecek kadar fena idi. Oyuna Doğünsporun akıniyle baş- landı. Fakat ilk dakikalarda yapılan korneri Alsanca Kkazandı. İlk safha- lar heyecan içinde oyuncuların biri- birini denemesile geçti. 15 inci dakikada Doğansporun sol hafı Sald topu nısıf sahadan aldı Ve önüne çıkan Mehmedi atlattıktan sonra uzaktan bir şüt çekti, Alsan- cakkalecisi, önünde yuvarlanan topu bacakları arasında kaçındı ve bu su- retle Doğanspor ilk gölünü kazandı. 19 uncu dakikada Alsancak lehine fris kik oldu. Cezayı İlyas çekti. Ve topu doğrudan doğruya Doğanspor kale. #ine havale etti. Top, kaleci Ömerin iki eli arasından kayarak ağlara ta- kıldı, 21 inci dakikada Alsancak aley- hine pensltı oldu. Cezayı çeken Do- gansporlu oyuncu, topu kalecinin eli- ne verdi, Bundan sonraki çalışmalar bir netice vermedi ve tam heyecanla dolu olan bu maçın birinci devresi 1-1 berabere bitti, İkinci devrenin ilk dakikaları Do- gansporun zaman zaman inkişaf eden semeresiz akınlarile geçti. Alsanca- gan da mukabil akınları ayni şekilde semere vermiyordu. 5 inci ve 9 uncu dakikalarda iki korner kazandı. 11 in- ci dakiknda Salmin derin bir pasına yetişen İlyasın gölile neticelenen şahsi akınmı Doğansporlular kese mediler. Alsancaklılar İlyasın ayw Eından kazandıkları bu golden son- T& oyun üzerinre az süren bir hâki- miyet tesis ettiler. Fakat elde ettik- leri fırsatları kullanamadılar, 35 inci dakikada Alsancak kalesi önünde müsaid vaziyette topu kapan solaçık Sabri, hafif bir vuruşla Alsan- cak kalesine taktı ve takımını mağ- lâbiyetten kurtardığı gibi, milli kü- me takımları arasında yer verdi. Oyunda bu şekil değişmeden, 2-2 bo- raberlikle neticelendi. Balkan Gl Atinada yapılması tahakkuk etti Bulgar atletizm federasyonu tara- fından Sofyada yapılması evvelee ta» karrür eden Balkan atletizm müsaba- kalarının tahsisatsızlık yüzünden ya- pılmaktan imtina edilmesi üzerine bu müsabakaların Atinada yapılma» $i kati bir şekilde tahakkuk etmiştir. Bu müsabaksların onuncu seneyi devriyesi mmünasebelile Atina çok muazzam tezahürata sahne olacak- tar, 1 teşrinisanida başlayıp 15 teşrini- sanide nihayetlenecek. olan bu karşı» laşmaların programına bu sene yeni- den 3,000 metro manlalı koşu ile dekatlon müsabakaları Ithal edilmiş- tir, Beden terbiyesi İstanbul şubesi başkanlığı Beden terbiyesi İstanbul bölge- si başkanlığına Galatasaray klü- bü reisi B. Sedad Ziya tayin edil. miştir. Genel sekreterliğine Ne- cati Faikoğlu getirilmiştir. Yeni başkan ve genel sekreter haziranda vazifeye başlıyacaklar- Güreşeilerinizi Norveç ve Finlândiya ndiya seyahatleri Milli güreş takımı 16 nisanda hareket edecek Şimal memleketlerine yapılarak türnelerin uzun sürmesi ve mili ta- kımda yer slan güreşçilerimizin de uzun zaman işlerinden kalmamaları için Türkiye güreş iederasyonu Fin- lândiya federasyonuna müracaat ede- rek Norveçte yapılacak Avrupa şam- piyonasına iştirikten sonra Helsin- kiyi ziyaretlerini istemiştir. Beynel- milel güreş federasyonunun yardımı ile Finlândiya bu teklifi kabul etmiş” tir, Osloda yapılacak Avrupa şampi- yonasından sonra Türk milli takımı Finlândiya Fin takımı ile mutat yıl Yık karşılaşmasını yapacaktır, Bu te- mas üçüncü karşılaşmaları oluyor. Bundan evvelki iki temasın ilki 1937 de Helsinkide, ikincisi 1938 de Anka- rada yapılmıştır. Bu sefer, Türk- Fin mili maçından başka hükümet merkezinden maada bir iki şehirde de dostluk maçları yapılacakır. Bu maçlardan bazısı serbes, bazısı groko- romen stillerinde olacaktır, Oslodaki Avrupa şampiyonası 29 nisanda başlayıp 28 nisanda bitecek- tir, Türk takımı Osloya bu tarihten bir hafta evvel giderek muhit şartla- rına alışacaktır. Avrupa şampiyona- sından sonra hemen Finlândiyaya ha- reket edilecektir. Güreşçilerimiz on günlük bir istirahatten sonra müsa- bakalara başlanacaktır, Bu haftaki lig maçları Lig maçlarma bu hafta Fenerbah- çe ile Şeref stadında devam edilecek- tir. Taksim stadında ise yalnız gayri- federe maçları yapılacaktır. Fenerbahçe sladında haftanın en mühim karşılaşması olan Galatasa- ray - Fenerbahçe maçından başka İs- tanbulspor ile Topkapı müsabakası yapılacaktır, Şeref stadında ise haftanın ikinci derecede mühim karşılaşması Beykoz Ile Beşiktaş arasında olacaktır. Bu maçtan başka Süleymaniye ile Vefa takımları karşılaşacaklardır. Halkevleri balosu için hazırlık Her sene olduğu gibi bu sene do Halkevleri tarafından bir balo veri- lecektir. Balo için dün Vali ve Bele- diye Relsi Dr, Lütfi Kırdarın reisliği altında bir toplantı. yapılmıştır. Bu toplantı üzerine derhal hazırlıklara başlanmış ve komiteler teşkil edilmiş- tir, Balo, bütün hazırlıklar bittikten Yeni stadyoma ilkbaharda başlanıyor Elli bin kişi alacak olan stad bütün asri tesisatı ihtiva edecek Bir ay evvel klüp murahhaslarının iştirakile yapılan bir toplantıda Vali ve Belediye Reisi B, Lütfi Kırdar İs- tanbulluların pek yakında asri bir sdata kavuşacaklarını müjdelemişti, Sporcular arasında büyük bir 86- vinçle karşılanan bu haber fiiliyat sa- hasına intikal etmiş bulunmaktadır. Vali ve Belediye Relsinin Dolma» bahçede yapılacak stadyomun süratle inşa edilmesi için alâkadarlara verdi. gi talimat üzerine stadyoma tahsis edilen arazi üzerindeki binaların bo- şaltılması için sahiplerine tebilgat yapılmıştır. Yeni stadyom için Ankara ve Ma. nisa stadlarını yapan İtalyan mimarı 'Biyati tarafından ihzari bir proje ha- zırlanmıştır, Bundan ayrı olarak Av- rupanın tanınmış stadlarını yapan diğer dört meşhur mimarına da mü- racaat edilerek birer proje gönderme. leri rica edilmektedir. Bu projelerden ayrı olarak Türk mimarlarının da müsabaka ile kabul edilecek olan stadyom için proje yap- maları istenecektir. İtalyan mimar: tarafından yapılan projeye göre yeni #tadyom elli bin kişi istiap edecek şekilde olacak ve müteaddit tribünler ile balkonların- dan başka oyuncuların ve hakemlerin soyunmalarına ve duş yapmalarına mahsus mahalleri bulunacaktır. Futbol sahası için Avrupadan stad- Jara elverişli çimen getirilecek ve sta» dın etrafı atletizm ve bisiklet pist- lerile çevrilecektir. Yeni stadyomun inşasına ilkbahar. da başlamak ve çok süratli bir şekil. de ikmal etmek arzusu kuvvetlidir. İnşaat ikmal edildikten sonra stad- yomun şehrin muhtelif yerlerine tram vay, otobüs ve vapurlarla bağlanma- sı esbabı temin edilecektir. Bilhassa mühim maçlar vuku bulduğu zaman Şirketi Hayriye ve Denizbatik vapur- larının uğrayabilmesi için Dolmabah- e rıbtımına bir iskele yaptırılacak- Trakya kız ve erkek talebe yurtları Yurt m e bir az daha mene Trakya talebe yurdunda okuyan kız talebelerden bir grup Edirna (Akşam) — 1935 de Edirne- de kurulan Trakya kız ve erkek tale- larla harp malüllerinin evlâdlarını hi- | mayesi altına alan bu müessese faali- yetine intizamla devam ediyor. Talebe mevcudu 180 i bulmuştur. Muhtelif kaynaklardan ve kısmen Türk Maarif cemiyetinden temin edilen 18 bin li- rek, eski belediye rels muavini B. Ek- rom Sevecanın da İmzasını taklid ile sıhhiye müdüriyeti içtimai mua- venet bütçesinden yardım namile pâ- Ta almak suçundan yakalanarak ad- liyeye verilmiş, dün ağır cema mah- kemesinde muhakemesine başlanmış- tr. her yemekten sonra muntazaman dişlenriizi ralık gelirle idare edilmektedir. Tale- beler arasında vakti hali biraziyi olanlar ayda 5 ilâ 10 lira ile masraf- lara iştirak etmektedirelr, Bunlar tar lebenin yüzde yirmisini teşkil ediyor. “ Öğrenlidiğine göre Trakya talebe yurdları önümüzdeki sene duha esaslı tedbirlerle biraz daha genişliyecek ve böylelikle orta tahsile devam imkân- Yarından mahrum daha bir çok yurd çocuğuna kucağını açacaktır, Tramvay, havagazi tarife komisyonları toplanıyor Her üç ayda bir toplanan Tramvay, Havagazı Tarife komisyonları yakın- da toplanacaklardır. Son fırtınalar münasebetile Karadenizde kömür yüklü birçok gemiler battığından, kö- mür fiatleri biraz yükselmiştir. Hava gan tarifesine bu itibarla bir miktas zam yapılacağı tahmin ediliyor. Tramvay şirketile satın alma mü- zakeresi cereyan ettiğinden, tramvay ücret tarifesinin tesbitine Tüzum gö- rülmemektedir. Mete vapuru da kurtarıldı Geçen büyük fırtınada karaya otu- ran vapurlardan Mete vapuru dün Ereğliden limanımıza gelmiştir. Dün Karndenizde fırma başladığı yami- mıştı. Deniz biraz sert olmakla bera» ber vapurlar mutad seferlerini yap- maktadır. Yalnız yelkenli ve motör- ler, havanın sertliğinden, Büyükdere önünde beklemeğe mecbur kalmış- lardır, AKŞAM iizi fırçalayınız