19 Şubat 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

19 Şubat 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Başvekil Celâl Bayarın Türkkuşunu ziyareti derdiği iki resmi neşrediyoruz. Resimlerde Celâl Bayar genç pilotlar arasında ve
 Balkan antantı konseyi cuma günü toplanıyor B. Metaksas, Stoyadinoviç ve Tataresko perşembe günü gelecekler ve akşam Ankaraya
 Berlin 18 (A.A.) — İsrar fle dönen İ-şayialara- göre, önümüzdeki günler zarfında Avusturya hakkında birinci derecede mühim
 Halkevlerinin 6 ncı yıldönümü 42 Halkevi daha açıldı Bugün 209 evde Türkiyenin bir kültür bayramı daha :kutlanıyor 19 şubalı
 Walt Disney Büyük ressamın muharririmize beyanatını neşrediyoruz Hollyvoodda bulunan muharririmiz Hikmet Feridun Es Mickey
 NDi aa tleriı Mukaddes mülkiyet Bazı rejimler mülkiyeti bir zulüm ve istibdad şekline sokmuşlardır. Ba. zıları da «Benim yok,

İstanbul hayvanisrı koruma cemiyeti Nişantaş Şülrrigâr sokak No. 84 Telefon: - 49169 Fükaranın hayranlarına mahsus parasız muayene ve Ledavi pazardan maadâ her gün , saat 9 - 12 ve âkğamları$ - 6 Sene 20 — No. 6946 — Fiati her yerde 5 kuruş CUMARTESİ 19 Şubat 1938 Telefon: 24240 (İdare) — 24249 (Tahrir) — 24248 (Müdür) «20113 (Klişe) Almanya ile Avusturya arasında gümrükler kaldırılacak Iki memleket için müşterek para ihdası tedkik ediliyor Alman nafia programı Avusturyaya da teşmil edile- cek, Avusturyalı işsizler Almanyada çalışacaklar Berlin 18 (A.A) — İsrar fle dönen —güyialara - göre, önümüzdeki günler zarfında Avusturya hakkında birinci derecede mühim bazi tedbirler alına” caktır. Bu tedbirler, üç büyük saha da tecelli eyliyecektir. Ekonomik sahada, iki memleket ârasındaki gümrükler tedricen kal dınlarak bir kaç zaman sonra güm- Tük bakımından bir kül teşkil eden bir Avusturya - Almanya arazisi vü- Cuda getirilecektir, İki memleket için müşterek bir para ihdasına kadar, iki memleket paraları arasında sâ- bit birnisbet tesis olunacaktır. Bü- Yük nafin işleri programı, ezcümle Otostradlar inşaatı, Avusturyaya da teşmil olunacaktır. Ayrıca, hâlen İş- Ççiye ihtiyacı olan : Alman ziraat ve €ndüstrisinde çok mühim. miktarda Avusturyalı işsizler kullamlacaktır. Eerlinde söylendiğine göre, bu ted- birler Almanya için çok ağır feda- kârlıkları mucib olacaktır. Fakat bu üvantajlar Avusturya kendi siyasetini, antiko- mintern pakt ile Milletler cemiyeti hususlarında Almanyanın siyasetine uyduracaktır. Dahili siyasette, Avusturya kabi Almanya ile Avusturya arasında iktisadi birliği tahakkuk ettirecek olan doktor Şaht nesile vatansever cephede, yakın bir | nal - Sosyalistler getirilecektir. Va- İstikbalde, yeni bir. değişiklik yapıla-| tansever cephe genel sekreteri albay caktır. Mühim nezaretlere, Nasyo- | Adam, bu vazifeden çıkarılacak ve Naziler bu cepheye alınarak kuman- da mevkilerinden birkısmı “kendile- rine verilecektir. Berlinde temin olunduğuna göre, bu. şartlar, Berchtesgaden görüşme- lerinde B. Şuşnige bildirilmiş ve Avus- turya - Başvekili tarafından kabul olunmuştur. Berlin hükümet maha- fili, Almanya - Avusturya o münase- betlerinin müstakbel inkişafı hak- kında büyük bir emniyet beslemek- tedir, Sarih surette telmih edildiğine gö- Te, tam Er ansehlussu aramamakla befaber, Almanya, Avusturya İle Al manya arasında, şekil itibarile ser- bes bir devlet olarak kalan Danzig serbes şehri ile Almanya arasında mevcud münasebetlerin aynı tarzda münasebetler kurulacağını ümit ey- lemektedir. Doktor Şahtın yeni vazifesi Paris 18 — Ocuvre güzetesinin yaz- dığına göre doktor Şaht yakında Al- manyanın - Viyana elçiliğine tayin edilecektir. Doktor Şaht iki memle- ket arasında iktisadi birliğin müm- kün olduğu kadar çabuk tahakkuk etmesine bakacaktır. Berline giden Avusturya na- zırı B. Hitlerle 4 saat görüştü Berlin 18 — Buraya gelen Avus turya Dahiliye Nazırı, Hitler, - Him- (Devamı 4 üncü sahifede) Halkevlerinin 6 ncı yıldönümü 4) Halkevi daha açıldı Bugün 209 evde ) evde Türkiyenin bir kültür bayramı daha :kutlanıyor 19 şubatı takip eden her tatil günü, Türkiyede Halkevleri bayramıdır. O güni açılan Halkevleri her tarafta ay- Dİ saatte yıldönümlerini kutlarlar, An- kâr Halkevinde yapılan törende 'par- ti adına Genel Başkan Vekili veya Ge- hil sekreter bir nutukla bu bayramı ve Yeni Halkevlerini açar. Bu yılda 42 yeni Halkevi daha açıla. * Caktır. Bütün Halkevleri“ râdyolarile Eehel sekreterin 20 şubat 15,30 daki Açiliş hutkunu dinlemeye hazırlanmış: lardır? Ankara Halkevinin salonlarin- AR bütün Halkevlerinim çahşamâlarını Bösteren resiriler; kitaplar, broşürler VE grafikler teşhir/edilecektir. Nutuk- 8önrâ, Halkevi amiatörlerile şehir tiyatrosu artistlerinin bir âradaha- Zrlâdıkları (Timur) piyesi terisil olu- Macaktır. Behcet Kemal Çağlar tara» in yazılan bu piyesiri dekorları Ve Sibitseleri, zamanının mimarisine ve Beyinişine tamamen mutabık olarak | ırlârımıştır. 167 Halkevine geçen bir yıl içirideki Şalışmiaları için hazırlanan rapor ve broşürlerin mütalâasından Halkevleri- hin bu yıl daha proğrâmlı ve metotlu Şalışarak daha verimli oldukları bil- $sa konuşma ve konuşturma tarihi tırma, yoksul aile ve talebelere yar- , köylere bandolar, temsiller, ilâç- Bibi her türlü vasıta ile yeni zevk Ve düşünce götürme, radyo İle yayın, Mühiti İlgilendiren meseleler üzerin- “2 kitap ve broşür hazırlama, yeni ve faideli, eski ve milli sporları teşvik et- me, san'at istidatlarını meydana çi- karıp yetiştirme, sergiler tertip etme ve müze nüveleri kurma, yurt çocuk- larına motör kullanımak, dikiş, nakış vesaire gibi ameli bilgiler verme, o- kuma yazma öğretme, köy ve mahal- le okuma odaları açma, -kütüphane- lerine gittikçe fazla okuyucu getirme gibi işlerde çok yararlıklar ve başarı- loldukları anlaşılmaktadır. leri ev işlerine kendini veren, etrafı- nâ muhitin uyanık ve ülkülü eleman- larını toplıyabileri, muhitteki memur ve muallim gibi münevver vâtandaş- lardan yardım gören ve onlar arasında bir kaynaşma kürabilen Halkevleri İ mükemmel muvaffakıyetler kaydede- bilmişlerdir. Bu sene en çök ve en müsbet faali- yet gösteren Halkevleri arasında Ada- na, Ankara, Artvin, Balıkesir, Bartın, Bursa, Beyoğlu, Denizli, Diyarbakır, İzmit, İzmir, Elazığ, Eminönü, İnegöl, Manisa, Mersin, Samsun, Zonguldak Halkevlerini başta sayabiliriz. Bunlar her cephede iyi faaliyetler kaydeder (Devamı 4 üncü sahifede) KANUN BİLGİLERİ Kefili karısı Yazan: Avukat Emcet Ağış Bugün beşinci sahlfede Walt Disney Büyük ressamın muhar- ririmize beyanatını neşrediyoruz Hollyvoodda bulunan muharriri- miz Hikmet Feridun Es Mickey Mouse'un babası büyük ressam Walt Disney ile çok enteresan bir mülükat yapmıştır. Büyük ressam bu mülâkat için bir X ve karilerine gösterdiği alâka ve muhabbete bilhassa ; teşekkür ederiz. Dikkatleri Mukaddes mülkiyet Bazı rejimler mülkiyeti bir zulüm ve istibdad şekline sokmuşlardır. Ba- ları da «Benim yok, kimsenin de ol- masın!» fehvasında mülkiyet düşma- ni kesilmiştir. Bizimkisi ne o, ne öteki, Yeni umdemiz, «Her köylü âilesine toprak!» dır. Pakat daha bu emal ta- hakkuk etmeden, şu son yedi sene zar- fında köylüye 4,523,965 lira kıyme- tinde bir milyonden fazla dönüm top- rak dağıtıldığını öğreniyoruz. Mülkiyet, şehirli ve köylü, her Tür- kün şu veya bu şekilde behemehal az çok tattığı, hisselendiği şamil ve harcıdlem bir nimet olmalıdır. Bu yüksek milli politikamız, bülün güm- rahlığıyle, cömerdliğile — tahakkuk etmelidir. Böyle demokrat bir mülki- Başvekil Celâl Bayarın Türkkuşunu ziyareti Başvekil Celâl Bayarın evvelki gün Ankarada Türkkuşu meydan ve tesisati» nı ziyaret ettiğini yazmıştık. Ankara foto muhabirimizin bu ziyarete dair gön- derdiği iki resmi neşrediyoruz. Resimlerde Celâl Bayar genç pilotlar arasında ve bir Hangarı gezerken görünüyor. Balkan antantı konseyi cuma günü toplanıyor B. Metaksas, Stoyadinoviç ve Tataresko perşembe günü gelecekler ve akşam Ankaraya gidecekler Ankara 18 (Telefonla) — Şubatın 25 inci günü Ankarada toplanacak Balkan antantı konseyine iştirak et- mek üzere Yunan Başvekili B, Me- takas, Yugoslavya Başvekili ve Ha- riciye Nazırı B, Stoyadinoviç, Roman- ye Hariciye Vekili B. Tataresko ayın 24 üncü perşembe günü İstanbula gelecekler, aynı günün akşamı husü- si-bir katarla Ankaraya hareket ede- ceklerdir. Misafirleri cuma günü Ankara “is tasyonunda Başvekil B. Celâl Bayar, Hariciye Vekili B, Tevfik Rüştü Aras karşıliyacaklardır. oMutad istikbal merasimini müteakib misafirler An- kara Palasa ineceklerdir. Misafirler şerefine Hariciye Vekilimiz tarafın- dan aynı günün akşamı Hariciye köğ- künde bir akşam yemeği ve süvare verilecektir. Başvekil B. Celâl Bayar tarâfından e a yemeği “verilecek ve şubatın Devüms  üncü sahitede) — Bu ne suyu acaba?.. yet, elbet EE MİLİ Küle | — Taşdelen, tabii... e)