20 Aralık 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

20 Aralık 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

Kadınların ilham verdik- lerini inkâr ediyorum! Karısının israfından şikâyetçiolan biringiliz muharriri firaklı bir makale neşretti İngilterenin meş» hür Omuharrirlerin, den Gilbert Frankan geçenlerde karısını Ün israfları o yüzünden mahkemeye düşmüş -' ti. Muharrir karsı. nm tuvaletleri için, senede biş yüz İngis Tiz lirası veriyordu.! Madam, bununla ik. tifa etmez ve fazla, para ister, Muhar - rir bu parayı altı yü. ir ze çıkarır, Fakat bu “e para da madama ki. fayet etmez ve ma « dam bir kaç yüz ster«; lin borca da girer, Alacaklılar mu- hariri de, karısmı da dava ederler, Muhar- rir, malhıkemede der. | dinj anlatır. Hâkim ona hak verir ve kar» smmm çok müsrif ol. duğunu, kendisinin senede beş altı bin sterlin kazandığına" göre karısma 200 sterlinin kifayet e deceğini söyler ve muharrir hakkında beraet kararı verir. | Gilbert Frankan bu hadiseden bir kaç gün sonra kadınların aleyhinde görünen, kadınlarm erkeklere ilham vermediklerini, erkeklerin hayatında bir muvaffakıyet âmili olmadıklarını söyliyen bir yazı yazdı. Fakat İngi- Wiz muharriri de bütün bu hiddetine rağmen kadmen karşısında diz çök « mekle makalesine nihayet veriyor. İn. gilterede dedikodularla (o karşılanan bu zarif yazıyı naklediyoruz. “Kadın güzelliğine heyecansız ha - kan her erkek, erkek sayılmıya lâyık değildir. Sonra şunu da hemen itiraf edelim ki, kadınlar, aleyhlerinde söy» lenen bütün sözlere rağmen, hâlâ en mükemmel analardır. Fakat kadının erkek için bir #lham membar olduğu» nu reddediyorum. Bu iddia, Kurunu| vustada tenbel, fakat gösterişi seven erkeklerin uydurdukları bir masaldı. O zamandan bu zamana kadar hiç bir kimse, bu masalın © yalan olduğunn söyliyemedi. Bugün bile, kadınları meleklik par! yesinden indirecek olanlar, müthiş bir taarruz karşısındadırlar. Çünkü hâlâ herkes kadınları ilâhileştirmekle mey gil, Eskiden yalnız şairler bunu ya- parlardı; fakat bugün herkes.. Mat bant, kadının huzurunda eğiliyor. Si yas onlara adaklar adıyorlar. Kas dının hakları, kraliçenin hakları gibi,! kânünlarm fevkinde © ve ilerisinde. Halbük; kadın dediğiniz nedir? Onun yaralılmasından maksat ne? Onun yüksek bir put sayılması neden dma, erkekten daha sevimli, da- iklı. olduğu için <tapılmakta vs kadının kendisi erkekten daha 20. ki olduğuna kani olduğu erkek torafından tapılmıya lâyık görülmek- tedi Kadım böyle midir? Benim kanaatimce kadını bir piye- destale oturtan erkek her şeyden ev. vel kendini felâkete mahküm eder, Sonra ben, kadınm, erkeğin hayatın.! da bir muvafakıyet âmili olduğuna da! İnanmıyorum. Erkekler kadınların yardımından fazla kadınların gadrine uğrarlar, l İ Tuna sürüklemesini kabul ediyor ve bu $ İredeceğim bazı nok - Muvaffak erkekler, ilhamlarınr, ka. dından değil, fakat kendi içlerinden alırlar ve ancak muvaffak olduktan sonra onların muvaffakıyeti etrafın. da bir kadın hurafesi uydurulur. Acaba neden bu hakikati görmüyo- ruz? Neden Kurunu vustanın hurafesi ezeli bir hakikat telâkki olunuyor da biz kadını olduğu gibi zekâca, seciye- ce, hatta beden ve yüz itibarile geri: mizde göremiyoruz? Bunun sebebi şudur: ının biz- den çok zalim olduğunu, sonra onun tek bir maksat takip ettiğini ve onun için erkekten daha az insan olduğunu biliriz ve ondan korkarız. Yoksa, bizim bir çok ar rüyalarn ba gös türen ideal kadı aradığımız. insan -| çelerine ibilmek için moayyen Vücudunuzu Güzel Tutunuz ! —— Nasıl nefes almalı? Meşhur güzellik mutahassıslarından madam (LoriAlvin) kadın vücutları - nm güzelliği hakkım- da yazdığı bir makü lede diyor ki: “ Bu makalede zik talar bir çokları tam fından hayretle oku nacaktır, Fakat ken dilerini temin ederim ki bu fikirler esaslı tecrübe ve tetkikle - ilrin mahsulü: Evvelâ şunu “İliyeyim ki kadın ve erkek bütün yaşıyan Mmsanlarm kısmı aza- mı lâzım geldiği de - recede büyümlş de» gillerdir. Sıhhatleri de hiç bir veçhile if- tihar edilebilecek gi- bi'değildir ve ömür» leri de lüzrm geldiği kadar uzun sürmü - yor. Halbuki pek âlâ sihhatimizi ve terave timizi muhafaza ede- usuller vardır, Bu w- sullere riayet etmek şartile kendimiz; ko ruyabiliriz. o Meselâ ben kendimi misal 0- larak gösterebilirim. Bakınız, ben © pey yaşlandığım halde hâlâ genç bir kız gibi görünüyorum. On yedi ya -! sında bir koztm var ki:kendi usulle »| rim dairesinde yetiştirdim. Şimdi ken-| disini ve vücudünü gören güzellik mü tahassısları onu güyet mükemmel bir genç kız bulmaktadır. Ben altı saatten fazla uyku uyu - mam ve hatta bazan dört santlik bir, istirahat bile bana kâfi gelir. Her yer de uyuyabilirim ve en yorgun zamar»| larımda beş dakikalık istirahat bana kâfi gelir, kendime gelirim, Hatta ba» zan çök meşgul olduğum zamaniar gözlerimi bile kapatmadan şöyle bir uzamvermek ve usulü dairesinde bir dan dolayı m kadına bu kadar kıy - met veriyoru. Fakat idenl kadın rüyadız ve ha «| yatla muvaffak olmak istiyen erkek) için rüyaların en tehlikelisidir. İ Şair Kipling der ki: Yaluzz basına seyahat eden insan, daha çok siir'at- le seyahat eder! Fakat yalnız seyahattan korktu - Zumuzdan ve tenbel olduğumuzd dolayı mahmuzlanmıya, ve bilh kadın tarafından Oo mahmuzlanmı | muhtacız. Garbin da karanlığı bura»! l dan başliyor. Fakat Şarkta henüz kadının mağlübu e! Kindistan kızları, Çin k pon kızları, bölü erkeklerin madunu. durlar ve hâlâ kadının en haklı mev- Klini işgal ediyorlar, Kadın, eş olabi- Wir, Kadın, ana olmalıdır. İşte o kadar. | Aklımın dedikleri budur. Fakat bön aklann bu buluşlarna rağmen bir Şarljı olamıyor ve (Venüs) e iba- detten, Venüs rüyalarından vaz geçe miyorum. Çünkü insan yaşlandıkça, maddi! muvaffakıyet yolunun, sonsuz bir ç3.| le çıkan bir yol olduğunu, bu yola yalnız başına atıldığını, daha açık görüyür. Onun için, katlanacığım maddi fc dakârlık ne mahiyefte olursa olsun, yumuşak bir elin benj bir € İnsanır ahçe yo - bahçedeki güllerin dikenlerini unut - turduklarını hissediy örülü, tenefüs hareketi yapmak suretile ken-| dime gelebilirim, Birçok insanların çektikleri tenelüs| yüzündendir. Çünkü ekseriyetin bit! mediği, manasını anlamadığı şey te- nefüstür. Nefes almak meselesi çok mühüm e! ir. Zira bunun farzı yalımz sıhhati mize değil, seciyelerimize bile tesir lo ra eder, Uzun tecrübelerle anlağılmıstır ki bayağı bir adamla bir âlimin nefes a- lışı arasında büyük farklar mevcut » tur. Ciğerlere giden üç nefes yolu var» oldur, ortadaki his- de bedeni yoldur. sahada da tekemmül edebil. me için bu üç yolun her üçü ile birden| nefes almak icap eder. Sert üs tarak ve burundan kr-| sa kisa nefes ak ba üç yolun her üçünü de istimal etmiye imkân olur. Bu şekilde nefes almayı bir hafta müddetle her sabah ve her gece tec- rübe ediniz. Sıhhatinizde bie Tark ol- m iye ederim ve aları üze- diferine nefes alma tarzları» nı tavsiye ederim, Renim tavsiye etiğim bir çok idman lar sırt üstü yalılarak yapılır. Yemek| emek suretile zayıflıyanların de-| ye | rileri pörsür, ciltlerinin teravet; bozu- » lur. Yemek yemeli ve ekzersiz yapma» kdır. Sade yemekler yeyiniz ve ciğerle- | aşk denilen şey kısa bir müddet için - | ki ömrü pek kısa olan bu hissin uzun ona âşık olmayınız Mütfrit hislerle sevişen bir erkekle bir kal nın izdivaç hayatı yanardağ üzerinde gef İngiliz kadın romanctlarından (Ur! sul Blum) yazıyor: Kocamla hir aşk hayatı sürmekten | nefret ederim, zira İyiee bilirim ki de biter, zevâl bulur. Vakıa, romancı. lar onu tasvire, tahkiyeye o çalışır, şiirler onu terennüm ederler, ressam- lar ondan mevzu 27» tablolar mey - dana getirmiye savaşırlar, fakat bu pek kısa ve süreksiz his, izdivaç ba» gile birbirine bağlanmış olan insan « Tarı saadete ulaştırmaktan pek uzak- tır. Aşkım hayatı kısader, Yalnız şu var yaşamak hususunda kuvvetli bir fhti. rası vardır. Aşk kusurları, kabahatleri örter, faziletleri göze görünmez hale koyar. Bu itibarla, bir nevi hezeyandan baş- ka bir şey değildir. Kimin aşkı uzun müddet payidar olmüştur? Bu bir ateştir ki birdenbire #ki kalbi de yakar ve bu yangmdan sonra ortada tek bir mes'ut görmiye ihtimal yoktur. Bazı defa sevişenler, bu ilk aşk a- teşi yavaş yavaş itidal kesbettikten sonra evlenirler, © takdirde belki de mes'ut olurlar; lâkin bu ihtimal az- dır; zira ilk his ikinej hissi de hazır»! lar. Ben, bir tanesine karşı takdır ve muhabbet beslediğim, bir tanesini de şiddetle sevdiğim iki erkekten birisini tereih edip evlenmek vaziyetinde bu - Tunsam, muhakkak surette birincisini tercih ederim. Asla, aşkımı kalbimde taşıdığım er. ——— kekle evlenmem. Zira kendimi bile bile tehlikeye atmak elimden gelmez. Bir defa başımdan bir aşk macerü- sı geçti. Simdi, onu da tecrübe et-| miş olduğum için memnunum; fakat bu tecrübe asla bana saadet getirmiş! değildir. Sevdiğim erkeğe o kadar bağlan » mıştım ki onsuz hayat benim için im» kânsızdı, daima onunla beraber Kal -! mak istiyordum; dünyada ondan baş- ka her şey benim için manasızd. O olmadıkça yemek, içmek, uyumak gibi şeyleri bile canm istemiyordu. Vâlna genç bir duldum, fakat henüz yeni yes| tişen bir genç kız kadar sevdaya ken- dimi kaptırmıştı. Lâkin onunla evlenmedim. Bu me sele, benim hayatımda geçirdiğim mü- cağalelerin en müşkülü olmuştur. Gençti, güzeldi, zengindi, cazip o - Tabilmek için ne gibi şerait lâzımsa hepsine malikti, Fakat ben kendisile evlenmedim; Çünkü kendisin; sevi « yordum. N Aşkın geçlej olacağı zihsimdeydi, istikbalden korkuyordum. İçimden gelen bir his bana aşkın geçici bir şey olacağını ihtar etti, Filhakika aradan allı ay geçtikten) sonra artık içimde hiç bir şey kalma: rştı, Bu hal hayrete şayandı, fakat ti ve bu İşin yerine hakikat olan tarafı zannederim ki, budur. O zaman onun kusurlarını görmiye baş- ladım ve ne kadar fena bir koca ola- bileceğini farkettim. O zamân düşün- düm. Ya evlenseydik.. Hakikaten İz! divacımız ne büyük bir hata olurdu! re dediğim şek Bu usulle kısa bir zamanda sıhha - rim de nefs alınız. tinizde birçok salih görülebilecektir. I Kocanızı seviniz, fakâ Seviştikleri erkeklerle sr! denlar çoktur ve bu hataya ömü” nin en parlak senelerini verile Ikinci defa evlendiğim zams ha sakin ve mutedil düşünerek #İ dim. Varacağım adama çok dikis! tim, işi ânce eleyip sık dokuğdum ut olmak için buna lüzum vardi di herkes ne derse desin, ben b rübelerden sonra kemali cesartöl yorum ki: “Kocamla hir aşk hayatı sörel nefret ederim! Bizim aşkımız öteki manada tan daha başka ve daha püyüli şeydir. Bizim saadetimiz, oc! karşısında huzur ve sükün için şamlarrmızı geçirmek, birbi çok az taleplerde bulunmak, m herhangi basit hayatın verdiği ve neş'eyi aramızda bölüşmekii Müfrit hisler, galeyank dü! beslemiyoruz, Fakat içimizde mi muhabbet hissi seneler geçtikç€ ziyade kuvvetleniyor ve semere yor, Sevişilen adamla evlenmek Pif nar dağm üzerinde oturmak de! ki hiç bir zaman rahat ifade Kocamı sevmek isterim, fak3f Aşık olmayı asla. Bu ikj şey araf fark vardır. Bu fark bahırı mul kadar geniş, kutuplar kadar bi “İlden uzaktır. Vira ilk mazardi fark herkesin gözüne çarpmaz; #l üzerinde uzun boylu düşünmiyt ğer, O halde bu mesele üzerinde nünüz! Güzel bir elbise modeli Bu elbise zamanın, vöd güzelce intibak etmesini koli ve bedeni dar, etekleri açık H4 lerle geniş bırakılmış en | milmiş modellerinden biridir. maş koyu kırmızı ve yünder y Kollarda, yakada, ve bil | jaketin eteklerinde birbiribi rasvari kateden kürklerif cudunu narin göstermeğe Beri faydası dokunmaktadır. sl başka yine kürkten bir ke düvmeli bir mendil cebi ©

Bu sayıdan diğer sayfalar: