22.9.1938 FEN ALEMİNDE | bir kanaate ( HAYA TİYE SIHHAT ) > Donmuş balık Im a aynı manzara: Bir erkek, bir kadın, e gerek bip ini dar at, ya ma a hut boyunduruk altında çak ölün sonra ©. kerlekli bir araba, ve arabada köylü evini birkaç is Je s8 E uğu un ık renk kumaşları İS seyler veb kole; ya ia — ne hazin istihza - bir eski tüfek, ara- M | anin kenarma bağlı birav köpeği. | İ Bugünlerde bazı Avrupa gazetelerinin n ve safra gibi iç üsare- ç 5 durulmaları İpekli çorap meselesi Lö Mua Mecmuasından h irülür. piller ürlep, Maviye olim yanmanın. İS Fakat dirilen riyle kanın öge ei va se bu “diriliş” nasıl izah edilebilir? | simleri gene görmüştük. Köylü eşyası, maktan kesilmesi yani hayvanla oo paha çok zaman önce, sonradan | ufak tefek farklarla, o eşya idi; atlar muhitin suhunetlerinde muvazene det i pram iril öküzleri: ba emi için kırk ili kırk e ei kvk aniyenin geçmesi e yö işe saniye sonra çık: a bal Kiki kadar ir ln sulp bir maddededir. Yirmi beş ilâ otuz ine, İsti ler yartıktız Çinliler Şangay muş uzviyetlerde kanın mayi halin. Heper poli eki rd Niğde dvi 1 hükmüne eba we > ge buçuk miyim eye ii lar artık dirilemiyor. i resimleri bir kere daha bastı- ne e en tayin br ki a la oli ş atlar r, mıştır ve kanar; se ir m donmuş olmama- f nmuş ba- Mn beni, iz ba noktasından (10 derece) evel sulp- Mayi ie içinde eki bakanın donma derecesi daha az. guğun hadmoktası hayvanın kanı- dir. nın donma sürati nisbetinde teha- Tüf ediyordu. Eğer hal böyle ise hayvan soğuğun had noktasından sonra kanın donmasına kadar yaşa- maktadır. Yaka ba 1k an ard elen nedir? Bu bir hayat mai delidir ziy gam 5 an cereyan etmez : eler arasında ede m ke çinde e Tİ B' şu neticelere varılı- or: Mayi a içi darma bir balık Biyel, Yal Bir kedi düşmanı tecrübeleri çünkü uzviyet tekrar hayata döne- | yeler devrine, yahut büyük hicret ilmektedir. Bu uzviyetin hem ya- | çağlarına avdet etmiştik. şamaktan kesildiği, hem de henüz | Fakat, medeniyetin bir vasfı da is Kaza neticesinde öldü tikrarıdı ederler, ginde,en ax Atuz şaniye b dir. Bu “ne ölü, ne diri” haline pro eğime iptidailik eseridir; o kadar land ek sikleri oi on ve canlandırmak istedi Kemere n . germenliğ ilm ni vermiştir, Bahmetiyef'e kürk bal, muhurlet şartlarına göreğ bir | oy Apimla e: i Neil ci 1936 da neşredilen M. TA # emri ileri A Halbuki me - Lüye'nin tecrübeleri haddizatında o XaS gün, bir kaç hafta, bir kaç ay | deniyetten beklediğimiz bugünkü va - teresandır. Fakat Profesör Bah. (devam edebilir. pili ii ettiği nakil kolayı ae pl Ye m üye'nin yaptığı tecrübelerin İrmdan önce tekarrür imkânlarıdır: ndaki tecrübeleriyle karşılaştır. Bahmetiyef ikiler ela Sağlam 0, Meli sake ii mediği ve onun “anabiose” tezini temiz gü İnci ti bir ka artar. ik Sander ekili Bahmetiyef'in tezi şudur: Don. ( teyit etmediği r. üye'nin Ve Homlnini bali ll selin Vr muş bir uzviyet tekrar canlanabili- (o t€6ri ME yalnız ir don- minci ni asırda yaşadığımızı iftihar | yorsa, bu hali bir yavaşlamış haya n balıklar dirilmektedir. ımda ve hakkımızın en küvet- X7 hâdisesi addetmek pek tabiidir. Bu O BU Bu faz yi izah etmeli? Bu hâ- W lili olarak göst a | lavâyı aydınlatmak için B. ğ YE re uzunluğunda balıklar, akvaryom- e ağİmmmi, “ dan çıkarılarak suyu acele kurulan o de husule gelebilir. Şimik reaksi- hi hal. | götürmüş olan insanlığa, kendine de dıktan sonra, baş aşağı olarak ma- onların hararetin dü: e ya- bei İM ima m prob- z er yi hava içine okulunda. Muay- rayı ümdürr Li ii lemi yalnız istisnat bir nazari kıy- | “., arms Ri se yen b zaman Mane Mei gelme donmuş bir zviyet, girik ve fir. mete malik değildir. del sa. | ön birini Meri | suya naklediliyordu. Soğutma ve Yol jik lerin pek yeri hu- a bu “anabiose” halinden i5- | man mai obez İdi | ısıtma süratli oluyordu. se ie ga bir uzviyet dem difade edilebilir. Misal: Canlı uz- | görmez oluruz! İ i viyetlerin, bilhassa balıkların, uzun | Acaba, kaç göbek sonra, hangi t©- e yaramıştır. Mayi havanın lenmesi, normal hayatın geri ( bir zaman bozulmadan mulafaza e- ranlarımız. bu, mazheriyete öneli hayr vücudu etrafında kayna- emel demektir. dilmesi imkânı, ” ler? — N. Baydar Üçüncü kısım ÖKLERİN CASUSU r : Alfred Maşar Fasıl XIII Hazin bir cennelin Ademle Havvası Gy bırakmış yalvaryor: ni bırakım(ı, değişmemizdr. ndalıklar gitgide — Bırakın beni!.. Bırakın