AHLAK verilen konfi “Bil Ki Barla ve şahsiyet yaşa. iri alınır. “Çoc an ahlakı ahlaksızlı. TER BİYESİ — Antalya Tuğ Bn. lm Dü Baştuğ tarafından nkü sayıdan devam) adamdır. Görülüyor ki ahi ipi i kuvvetli adam, vicdanmda vazife v. Bee hak ve ea Siker şekkül etmiş ai adamdır, Se i kim Sira mi pe temayül pek li N > kei ler Daha bn refulmana — ihtibasa adece şuursuz işi uğrar. Bu suretle, da şuur ira- Binaenaleyh bu ee tahtında çocuk “2 minde kullanır. Bu bahsettiğim biyesinde muva lamazsak ücadele ai fena şeyle- hat ne tabiatın ve ne de mürebbiyenin. ri RR Gi değil de gayri mu- dir. Ben ören yesinde şiddete ta- fık olanı işi en. kendimizi al tar değilim. Fakat ciddiyete taraf- | koymak içindir. Hülasa ahlaklı adi tarım. Gör ri Birgen kendi kendisile miicadeleye girdiği za- şin iç rak Suretiyle yapam: Pei adamdır. da fiilinin ee öne rmek yoliy- Ahlak ve irade bu noktada tevem- le terbiye li Taki çocuk, her şe- | gibidir. ielnlami korkularımıza, ke- ör ilemi ol atini anlasın. anı daha ii bir terbiye yolu yoktur, diyebilirim. Ta- bii sözlerin sadece im kariham- dan adığına eminsiniz. Terbiye sis: çıkma deeri iyi metice verdiği cihanca rum. Demek ki im Mahlâkt doğar. Onu iyi veya kötü etmek bizim we izdedir. Yani cemiyeti ei elindedir. Ferdin has- rına, me ına, taş- temayülle- met vererek 0- imkiün- ilde ferd, cemiyetin başma Vazife mukaddestir ml Bu kudsiyet esrarengiz bir menbadan gel- mez, Vazife allahın emri eğil Ter- kedilmesi günah teşkil etmez. Yapmaz- öteki dünyada mücaz; a de ğiliz. Çocuğa böyle pimi tehli- keli değil mi? Bence hayır. derlerimize, hiddet ve nefretlerimize tâbi olarak hareket etmek iradeli ha- reket iye Hisler insanı sürükler. Mesela birisine kızınca silâh ip vur mak iradi ai sayılmaz idare akıl ve müs ın veya vicdanımızın €- irlerine göre harek kti deli e her ahlaklı muhakkak ki iradeli- haklı m kendi keiyzi LE ii e münaka: Si t duymak ve e mek ahlaksızlık değil, yapmak ahlak- riz, Yahut canımızı $ıkan birisine tokat tmağı hatırımızdan elik öl va bunları düşünmekten icra etmektir. Herci Kanta göre 7. 'sası niyettedir. Niysi bozuk adam mr vE SN tü niyet besler mek zi orum. O niyeti günün bi pain ei A koymak için Ke reriiei YIKILMASI Mayıs tarihli Le Temps gazetesi. nin ER Habeş imparatoru Haile Selasiye, hükümet merkezini ve ter mağ» ilber bile sadık kalmış olan kıta- larını terkederek, ml yüksek memurlariyle ear binmiştir. Bay ilen kıra. L: harbtan çekilmiş nd ve e - Bu, om ge si nel bir eri ve bu netice, egm son askerine ka. dar sava; ci Adisaba» banın ayari tarafndan ss bile harba son vermiyeceği hakkındaki dai- ima tekrarladığı sözlere şimdiye kadar fazla ba) rete düşürmüştür. Felaket za- manında milletinden uzaklaşan bir hii- meydan neee veril- kümdar, son m m skerlerini terkeden bir meden önce a imparator, kendi ve yi vi ancak kaçmakti ar kıralı, pe ütün bunlar y. ii v gelen haberlere bakı- Silen mevcud değildir, ve italyan - ha- 5 harbr sona eğ ur bir enerji ve dik- r bir izasyon iliye- öyle ii ii bir harbın, yedi lık didinmelerden sonra varmış oldu- Badogliya line alalıdanbe- renin ğu netice budur. bmmketlari Mazim in idaresini eli e mevsiminden önce e yati merkezlerini işgal © siste için toprakla Bö min ğ e lerinden an ile muhayyel e eden yiğitli. | büyük maddi Mi re hez icab ğe uymıyan şeyle: etti, Birkaç gün içinde M: Badog- Bu hazin inhizamm Kl > liyonun kıtaları aklıkkaya ie? tesire tapınak Di bhakkındı ri zaman Habeşistanın fethi taş acele b hükü en ei 5 mış olacaktır. Şüpesz Kane Erpa lâzım ke. Şe dakka. habeş iel dilmiş toprakları iş tesis edilmiş rını, ie i dul Adisabeba - Cibuti ööintryöliyie fran- sız erime ge mm mak için yola çrk- gibi ağır bir karar vermeye — etmis vi iri iyice bilen aa Him etmek; anarşi ve nizam» faydalanarak kendi hesabları-. na iş an kalkabilecek ve de- kim kuvvetten > DR ln uzun rn görüşmüş olduğu, adi v hekliğç ie cidden ahlaksızlık etmiş | £ i ii İngilterenin Adisababa elçisi Sir Sid- ya 1 ei imei RU m NE si ga ney Barton 'dur. Dessiye'nin italyanlar ED di zi dahi içine alan ve her tür ü iyiliğin | Fakat aklımız, vicdanımız bize onların nr düzelin delen kli berer filen yıkılmış TE in, hal e 3 ri yma- | sakatlığını anlatırsa vaz geçeriz. Fiili. pi iin kayedil kn Askeri sahada netice alımmış sayıl- ih ola cemiyetin istemediği şeylerdir. | miz böyle bir mticadeleden sonra iyi te EE sellim sicim öle sa bile Milletler Cemiyetinin ve Cenev» Zeeğmebek, wee pedalı; pille güsel m ettimi bizden ahlaklı adam yoktur. ak Sl yank ay cem 1 Kl gm in sak eğ Ör Nm yi tan hükümet merkezi e doğru ilerliyen > eme reg Juhiy ig atm ir ü ezine doğru ilerliy bim attı dediğimiz gibi biz onu yarattık italyan kıtaları. değildir da kabul edilmek ri da hmmm Böyle olmee yüksek e- mirleri k cemiyetten başka ni tanrmak e diğer. Çocuğu ve me ie e en tabit' olan ik bir takım dolam- b varln mele n çok daha ha- mi terbiyesi almak, kendi içimiz. Öde ikileşmek demektir. Ahlak terbiyesi © © ile hayvan tabiatimiz üstüne bir nsan ii luyor. Bu iki tabiat, tabiat kuru! N it tecdit yaptığım: “kımdasınız, biribi- riyle uyuşup müttefik hareket İe mütekâmil insanlarda eksei taa- z halindedir. Aklınızın, vicdanınızın. iii veye y anından bir de doğru bulmadı; ığınız fakat, yapmayı pek ziya- - dini şeyler olabilir. Ağın Hiti ise biamandır. ediniz ısrar en büyük düşman içimizdeki ai e öldürmiyenin hareketi arasında elbette (Arkası var) Hukuk fakültesi talebeleri Bit ayrılık çayı yeriyorimr) » talebeleri bugün saat 18 de Halkevi » sa- yük teknik üstünlüğiyle ezilmiş habeş erdem kırmtılariyle son müdafa- ayı o etmek imakânsızlığ, b başlı” durumları, imkânsız bir zafere körlikö- Ma inanmaya teşvik edilmiş olduğu mağlübiyetten şaşkmlrğa uğramış herkes dilmek bulunmuş olan kalır aral ie u- mudsuzluk. hare! i görünen acele uzaklaşmaya se olan sebebler bunlardır, Haile Selasiye, Adisababa'yı terket. meden önce usulü veçhile tahtından az geçmiş midir? Harrar dükası Ve- ME bizi ego bakanlarla beraber, SR resmen ini etmek için ei balet de ei ki Negüs'ün kaçışı, bu e ara sebebiyet rapada sıyasal buhran El var ni bir mahzara vermektedir. mi a r. Vazifemizi, lin ve e a ali Milletler C: lara yi Lale ie ve burada, » aldırılamaz olan vakıa Hbeşinani in yy emi Mm lie eli ie samet yer ak meydana çıkmış ol oldu- ğu, Milleti ornek za“ im olanların, yn bakımından İtalya , bakımından ve Habeşistan bakı. mından işlemiş JE hatanın aza- metini bugün pon kabildir. Bi Hiflerin kabulü, Afrikada şerefli — i şeklinin lumen temin e- ve medeni Metlerin, büyük e kin e ei olduklar vahim buhrana man POLİSTE: Otomobil kazası Şoför Cemalin idare ettiği otomo- bil rl ies Direktörlüğü yanında Mus irine yüzün-' Itındağ mahallesinde Şaban, baba- sına bakmadığı kızdığı karısını biz çakla yaralamak istediği sırada kendisi ni sol bacağından seni Polis diseye el koymuştu. Arkadaşı Demirlibahçe civarında rakı içmekte) olan: Flasan ve Mehmet sarhoşlukla kayi ğa etmişler ve Hasan ta: din başını yaralamıştır. Adliyeye verilmiştir. Hırsız amele Bahçesinde çalıştığı Hayrınm bir elbise ile kostümünü çalan amele Musa; yakalanmış ve hakkında takibata başlan» Sarhoşların taarruzu Wi Enverle Abidin çok sarkoğ, slğaklar “ istedik, demiştir, ve Boyle Bibi ettiğimiz teleriteri Zehraya ge Cane eder. Bu seri ay- | ru mudur? yeye hırslarıa, arzularına mağlöb olmıyan | riirk çayı vereceklerdir. da bu FE malümat sahibi deği değiliz; yav dileyecek özrümüz yok- İ teslim etmiştir. Tefrika: No: 86 manlı İmparatorluğu ile mücadelesinin asli yin ki, bu hallerle karşılaşan insan muay- TÜRKİYE'NİN İLERİSİNE DAİR (O sebebleri bunlardır. n bir fikir ve gütmeğe mecbur üveyş kanalının. -adır. Buinsanın her taraftan gelen j Yazan; Norve: Türkçeye peki ? ANKARA me OFF ELGE dan sonraki ikin na doğru, Batlamy ya hartası yapıyor ve vi malüm olan bütün ediyordu. ci yüzyılm ortaları- os İskenderiye” de bir dün- ve bu dünyanm tam ortasını teşkil sığdırıyor. tardr. Fakat kara yolu bugün ge e dine takdirde, bu insan, bu cer: Türk toprakları üzerinden geçmektedir. Av. cağı olacak ve ge hayatını. rupa ile Asya arasında! tri Tarı, kendi rdesiyie SE ü- hergün daha fazla olmak şartiyle, hâlâ Kü- vaz pe e mec rap za- oçükasya'nın ya . Sövres ba- gibi e noktaları, dai: rış hükümlerini gözden geçirmek, Avru- eblükmdeir Ve kendilerine has bir külti zuhuru dolayır pa ile Asya arasında köj fesi gör. yaratamazl tr bin ya'lıke bir tarihe ini Anadolu'nı pa devi için ne ka- olan akikatii tipik örn hakimiyetinden kurtulduğu © nisbette garb kültürüne temayül eden şark; e bu imi O: siyle, gaz dünyası. için. Kapya nam: bu rolü bi ır meçhul. kalmış. parator- let dar mühim. oldu uğunu anlamağa ei a » makinaya karşı, böyle bir vaziyet almakta- © dır. Eğer km gururumu körara! onu kendi İm tıma almağa ve makina- luğun alip biiğini garb dünyası bir türlü öğrene- emiştir. ML üyük keşif seyahatleri başladık- sonradır ki, garb âlemi, dünyanın bu meç- yus hal kalan parçalarını görmeğe ve öğrenme- e baş ve dünyanın bir vahdet teşkil e idrak ederek bu vahdeti poli e ekon. an beyaz i tine sie ŞE ve aradaki Osmanlı inidaratbi Tu; luğu duvarını Tar çalışmıştır. Avrupanın A; emperyalizmi ile Os- dra ile görene rtasmda bulunmaktadır. m Paris - Mekke? nin, keza. Batlam- İz olduğu gibi, günümüzü Gen kültür w gibi, tipi rinden biridir. Dünya | ERİ e ile dünya noktala- i vw yaparak müstakil ve devamlı — yaşatmalarma, tarihte nadir rastla- mir. AYA büyük kültürleri, hep kenar mi B: me Ete proji Re en modern hartala- ır. Mısır ve Babil) göre de, Anadolu, dünyadaki karaların Hellas ve > çin, G ıpasr, Orta ve Ce5 merkez nl nubamerikası devletleri, yüksek kültürlerini Demek oluyor ii, Anadolu'nun şidmiye kenarda yaşamış olmala! çludur- kadar ki rolleri bir tesadüf eseri değildir. lar. Kenarda derken tatil - geografik ünkü bu geogratk huni et, peşinden, po- odurumun hem - yanların litik ve ekonomik halleri sürüklemektedir. kenarını kastediyoruz. var)