3.9935 RADYO Plâkçılık Ve , Aylardanberi radyo firmala- le gramofon plâk fabrikatör- €ri arasında sürekli anlaşmaz- * devam edip durmaktadır. Ge Şenlerde bundan kısaca bahset Miştik. Gramofon firma ri radyo istasiyonlarmda plâk Salınmasına tahammül edemi - Yerek birçok şehirlerde radyo #irektlerine karşı davalar aç- Yuşlardır, Muhakemeler birçok erlerde sonuçlanarak radyocu- İirn lehine halledilmiştir, Bu- Peşte mahkemesi verdiği ka- hiçbir suretle Macar rad- Yolarında plâk'çalınmasının ya- ik edilemiyeceğini bildirmiş- Ür. Alman sergilerinin açılışm- va Alman Propaganda Bakanı Doktor Göbbels verdiği söylev- | * bu noktaya dokunarak hiç- bir zaman için Alman radyola- tnda plâk çalınması yasak ola- Yacağını söylemiştir. Plâk çalınmasına henüz ce- Baret, edilemiyen ve mahkeme arından çekinilen yerlerde ma karşı tedbirler alınmış ve Yapılan programların pahalı ol- R 1 için muhtelif yollardan #idilmiştir, Şüphe yoktur ki, bu 1, Jen programlar daha paha- #a mal olmaktadır. Bunun İn bir stüdyoda verilen konser “ğer stüdyolar tarafından da töle yapılarak * ekonomi eğil ektedir, Bu yüzden de pro- #'amlarda biraz düşkünlük gö- Müldüğü ortadadır. Fakat bütün bunlara rağmen ofon plâklarının radyoda aklığına devam edilemiye- ydi anlaşılıyor. Çünkü muha- xe eleri yapılmakta olan yer- *rde'de, biten yerlerde de iş © şirketlerinin Tehlerine donlanmaktadır. Bizim görüşü- ÜZE göre radyolarda plâk ça- Radyoculuk İmması çok uygundur. Bir rad- yo şirketMe, ağır müzik arasın- da hafif bir aksi renk veren fantazi plâklar programı zen- ginleştirirler. Birçok radyo şir- ketleri vardır ki, yalnız plâk ya- yımlarile idare olurlar, Hergün dinlenilen 25 küsur metre dal. galı Roma kısa dalga postası dünyanm en'mükemmel operet, güzel İtalyan şarkıları, seçme opera plâxları ve bazan da klâ- sik müzik plâkları neşretmekle programını doldurmaktadır. Uzun uzun inceledik ve bu is- tasiyonun programını pahalı or- kestra konserleri veren pek çok istasiyonlardan daha yüksek ve pahalı bulduk. Bunun için rai- yolarda gramofon plâklarının yasak edilmesi radyo yayımla- rında büyük bir kayıp olur. T. Bleda Zürih Radyosunda memle- ket gecesi yayımı Zürih radyosu eylül ayı içerisin. de vatanın her tarafmdan ve insan larmın karakterinden bahseden iki yayım tertip etmiştir. İlerde böyle yayımlarının arttırılacağı söyleni » yormuş. . kaçak Radyo dinleyen Çekoilovakyada Kempler adında birisi tanıdığı Novak adında birinden bir miktar borç para almış ve rehin olarak elindeki radyo makinasını ver- miştir. Uzunca bir zaman aradan geç» tiği halde Kempler borcunu verme yince öteki mahkemeye müracaat et mek mecburiyetinde kalmıştır. Muhakeme sonunda borçludan pa- Ta alınmış ve radyo makinası da mu- ayene edildiğinde kaçak bir makina olduğu: için hem makinası müsadere edilmiş, hem de kendisinden abone olmadan dinlediği - için para cezası alınmıştır. Alman radyolarında her vakit konserlerini dinlediğimiz Otto Dobrindt orkestran Saarbrüek'te yapılan yeni: radyo- nun müdürü J. Ruster Küçük Dalgalar YAZI:15 49.67 metrede 5 kilovatile'ba- zı sabâh pek erken saatlerde W1X A L işaretli Boston'is- tasyonu oldukça iyi işitilir, Bu- nun az altındaki'49.75 metrelik H P 5 Biişaretli Panama kısa dalgası alınmıyacak derecede zayıftır. ” 49.83 metredeki: “5*kilovatlık Zeesen (Berlin) kısa dalga pos- tası ço kiyi gelir. İşareti D J'C | harfli Berlin ekseriya akşam sa- atlerinde yayım yapar. Çalışma saatleri şöyle gösteriliyor: 19 dan 23.30a kadar. Sonra gece yarısını yarım-saat geçe tekrar başlar ve sabah 5.30 a ka- dar Amerika için program ya- yar, Her ikisi de buradan çok İ iyi duyulur. Sonraki posta 49:92 metrelik Havana'dır. Kübanm yarım ki- lovatirk C O C işaretli istasyo- mi müsait havalarda sabaha karşı işitilir. Buradan işitilebi- len çalışma saatleri sabaha kar- şı 3 ile 5 arasındadır. Komşu posta 49.92 metrede- ki 1,6 kilovatlık Bogota'dır. Ko- lombiya'nın (HJ3A B H) işa“ İ retini taşıyan bu posta da saba- ha doğru oldükça iyi dinlenen postalardan biridir. Fakat mu- ayyen işleme zamanı gösteril- memektedir, Ayni dalgada her sabah 5.30 ile 6 arasında dinlediğimiz VE 9 D N'iğaretli Montreal istas- yonunun anten gücü 4 kilovat- tır, Burada 49 küsur metrelik istasyonlar biter. Tam 50 met- rede gece saat 22 de başlayıp bire kadar yayım yapan RW 59 işaretli 20 kilovatlık Mosko- va bulunur, Bu posta'da güzel- ce işitilir, 50.26 metrede Vatikan kısa dal- gası H V J işaretile program neşreder. Müzik programına rastlanmıyan Papalık istasyonu her akşam 21 den 21.15 e kadar dini yayım yapar. Pazarları da tam 12 de bir çeyreklik bir ya- yım yapan Vatikan'ı ancak yor- tu günlerinde dinlemek kabil- dir. Bayındırlık Bakanlığının yerinde bir teşebbüsü “Haber” refikimizde okundu- ğuna göre Bayındırlık Bakanlı- | ğı yurdun'on yerinde radyo İs- | tasiyonu kurmağa karar vermiş- tir. Her noktadan fevkalâde is- tifadeli olan bu istasiyonlar halkı © biribirine bağlıyacağı üphesizdir, |. m Haftanın Programı 8 EYLÜL Pazar BÜKREŞ 12: Koro konseri, 12.30: Sözler, 12.35: Radyo orkestrası, 1345: Spor. BUDAPEŞTE 19.30: Çingene müziği, 2030: Sözler, 71: Operet parçaları, 22.30: Duyumlar, Spor haberleri. 23: Çingene müziği. 24.10: Caz müriği. z MOSKOVA 130:“ Konser. 19:15; Plik. 1930: Dans müziği, 22: Almanca yayım. 22.55: Röle, 2305: İngilizce. 24:05: Almanca, MÜNİH 20:40: Spor duyumları, 21: Müzikli rad- yo piyesi. 23: Duyumlar, 23.15: Sözler. 2530: Dans müziği. HAMBURG 20: Hafif müzik. 20.3: Spor. yım, 23: Duyumlar. 2818: ten röle. 2330:-Dans BRESLAU 20:40: Aktüalite. 21.10: “Süel sant,, ad- ik yayım. 23: Duyumlar, 23.30: Dans, 21: Ulu. Münih» 9 EYLÜL Pazartesi BÜKREŞ 13-15: Plik ve duyumla arkestrası, 19: | Duyumlar. 1915 müzik, 20: Sözler. Plâk. Duyumlar, 21.15! Sarvas oda kuurtet or kestrası, 7145: Şarkılar. 22.05: Çift piya» no müziği 2230: Duyumlar. 2245: Röle konser. 23.151 Fr. ve Alm. dillerile du- yamlar,. 23.20: Hafif müzik. BUDAPEŞTE 19.59: Piyano İle şarkılar. 29.20; Kon- ferans, 20.50: Şen program; 21.35: Kon ferans. 22.05: Yaylı sazlar kuartel Duyumlar. 2325: Çingene müsiği er, 24.35: Carband. MOSKOVA 1745: Piâk, 1830: Orkestra. 20.30: Ro. man Afrikast 21: Plâk. 22: Almanca ya- yım. 2305: İngilizce yayım, 2405: Ma: carca, MÜNİH 2005: Şimal müziği. 21: Dayumlar. 21.10: Müzik takvimi ÇEYİĞl 22: Skeç yumlar, 2315: Sözler. 24: Gece müziği, HAMBURG 20:15: Şimal müziği, 21: 2110: Skaç. 2210: Duyumlar. 28.15: S4 program arası. 2 BRESLAU 20105: Bimel müziği, 20: İar. 21.10: "Venedik. geceleri, adi. ve org orkestrası programı, 23: lar. 23.30: Gece konseri. Ka duyum. koro 10 EYLÜL Salı BÜKREŞ 135 Duyumlar, 13.05: Orkestra - Da- yumlar. 13.55: Konserin süreği, (14 lar. 16.35: Konserin süreği İl - Duyumlar, 19.15: Plâk. 20: Söz- ler. 20.20: Senfonik valsler (Plâk) 2110 Sözler. 21.30: Büdapetteden röle. Genel Avrupa konseri, 22.35: Duyumlar. 22.50: Röle koüser. 23.15: Duyumlar. 2125: Konserin süreği. 24: Romen milziği, BUDAPEŞTE 20:. Plâie 21.10: Sözler. 21,20: Verilecek konsere dzir fransızca birkaç sör. 21.30: Genel Avrupa konseri. Opera orkestrası (Ernest Dohanyi idaresinde). 1: Tasso- Senfonik poem. 2 — Totentanz (Bartek) 3 — Macar şarkıları: 4 — Ön dördüncü Macar rapsodisi. 2335: Çingene müziği. 23305 Duyumlar. 2530: Duyumlar, 2355 MOSKOVA 1830: Popüler Rus şarkıları. 19.15: Piyes. 20:30: Orkestra ve dans. 22: AL mANCA Yayım, 22.55: Röle 2305: Fran- sızca. MÜNİH 2030: Richard Vagner'in “Die Meister- singer von Nürnberg, Operası 2i Karışık yayım. 23: Duyumlar. 23.45: O- | peranm süreği. HAMBURG 2030:'Münihten röle, BRESLAU 2030; Münih'ten naklen opera piyesi. . 18 EYLÜL Çarşamba! BÜKREŞ ik ve duyumlar. 18: Orkestra r. 19,15; Konserin süreği, 20520: Pili. 21: Sözler. 21.1 Piyano » Viyolonsel konseri, 21.45: Sa kılar. 22.05: Radyo orkestrası, 2230 Du. yumlar. 2245: Korserin süreği 23.15: Yabancılara duyumlar. 2325; Konserin süreği, BUDAPEŞTE 20.10: Çingene müziği. 2118: Stüdyo. den piyes, 23.10: Duyumlar. 23.30: Piya- no ile şarkılar. 24.10: Cazband. MOSKOVA 18.30: Radyo için adapte edilmiş “Eğ- lenceli harb,, opereti. 19.30: Plik. 22: Çekçe yayım, 23.05: İngilizce 24: Alman- ca yayım; MÜNİH 20: Leiprig'den röle. 21: Operadan kültür günü 22.30: Radyo orkestran, 23 Duyumlar, 23.39: Dans müziği, HAMBURG 20: Bando mızıka. 21: Münihten röle 2230: Gece müziği, 23: Duyumlar. 23.30: Gece müziğinin süreği BRESLAU 20: Karışik halk müziği. 21: Opera bi- masında kültür günü, 2230: Gece müziği, 23: Duyumlar, 2330; Gece müziği 12 EYLÜL Perşembe BÜKREŞ 13-15: Plâk ve duyumlar. 18: Radyo salon orkestrası, 19: Düyumlar, 19.15; Konserin süreği, 20: Sörler; 20.20: Plâk. 20.45: Sörler, 21: Richard. Vağgner'in "Valkyre,, operası (Plâk). 24: Popüler Romen müziği. BUDAPEŞTE 7040: Halk balladları. 21.10: Opera or- kestrası. 2230: Duyumlar. 2250: Çingene müziği, 23.45: Aylık dayumlar (İtalyan. ca). 24: Piyano müziği, 24.35: Cazband. MOSKOVA 17.15: Plâk, 17.39 Çaykovski ve Gin- zunov'un eserlerinden konser. 22: Alman- ca yayım. 23.05: Fransızca, 24: Portekiz. 21.10: Akşam konseri. galmacak geçit resmi e 2. : Hitler için mdaki müziği HAMBURG 20.15: Yeni yaylı sarlar orkestrası 21: Düyumlar. 21.10: Skeç. 2210: Mozart'm ewdur sonatları (Piyano). 22.30: Münih- ten röle 23: Duyumlar, 2325: Müzikli program arası, 24: Şen müzik. BRESLAU 20.20: Radyo orkestrası. 2230: Münik- ten röle 23: Düyümlar. 23.30: Gece mü ziği. ? 15 EYLUL Gum BÜKREŞ 13.15: Pk ve duyumlar. 18: va duyumlar. 23.20: Kanserin süreği, 24: Plâk. BUDAPEŞTE 20.50: Erkekler korosu. 21: Skeç. 21,50: Plâk. 22.20: Duyamlar. 2330: Salon or- kestrast, 24.30: Çingene müziği, MOSKOVA 17413: Plâk. 18.30: Popüler şarkılar ve Havalar. 19.15; Koro konseri, 20.30: Gor- kinin “Egor Bonlytcheff,, adir piyesi. 22 Almanca yayım. 23.05: İngilizce, 26: Al manca, MÜNİH 2005: Seçme halk müriği. lar kongresini röle. 23: Program arası, 230: Müzi yım. 24: Eğlenceli gece müziği. HAMBURG Bando mızıka, 21: Duyuml: Dans müziği. 23: Duyumlar. 2: sa devam. 24: Şen akşam müziği, BRESLAU 2): Konser. 20.50: Sözler, 21: Kadmlar kongresinden röle. 23: Duyumlar. 23.30; Şen gece müziği, *. 14 EYLUL Cumartesi BÜKREŞ 13: Duyumlar. 13,05: Radyo orkestra- »1. 13.45: Borsa ve spor. 13.55: Konserin i. MIS: Duyumlar. 14.35: Konserin süreği. 18: Süel komser. 19: “Duyumlar. 19.15: Konserin slireği, 20: Sörler. 20.20: Plik - Sözler. 21: Radyo ocatr; 223 Duyumlar. 2245: Röle konser. 23 Yabancı dillerle duyumlar. 23.25: Kon serin stüreği, BUDAPEŞTE 20.05: Pldk. 2045: Sözler, 21.15 sikli radyo ri 22.50: Duyu 10: Çingene müziği. 24: Salon. kuinteti, MOSKOVA 17.15: Plâk. 1730: Edebiyat. 1880; Konser. 19.15: Mozart'm “Saraydan ha- çırılış,, Opet m. sahneler. 20.30: Moussograsky'nin , #serlerinden komser. 21,30: Dans. 22: Almanca yayım. 2255; Röle, 23,05: Fransizca, 24: İsveççe, MÜNİH 20: Müzik ve duyumlar. 2330: Alman ulusal dansları, 23: Duyumlar. 2320; Program arası, 24: Dans müziği, HAMBURG 20: Münihten röle, 21. Bavyera dansları, 22: "Alpenhlitte, adli öpera (Bir perde). 23: Duyumlar. 23.25: Mü- sikli program arası, 24: Dans müziği, BRESLAU 2130: Radyo orkestrası 23: Durumlar, 23.350: Alman danslı ——————- ——— Genel Avrupa konseri Budapeşte radyosunda önü- müzdeki salı akşamı saat 21.30 da verilecek : bir konser birçok Avrupa ve Amerika 'radyoları tarafmdan röle suretile neşredi- lecektir, Konser tanınmış Macar kom- pozitör ve dirijan Ernest Doh. nany'i tarafından idare edilecek tir. Şimdilik bu -konserin Al- man, Fransız, Leh, Fenlandiya, Danimarka, Avusturya, İsviçre, İtalya ve Ameriaknın “National Broadcasting Company” radyo şirketleri tarafından röle edile- ceği haber veriliyo. Amerika- nm en tanmmış ve en çok ista siyonuna sahip olan yukarda adı yazılı (N. B. C.) kumpanyas sı bu yayımı 82 istasiyonile neş- Mü- 3, Berlin radyo sergisinde görülen son model. Bu makinenin alt hısmı gra mofon, üst kısmı da makine ve .— he, ür. KIRMIZI VE SiYAH Pir gün yemekten — sonra Jullen, İŞ için M. de La Mole'la beraber | Odasına gitmişti; oradan çıkın- ip Yemen bahzeye döndü. Mathilde- yayıttafında toplanan grupa ansızın tigasınca, hayir yüksek sesle konu- Yi, ğunu duydu. Mathilde karde- İş,* *ziyet ediyordu. Jullen bu #öz- Kaç asında kendi adının da iki kere hettiğini işitti. Fakat o görükünce Rider derin bir süküt başladı: ye- “ey Söz açmak için gösterilen gay- © boşa çıktı. Mademoiselle de in “ ile kardeşi o kadar heyecan 35, © İdiler ki başka bir taraftan Mh. Asmalarına imkân yoktu. Julien Me , M. de Croisenois- m başka Mel hin buz en bir gencin o akşam gibi soğuk bir mua- İle karşıladıklarını gördü. He- Sekildi. Bölüm Xl BIR KUMPAS Biribiri ile ilişiksiz sözler, seri Henadüfün eseri buluşmalar gön- Tünde birar olsun ateş bulunan, hayal sahibi bir adamın gözün- STENDMHAL de şüphe götürmez o birer“delil slsrerir. SCHİLLER Ertesi gün Julien, ansızın Norbert ile kızkardeşinin yanına gidince on- larm yine kendisinden babsettikleri- ni gördü. O gelince, yine bir gün ön- ceki gibi, ikisi de put kesildi, Artık Julien adamakıllı o kuşkulanmıştı. “Bu'cici beyle cici hanım beni ala- ya almağa mı kalmışlar, ne?. Doğ. rusu bu, mademoiselle de La Mole- un, bir sekreter (parçasına vermiş olmasından daha akla yakın. Zaten bu çeşit adamlarda gönül ver- mek gibi şeyler olur mu? Onların baş işi, sdamı alaya almak. Benim söz söylemekte bir üstünlüğüm ol- duğunu . görüp beni okışkanıyorar.l Baş zaaflarından biri de adam kıs- kânmaktır. Bu cihetler bir düşünü- lünce işin aslı kendinden ortaya çı” kar, Mademoiselle de La Mole'un beni gözüne kestirmiş gibi gözük- mesi, beni buna kandırmağa çalış- ması, nişanlısı benim halimi gör. sün de gönül eğlendirsin diye,,, Julien'in böyle acı acı kurgulara düşmesi, ruhiğ haletini bütün -bü- tün değiştirdi. Gönlümde bir aşk belirmeğe başlamıştı ; bu düşünceler o aşkı çabucak siliverdi. Zaten Juli, emin Methilde'i sevmesi onda, mi? salsiz bulunur bir güzellik gördüğü için, daha doğrusu onun bir kraliçe tavurları bulunduğu, insanı. hayran edecek elbiseler giydiği içindi. Ju- lien bu işte, sonradan. görmüşlüğü- nü belli ediyordu. Akıllı.bir köy uşağını, sosyetenin.en yüksek sr- nıflarına vardığı zaman en şaştığı şey. çok kişilerin söylediğine baki- İırsa, kibarlar aleminin: güzel 'ka- dınlarıdır. Daha bir-iki önceye'ge- lihelye kadar Julien'in tatit hulya- lar kurması, Mathilde'in huyunu, ya radılışmı “düşünmesinden — değildi. | Jülten, onun ne yaradılışta olduğu- nu bilemezdi ve bilemiyeceğini an- lıyacak kadar akir başında idi. Ger- çi bir şeyler görüp sezmişti; fakat bunların hepsi, kim bilir? belki de sadece bir görünüştü. Meselâ Mathilde, dünyayı bağış lasalar, bir hafta bile pazar. ayinimi kaçırmaz, hemen her gün annesi ile kiliseye giderdi. La Mole konağın” da patavatsızın biri, nerede oldu- ğumu unutup da ya kralın, ya 'kili- senin ama doğru, ama yalan menfa- atlerine karşı o savrulmuş bir alaya uzaktan hatırlatacak bir söz söylese Mathilde o saat ciddileşir; kalıp ke- silirdi. Onun ber vakit müstehzi müstehzi bakan gözlerinde, eski bir aile “portrait,, sinin Vekari, azame- ti beliriverirdi. Fâkat Julien onun her daim oda- sında, Voltaire'inen Filesofça ki- taplarından bir İkisini bulundurdu- ğunu iyice biliyordu. Kendisi de ikide bir, o üzenile bezenile cilt- lenmiş kitapların birkaçmı çalıp o- dasına götürürdü. Her cildi yanın- dâkinden biraz ayırır ve götürdüğü kitaplardan açık okalan yeri böyle- likle kapatmağa çalışırdı; fakat ara- sı. şok geçmedi, kendinden başka bir Voltaire meraklısı daha bulun- duğuna dikkat etti. Bir medrese kurnarlığına başvurdu ve mademoi- selle de La Mole'un ilgi gösterebi- leceğini sandığı cildlerin üzerine küçük küçük'kıllar koydu. Bu cild- ler alınır, haftalarca: geri gelmezdi. M. de.La Mole, bütün uydurma hatrrat kitaplarım gönderen kitap- çısına kızmış; “Juliene biraz doku- maklı yeni eserlerin hepsini al'ma- sını emretmişti. Fakat aguları eve 'yayılmasın diye sekretere, bu kitap- İarı marguis'nin odasında duran kö- çük kitap dolabına koyması tenbih edilmişti. Jullen,- bu yeni kitaplar içinde, kralm veya kilisenin men- featlerine biraz olsun husumet gös- terenlerinin, birer birer aşırıldığını farketti, Onları okuyan Norbert de- ğtldi ya! Julien, “bunu gözünde pek büyüt- müş, mademoiselie de La Mole'da, Machiavelli'ninki çeşidinden bir iki yüzlülük bulunduğuna iman etmiş- ti. Mathilde'de vehmetiği bu son derece haymlığa meftundu; zaten onun ahlakında meftun olduğu ci- het de hemen hemen yalnız bu idi. Mürailikten ve fazilet derslerinden doğan içsıkmtısı Julien'i böyle bir ifrata sürüklemişti. n Julieninki aşka kapılmaktan ziya- de kendi kendine hayalini tahrik et- mekti. Mademoiselle de La Mole'un boy- Mun bosunun zarafeti, giyiminin kuşamının inceliği, elinin beyazlığı, kolunun güzelliği, bütün hareketle. rindeki desinroltura Üzerine uzun uzun hulyalar kurduktan sonradır ki Julien gönlünde âşıklık duyardı. O zaman kızı, gözünde bir kat daha cazip kılmak için, bir Catherine de Mâdiçis diye tasavvur ederdi, Mat- hilde, Julien'in sandığına göre, en karışık, en zor meseleleri bile anlı- yabilecek, hiç bir ohayınlıktan çe- kinmiyecek bir kızdı. Julien ona, geneliğinde hayran olduğu Maslon- lar, Frilaire'lerin, Castanâde'lerin hayallerinde canlandıracakları en kusursuz kadın örneği; kısacası Parisli'nin en mükemmel enmüzeci diye bakıyordu. Paris'lilerin yaradılışında her şeyi kavrryabilmek veya haymlık bulunduğunu * sanmaktan daha tu- haf bir şey görülmüş müdür? Julien içinden: “Bu'üç kişinin benimle alay etmesi pek mümkün, diye düşünüyordu. Mathilde'in ba» kışlarına karşılık onun gözlerinde ters ve soğuk bir ifade belirdiğini söylemeğe hacet yok; söylemeden de göz önüne getirme mişseniz, Julien'in tabiatini anlas mamışsınız demektir. Onun bu ba- kışlarını görüp şaşan mademolselle de La Mole, iki üç defa ona dost- duktan bahsa kalkıştı ise de her se“ ferinde acı bir istihza ile karşılaş« *i, Mathilde gönlünü heyecana kap- tırmaz, içsikintesr çeken, zekâya meft van bir kızdı; ama bu beklenilmedik garabet ona itidalini kaybettirdi ve gönlünde, tabiatinin elverdiği de» recede ateşli bir aşk uyandırdı. Fas kat Mathildetin yaradılışında hayir gurur da vardı; bunun içindir ki bahtiyar olup olmamasını başka bir kimsenin iradesine bağlıyan hisle beraber içinde. büyük bir hüzün de doğdu. Paris'e geldiğindenberi haylı gö zü açılan Julien, bu hüznün, içsr- kıntısının verdiği o kuru hüzün ol- madığm: farketti. Mathilde, eskisi gibi, balolara, tiyatrolara, her çeşit €ğenceye can atmak şöyle dursun, onlardan kaçıyordu. (Arkası var) N. ATA