Saçlarınızın rengi ve şek V BK YOKUR ZK YA sizi tamamen değiştirebilir Muvaffak olmuş bir kuvafür sizi ne kadar güzelleştirebilirse, | tefek teferrüatla istedi kötü bir saç Saçın rengi ve şekli yüzün çizgileri gi- bi manasını da tamamile değiştirebilir. Bunun için saçları boyamadan, ve kuva- fürünü seçmeden önce çok düşünmek, çok araştırmak lâzımdır. Saç şeklini değiştiriniz, uzun bir yüz yuvarlaklaşıverir. Kısa bir yüz uzunla- gır. Geniş yüz incelir, ince yüz bütün gü- gelliğini kaybeder veya güzelliği artar, Rengini değiştiriniz. Hüznü, neş'esi de bir- likle değişir. Hülâsa; saç insanı hem gü- zelleştirebilir. hem de güzelliğini boza- bilir. Çehrenizin lüzum ve ihtiyaç gös- terdiği saç şeklini bulup tatbik ederseniz Baçlarınız parasız pulsuz, ve her zaman emrinize âmade bir güzellik hazinesi ©- lur. Her hangi bir kuvafürün şu veya bu güzelliğine aldanıp taklid ederseniz da- ha güzel görünmek şöyle dursun tabiatin verdiğinden de çok şeyler kaybeder- #iniz. Çehrenin lüzum ve ihtiyac gösterdiği saç şekli gu demektir: Kusurları. göze ba- tan tarafları gizliyen, güzel tarafları kuv- wetlendiren bir kuvafür, Bu, iki suretle olur: Saçınıza verdiğiniz biçim, yüzünüzü ya klâsik güzele yaklaştırır.. yahud ona,. ğundan daha kuvvetle ortaya çıkarır, âl- nımızın genişliğini mübalâğalı bir şekil- de meydana koyar. Çenenizi" fazla ince- leştirir. Bütün bunlar çizgilerin tenasü- bünden doğan umumi güzellik telâkkisi- me biraz aykırıdır. Fakat öyle kendileri- nin olan eşsiz bir sevimlilikleri vardır ki ister isternez sevilirler, İşte saçtan yüze vermesi beklenilen şeyler — bunlar - dır. bir kuvafür eğer yüzünüzde bu neviden bir değişiklik yapmıyorsa hemea başkâ- sını, belki de tamamen zıddını deneme- lisiniz. Çünkü saç daima değişebilen ren- Bi ve şekli ile tabiatin kadına verdiği bu- lunmaz bir güzellik vasıtasıdır. Onun gü- zelliğinizi artırmamasına katlanmak ken- dinize karşı affolunmaz bir kayıdsız!lık olur. Saç için ne söylense azdır. Bununla tuvaleti de o kadar beraber kat'i şeyler de söylemek müm- kün değildir. Şu yüzde şu küvafürün gi- deceğini veya gitmiyeceğini kimse iddia edemez. Çünkü her yüz kendine mahsus hususiyetler taşır. Bu hususivetleri -ne kadar geniş olursa olsun. bir kaide çer- çevesinin içine sıkıştırmıya imkân yok- tur. Tecrübelerden alınmış muayyen ba- zı neticeleri bilmek, meselâ hangi saç bi- çiminin çehreyi genişleteceği, hangisinin uzun gösterdiği, hangilerinin kıszltacağı veya yuvarlaklaşlıracağı hakkında umu- mi bilgiler edinmek faydasız sayılamaz. Fakat ne geniş yüzler, ne yuvarlak yüz- ler, ne de kısa ve uzunlar birbitinin ayn! değildir ki ayni kaideye tabi olab: ler. Bu türlü bilgiler nihayet denemesi lâzım gelen tarzlara birer işaretci sayı- labilirler, En iyisi denemek, dalma ve pek çok şekli tekrar tekrar denemektir. Pstenilen neticeye ancak bu saycde varı- | İtina ile yaptırdığınız veya yaptığınız | labilir. İşte bakınız: Şu iki fotoğraf ayni ka- dına aiddir. Bu kadın yaradılıştan sarı- şındır. Sarı saçlara uyan kuvafürün yü- züne verdiği mana ile sun'l surette ka- rartılan saçlarının çerçevesi içindeki ma- | na ve çizgilere bakmız. Birbirine ne ka-| dar az benziyor. İnsanın âdeta ikisinin de ayni kadin olduğuna inanamıyacağı geli- yor. Burada her iki şekil de iyi bitr netice vermiş. Fakat bunun aksi olması da mümkündür. Hattâ daha çok ihtimal da- halindedir. Elbise modelleri Kâareli — yünlüden, robası ve kolları ay- m kumaştan sade ve gik bir rob. Bilhassa cepleri, kapalı yaka. © çök güzeldir. Ön #teklerine kendi kumaşından geçiril. miş düz bir manto (le bahar için iyi bir takım olur. Ortada: — Öğleden donra için ince yünlü yveya kalın ipekliden gene sade bir rop. Yanında: Bu ceket etek ayni kumaştan olduğu gibi ayrı ay- ti kumaşlardan da yapılabilir. Eşarp her halde ceket veya e » tekten birinin Ten « gine uymalıdır. Sağda: Raglan kol. lu tayyör. Etek, ceketin koyu çizgilerile bir renkte. Bej kahve rengi, mavi - lüciverd çok çık olur. kolsuz bluz, alt taraftadır. İçinden — giyilen çirkinleştirir Meselâ bu kadına, esmer kadınların saç tuvaletini yapınız. Göreceksiniz, şimdiki manalı güzelliği tamamile yoR olacak, göze garib bir şekilde görünecek ve in - san bakışlarında bir çeşid yorgunluk hu- sule getirecektir. Bu da, yüzündeki ayrı ayrı güzellikler üstünde, fena bir çer - çeveye konmüuş bir tablo gibi, sönüklük- ler hâsıl olacaktır. Kuvafürünüzü dalma saçlarınızın rengine ve yüzünüze göre yapınız, Her kadın bilmelidir Salon çiçeklerinin iyi büyümeleri için ne yapmalı ? Bir saksıya dikili çiçek veya yaprak ilk zamanlarda kendini yaşatan madde- leri saksının birkaç avuç toprağında bu- hur.. fakat bu toprak yaşatıcı madde ba- kımından günden güne fakir düşer ve bir gün üstündeki nebatı besliyemez olur. Bunun için salon çiçeklerinin diblerine vakit vakit besleyici maddeler dökmek lâzıtndır. Şu reçete her türlü çiçeğe ya- Tar. Phosphate de potasse Phosphate d'ammoniague Nitrate potasse M gr. Nitrate d'ammoniague 40 gr. Bu mahlülün (5) gramını bir litre te- miz suda eritir, her on beş günde bir ke- re çiçeğin toprağına dökersiniz. Yalnız pülmiclerle foujerlere başka bir mahlül Jâzımdır. Nitrate de echava Nitrate de potasse Phosphate de potasse 75 ge. Sulfate de magnisie BO gr. Birinci gibi bu da ayda iki kere dökül- melidir. Diğer günler âdi su kullanılır. On beş günden daha mk kullanırsanız çi- çeği kuvvetlendireceğiniz yerde zehirle- miş olursunuz. 32 gr. 12 gr. 300 gr. 765 g. li Jilelerini ze nasıl » biçimler vermelisiniz ? Jileleri, esas çizgileri ayni olduğu halde ufak giniz şekle sokabilirsiniz Biliyorsunuz, — jile çok modadır. Rob üs- tünden, tayyör altın- dan çeşid çeşidine rastlanıyor. Bunların birlikte — giyildikleri rob weya tayyörle ya zıd renkte yahud düz kumaş üstünden kareli, çizgili kumaş- lar üstünden düz renk yapılmaları çok şık olur. Bazan tay- yörün tıbkısı da ola bilir, Biçimleri erkekle. rinkini andırıyor. Fa. kat süslerinde kadın- hğa mahsus birer in- celik gözetmek şıklı» ğin icabıdır. Klâsik tayyörlerle — giyilene ler tıbki erkek Jjilesi gibi olsa bile fantezi bluzlarla, fantezi rob. larla giyilenler deği« şik şekillerde süslen« melidir. Bugünkü iki mode- Timiz böyle süslen- miştir. Solda: Koyu renk jilenin göğüsten iti baren iki yanına açı ı , $ gerid geçiril- miştir. Ayni şerid yaffanın etrafına da konulmuş. Arkası ortadan dikişli beli to- kâalı, tokadan âaşağısı verev yırtmaçlıdır Sağda: Damalı kumaştandır. Yukarda- kinden farklı olarak önü düzdür. Ve beli kuşaklıdır. Düğme yerine bukl konul- muştur. Öteki gibi cebleri de yoktur. GÖ TÜüyorsunuz ki esas çizgileri birbi ni olduğu halde bu küçücük jileleri #f bu teferrüatla birbirinden tamamen 49 modeller gibi göstermek mümkündüf Elbisenizin kumaşına göre bu teferrüli sayısız şekilde değiştirebilirsiniz. Duruşunuza dikkat ediniz Tavrıhareket güzelliği, güzelliğin Dikkat ediniz, birçok kadınların elle- rini iyi kullanmadıkları için tavırlarının ve dolayısile bütün vücudlerinin çirkin- leştiğini göreceksiniz. Halbuki vücud gü- zelliği, umumt güzelliğin yarısı, belki, hat tü daha da fazlasıdır. Güzel görünmek için bin türlü sun'l vasıtalara başvuran, binbir çeşid zahmete boyun eğen kadının ellerini güzel kullanmak kadar basil bir işden kaçacağı kimsenin aklından geç- mez. Bu iş, basit olduğu içindir ki çok gözden kaçar, Buna mukabil her göze ba- tan tesiri de o kadar büyüktür ki... Bu yazıyı okumuya başlar başlamaz kendi- nizde şunlara dikkat ediniz: Ellerinizle konuşuyor musunuz? Evet mi? Pek fena... Derhal bu itiyaddan vaz- geçmiye bakınız, Kendi kendinizi unuttuğunuz zaman ellerinizi yumuyor musunuz? Bu da fe- na... Bundan da vazgeçmelisiniz. Hele iki eli kalçalara dayıyarak ko - nuşmak çok daha çirkindir. Okurken başınızı iki avucunuzun ara- yarısıdır sına alıyor musunuz? Alıyorsanız hİş M etmiyorsunuz. Çenenizi bir elinize gy mak bin kere daha güzeldir. .W Bardak vesaire her hangi bir şeyİ isikek büçük” rarmağı kayaya A mak insana yapmacık bir hal verif: #i fabif şekil beş parmağı kullanmak'i Oturürken bir kolunuzu dizlerinizt bürünün dirseğini de ona dayayıp $f nizi avucunuzun içine almamıya ÇOk l kat ediniz. Bütün silüetiniz çu kinlif Dayanmak ihtiyacını duyuyorsaruz b;:_ı' linizi oturduğumuz yore koyar. bif nuzu da Üstüste attığınız bacaklâFP l yan dayarsınız. Bu vaziyette çok B9f incelik vardır. K Kolları kavuşturüp, elleri kottir ların altında gizlemek genci iht? gösteren bir duruştur. gi Bacaklarını ayırıp, her elini Li? dr”; koymak kadında kibarlıktan esar P eli d—" maz. Bileği, bir yere dayayıp gee gibi sarkıtmanın nahoş olduğu Ka l