SON POSTA Büyük artist Harry Baur Rasputin'i canlandırıyor | Harry Baur: “ Bu rolü gapmak, benim için büyük bir idealdi diyebilirim ,, diyor Harry Baur, Av - ÖŞEEEÇCE ee SĞ rupanın — belki de K - j dünyanın en büyük 1 Beyoğlunda, Küçlükterzi sokağında, 3 numaralı evde 2 Kshvesini elile pişirmekten hoşlanan Mustafa, çor. |erkek — facia aktö- " oturan çoför Mustafa Uzunkaya 2614 vumaralı taksi " bada da tuzunun bulunmasını istediği için, hergün, |rüdür. Onu biz bir #etomobilinin sahibidir. Geceleri çalışmayı tercih ettiği için, — mutfağa giren 2evcesine yardım etmek keyfini de kaçırmaz. çok filmlerinden geç vakit uykusundan uyanan Mustafanın ilk işi traş olup — Fakat yemek kokusu iştahını tıkadığı için, mutfak safasını | tanıyoruz. — Taras yıkanmak, ikinci işi, kahvesini kendi elile piş'rmek, üçünecü — fazla uzatmaz, ve zevcesi yemekleri hazırlarken, fırsaican Bulba, Siyah göz - işi de, minder ğdaş kurup kahvesini içerken, senelerden. — istifade... ler, B'elhoveu. kor -« beri tek würhasını kaçırmadığı Son Postayı okumaktadır. |kusuz adam,Golem, David Golder, Bir balo hatırası; Kızıl denizin esrarı ve di- ğer bir çok filmle- rini gördük. Haki - katiç çok büyük ve yaşlı bir artist o * lan Harry Baur, si- |nemaya intisab et - tikten sonra daha ziyade parlamış ve bilhassa Fransız si- nemacılığının yük - selmesine ve bugün- z e 4 — Sramofon safasından sonra giyinen Mustata, o müd- kü vaziyetine gel - * şekliğinden çok müştekidir. Fakat: <Bereket ki, di- “ det zarfında hazırlanmış bulunan sofranın başına | Mesine çok yardım Te İ v yor, ben, ev sahibi olmadan kiradan kurtulmanın, ve bedava — geçer. Zevcesinin de, kendisinin de şişmanlıklarından bo- | “Ümiştir. a ) Yeni çevrilen Rasputin'de Harry Besry oturmanın çaresini keşfettim de, bu keşif sayesinde arttır- — ğazlarına hayli düşkün oldukları bellidir. Binaenaleyh, Başta Dımelıe_ Darrieux ve biç de dığım parayı plâkçılara verebiliyorum.» Kendisinden, bir * nün en büyük keyfini bu sofra başında tatmaktadırlar. | Odan daha aşağı kıymette olmıyan evde bedava oturmanm çaresini sorarsanız, basit keşfini — Mustafaya, fazla yemek yemenin mazarratından bahsederse. | SiMane Simon oldukları halde bir çok Şu kelimelerle ifşa etmekten de hiç çekinmez: «Faraza ben, — niz: <Adam sen de.. Bu kadarcık yemek te erimoz miymiş? | Fransız sinema yıldızları, hep onun olurduğum bu dört katlı koca eve ayda 20 lira kira veriyoe Dünyanın bin türlü çilesi, buna gelinciye kadar - neleri _âımlcrinde 'nazarı dikkati celbetmişler rum. Evin her katında iki oda var. Bir karım, bir başım, — eritmiyor!.. ve Hollywood tarafından angaje edil- #ekiz odayı ben ne yapayım? Alt katları ikişer odadan kira- mişlerdir. ya verdim mi olup bitiyor « . Tam manasile ve her hususta olgun| ve usta bir aktör olan Harry Baur şim- di Pariste yeni bir film daha çevirmek- P putin, bilindiği gibi Çarlık Rusyasının son zamanlarda zuhur ederek gayet kuvvetli gözleri ve Hypnotiser kabili- yesinde saraya giren ve büyük işler başardıktan sonra katledilen ah- papastı. Ve bu mevzu şimdi- r pek çok defalar sinemaya çe- Son olarak tanınmış ÂAmeri - ist Liyonel Barimor tarafından Harry Baur eKorkusuz Adam, da yı, dolayısile Avrupayı temsil eden en büyük şahsiyet de Baur buluns ta l eülmiştir. maktadır. y n n İ K Faka, Harry Baur, buna rağmen Ras- eni film hakkında büyük 1 putini çevirmeğe karar vermiş ve çe -İsız artisti şöyle demiştir: virmeğe başlamı bile,.. 5 Yemeği müteakip biraz dinlendikten sonra vazife. 6 Muavini uyandırdıktan sonraki iş, otomobilin par- ” gsinin başına giden Mustafanın Ük. işi, otomobilinin * Jaklığını, yani cazibesini arttırmaktır. Bay Mustafa bağaj yerinde ıyan muavini uyandırmaktır. Taksi şoför« «— Otaomobil parlak amma, işler sönük! diyor ve ilâve ierinden çoğunun bağaj yerleri ferah etomobil modellerini — ediyor: tercih edişleri, bekâr muavinlerini ötel, pansiyon kirası ver- — <— Hele olobüsler, bizi hayli ezdi. Bu arada kış ta bastı- mekten kurtarmak isteyişlerindendir. Bağaj palas denilen — rmca, pusulayı şaşırtlık. Hem bu buhran arasında siz zavallı B $ bu ikametgâhın meziyetlerinden, mazhariyetlerinden bahse- — şoförlerin pusulayı şaşırışlarına şaşmayın, direksiyonu şa- gaN 5'".*’"'“’ dmeşhînî:khdğ_n A- | sahraların ara_ıu:dan ve karakteri A n srarimani #irmayışlarına şükredin. Bugün otomobil sahibi bir şoför, | Petikan sinemacılığı ile iman |Fransız karaktrine hiç uymuyan insane aa ğ 8 n K 4 |filmciliği rekabete girişebiliyordu. Fa-|Jarın içinden çıkan bu harikulâde «— Yeryürünün en mes'ud ikametgâhı burasıdır, der. —ayda 120 lirayı cebine indirebilirse, Maslak asfaltında di- çe fümelliğin ee HAz Si İiş BöR Çünkü evvelâ nefes hazaretile hamam kesildiği için, bizi — reksiyon kullamır gibi keyifleniyor. Düşünün bir kere: 120 | Kat son senelerde Alman filmciliğininmi hakkile canlandırabileceğimde şüp- Odun, kömür narasından kurtarır. Sonra, vaz!fe biter bitmez, — lirayla, ctomobilin taksitini mi, ev sahibinin alacağını mı, â*ı'ğ_':: ;“yü'ğemı ADiegl€ ö :ı â“*::“'ş'emğâ*k' d; bu KAt : . : 5 , he - lanma; ir, bunu bilmi « derhal ırtiraLatc kavuşmak imkânı vardır.> bakkalın, yoksa. terzinin borcunu mu versin?.> ma piyasasında Amerikaya karşı an -| yorum. Yalnız bildiğim bir şey varsa cak Fransayı rakib vaziyele sokmuştur.|o da bu filmi çevirirken duymüuş oldu- Ve Fransa, Amerika tarafından bir çok|ğum heyecanı hiç Bir filmde hissetme- artistlerinin, rejisörlerinin, meratör -|miş olduğumdur.» lerinin çekilmesine rağmen hâlâ bu| Bakalım bu yeni «Rasputin> i biz na- mevkiini muhafaza etmektedir. sıl bulacağız? İşte bu rekabetin karşısında Fransa- diyebilirim. Onu r sene bile geçmeden|temsil etmeği çoktanberi istiyordum. lar tarafmdan çevrilmeğe baş-|Vüktü bunun benim için çok kül , Fransız sinemacılığının Ame-|bir imtihan olduğunun da farkındayım. rika sinemacılığına karşı bir nevi re-|Bilhassa bir çok dostlarım, hududsuz 7 M Otamobili temizledikten $ onra yapılacak iş, direksiyon başına geçip müşteri gözlemektir. Fakat Mustafaya ” göre, bu zamandu müşteri gözlemenin piyango beklemekten farkı y oktur. Piyangoyla bu iş arasında bir fark vardır: İnsan piyangoya bir buçuk Lira verip bir servet bekler, bu isde ise bütü n servetini yatırıp bir buçuk lira gözler. Ve gene afaya sorarsanız, bekle mek denilen facianın acısını, şoförler ka dar tatmış insan yok gibidir. Müşteri peydahlanınca, şoförün saadetini yüzün den kolaylıkla okuyabtlirsıniz. Namuskâür tuzağına düşen bu meşrü av, zavallı göföre, ağır plâka vergisinden, ihsiz başına yeni açılan otobüs beliyesine kadar her tasasını muvakkalern unutturur. | Şoför Mustala geceleri çalışmayı ter cih edişinin sebeblerini de şu cümlelerle hülâsa ediyor: Geceleri, sokaklar daha tenha oldu ğu için, ceza, ve kaza tehlikesi daha azdır. Direksiyon kullanmak, daha az yo- rucudur, ve nihayet gece müşterisi, daha hovardadır. İşte nihayet Mustafa da, müşteri bulmak keyfinin masum mestisi içinde, saatini ind ve sgize: aK söinarladık! diyor! Tertib eden: Naci Sadullah — Fotograjları alan: Cemal Harry Baur, Bet hoven filminde