7 Eylâ, K A SON POSTA I N Yeni mevsimin şap kaları Sonbaharın daha ilk günlerinde havaların biraz soğumuş olması hasır şapkaları ortadan kaldırdı. Onların yerini fötr Şapkalar aldı. Henüz tamamile taayyün etmiş bir moda mev- cud-olmamatla beraber bu sonbaharda ve kışin - giyilecek şapkalar geçen senelerdekilerine nisbetle daha basit şekiller- de yapılmış olacaktır. Tüy ve buna mümasil süsler şapkalara konulmuyacaktır. Gu zel bir ka mn [Genç ve güzel kalmak ıstıyor musunuz? kadın güzelliğini tahlil ediyor Madam «Tallien» bütün muhitini gü: Zelliğine hayran eden bir kadındı. Kü- din güzelliği hakkında da çok - orijinal fikirleri vardı. Bu fikirlerini şöyle hulâ- Ba etmekte idi: Kadının üç şeyi beyaz olmalı: Elleri, Yüzü ve dişleri. Üç yeri siyah olmalı: Gözleri, kaşları, kirpikleri. (Anlaşılan madam (Tollicn) Sarışınlardan hoşlanmıyormuş.) Üç şeyi pembe olmalı: Dudakları, ya- hakları, tırnakları. Üç yeri uzun olmalı: Boyu, saçları, el- Tiİ, Üç şeyi kısa olmalı: Kulakları, dili, tır- hükları. _Üç şeyi küçük olmalı: Beli, ayakları, Bzr, Üç yeri yuvarlak olmalı: Koll arı, ba- takları, arkası. Bunları maz. ret sayıla- Her sabah mutlaka bir çeyrek & hiç biri bir ma nastik yıprm isınız. Büçok bayanlara sSorunuz. Tuvaletlerine, süslenmelerine günde herhalde bir çeyrekten fazla za- man hasrettikleri halde jimnasliğe bi düküka. bila ı:yıîn:nıl:; Hnasiğe Di Mamak imkânsız bir şeydir. l — Ya vakitleri olmadığından 2 — Jimnastiğin terletmesi, yağları e- — Yahut jimnastiğin kendilerini faz- | rilmesindendir. Vücudü ve sıhhati fazla la (er]ellıl_nıdı'ı yağ kadar bozan ne vardır. Sonbaharda giyilecek iki kostüm ve bir manto 1 — Genç ve güzel kalmak gibi bir ge- ye uğrunda bir çeyrek saat vakit bula- Bu mevsimae giyilecek iki kostüm ve | bir manto.. Kostümün biri küçük kareli, kalın yünlü kumaştan yapılmıştır. Be: linde kuşak vardır. Diğer köstüm siyah | yünlü kumaştandır. Şekli modelde görül- düğü gibi basittir. Yaka beyazdır ve ce ketin boyunca bir jile tarzında aşağı dirilmiştir. Mantonun hiç bir dikiş fev- kalâdeliği yoktur. Kumaş geniş kareli- dir. Bu tarz kumaşlara önümüzdeki mev« «tmlerde çok tesadüf edeceğiz. Sakarya sinemasında göreceğimiz filmler birkâr yıldıı Marlene Dietrieh üzeredir. Sinema mevsimi başlamak Bunun için şehrimiz bir gayretle hazırlıklarını ikmal etmek- tedirler. Bugü de birer birer yeni ye- ni filmlet ile faaliyete geçeceklerdir. Son Posta, bu sene güsterilecek olan filmler hakkında malümat edindikçe bunları okuyucularına suna- caktır sırasil0 «Sakarya» sineması Bu sinema mevsiminde (Sakarya) si- neması tarafından gösterilecek olan film. ler şunlardır: 1 — Allahın bahçeleri: Marlene Diet- rich ve Charles Boyer. 2 — Saadet gecesi: Charles Boyer ve Jean Arthur. $ — Bir balo hatırası: Marie Bell - "| Harry Baur « Raimu - Francen * P, Ri- ehard Vilm - Pierre Blanchard - Fran- çolse Rozay. 4 Emni, Darricux, 5 — Vals dalgası: Frod Astaire, 6 — Kızıl izdivaç: Marlene Dietrich. T Yakan buseler: Tino Rossi. 8 — Uykusuz geceler: Gaby Morlay. i sulistimal: Danielle Ginger Rocers ve 9 — Sevimli serseri: Maurice Che- valler. 10 — Allahım uğurlu * kızı: Chirley Temple. Sınemada yeni bir ınkılâu Aynt manzaranın alelâde ve yeni obj ektif vasıtasile alınan resimleri Sinemanın şimdiye kadar bilinen en büyük kusuru, objektifin yapılış şekli itibarile ancak bir plânı net olarak gös- terebilmesi idi, Meselâ bir şahıs net ola- rak görünürken omuzu hizasından görü- nen arka fon, bulanık ve gayri vazıh gö- rünüyordu. Bu mesele, sinema operatör- lerini en ziyade düşündüren ve müşkü- lâta uğratan bir hâdise idi. Optik, yani ziya âletleri mütehassısları bu mahzurların önüne geçebilmek — için setelerdenberi uğraşmakta idiler, Şimdi sot gelen Avrupa mecmualarından biri, nihayet bu büyük mahzurun da hülledil- diğini bildirmektedir. Bu objektifi icad eden adam, meşhur sahne vazu Abel Gance'dir. 11 — Vatan hasreti: Harry Baur. 12 — İtham ediyorum: Victor Francen, 13 — Macar rapsodisi: Edwige Feuil- lere — Pierre Blanchar. 14 — Napolyonun metresi: Myrlam Hopkins. 15 — Casus: Marthe Richard, Edwige Feuillâre, 16 — Çarın yaveri: Vera Korâne, P. R Wilm, 17 — Çalıkuşu: Huguette Duflos, J. P. Aumont. 18 — Nis çiçeği: Herna Sack. 19 — San seyahat: Courad Woeidt. 20 — İhtilâl savaşı: Barbara Stanvik, Preston Forster. 21 — Yaşamak hakkımdır: Silvia Sid- ney, Henry Fonda. 22 — Garib bir kadın: Francis Farmer. 23 — Şen haydud: Nino Martini. 24 — Kırklık kadın: Mary Astor, 25 — Namus lekesi: Yessue Hayakava - Victor Francen. 26 — Taclı canavar: Harry Baur. 27 — aŞnghayın yetimi Çin-Çin: Chir. ley Temple., 28 — Annesinin sevgilisi: Jean, 29 — Günah çocuğu: Françaisı 30 — Hüviyetsiz adam: İsa M Pierre Blanchar, Albert Pre- Yukarıdaki iki resimden birincisi ale- lâde bir objektifle alınmıştır. Objektif, ön plânda bulunan vazu sahne Abel Gance'e göre ayar edildiğinden arkadaki fon le bulanık ve gayri vazıhtır. İkin m, ayni manzaranın yeni ob- jektifle alınmışıdır. Burada hem en & plânda bulunan Abel Gance, hem oda- nın bütün teferrüatı, hem de arkadaki koridar ve koridorun yetindeki adam Bgayet net olarak görünmektedir. Bu suretle sesli, renkli ve mücessem e«relief, filmdem sonra bu sön icadla si- büsbütün başka bir yenilik gel- ktadır. Bu objektifler tatbik mevkiline girdikten sonra sinemâ tekniği de yeniden büyük bir inkılâb geçire- cektir. nemaya miş o!