YAN Mr No, 220-515 Biz,'Böyle istiyoruz işte! Felsefe tarihinin inganlık âle- mine vaz edegeldiği feragab ve fedakârlık ve nihayet vazife a5- kına müncer olsn yüce mefhum- lar, yalnız birer mücerred levha olarak değil, ayni amanda meş'ur ve müceşsem vak'alardır. . Vicdanın en yüce zaferleri olan bu mefhumlerın tezahürleri karşı- tında şahlanan sevinç ve bheye- canlarımız da okadar muhteşemdir. Şüphesiz ki : Hiç adamlarla, feragati temsil eden adamlar ara- sında dikkatimizi çeken bir meâa- fe vardır. Hiç adamler Kıfırın al. tında yokluğa doğr, ülkücü adam- lar yükseğe va aydınlığa doğru alabildiğine gidenlerdir.. yalnız fe- ragat gibi mefhumlerın ne ve ne değil olduğunu temyiz ve tarif etmek için, orta çağ diyojeninin nazariyatına değil, bu günün ib- tiyaçlarından doğmuş daha esaah kıymet hükümlerine göre anlamak gerektir. Bu 19 uncu asra kadar hüküm sürmüş ilk orta çağ mütelekkir. lerinin fikriyatına göre, feragat, âlemden çekilib riyaziyata dalmak nemelâzım prensiplerinin derin ve kötül çukuruna çekilmekdi, halbuki: feragatin bugtnkü tarifi öyle de- gildir. Mütearifelerin istikametini de- öiştiren bu asır feragali, atılmak ferdi kaygularından tecerriid ede- rek, hep için olmektır. Askerin önüne atılarak ön safta düşmana kılıç sallıyan, meşsi zamanı geç- tiği halde kalemini halâ birakma- yanlar, feragatin en yüksek dere celerini ve tamtanlardır. adamlara, yahud feri gati vasifeyi anlıyamayanlara bir intib#b olmak üzere, vazifenin feragatin ne olduğunu ve ne ol iması lâzım geldiğini müstesna bir surette anlatanlazdan bir iki misal vermekden kendimi alamağım, Birgün Ankara Halkevi kütüb- hanesine okumağa gitmişdim. saat altıyı aştığı için tabii mesai z&- manı gemişti., Fakat mesai zema- bi geçe dursun... Halkevinin ateşli ve mütefekkir başkanı bey Ferid UYAN IŞ, — -—| Düşünceler Söz, Susanlarındımj , Tenkid, üzerikdei Şorası aşikârdır.ki, insanlar; öte, mağa değer bir cemiyet parçaları halibde, gittikos intıbalarile meyi tekâmttile yürüyor. kıymeti sanat güöğ ” başka eserdir. Miğği Medeniyetin yanı Mpa sanat, öemiyetleşin, içinde zamana uygub bif olgunluk bağır. Oy sooak; kendi geprini kendisi Buta, mma ki, sandi, cemiyet, gözile değerlenen Mi le mütenasib bir sindedir. söy b kik ve tahlil e etrafında ileri gürü bu, büyük münekkiiliğiğin harcıdır.) başlı başına bir 4 aş olur, Yukarıdaki cü; tenkidi an latmaktan ziyade | kkidi izah etmiş oluyorum. Kısaca, mite dar eserin içinde ; Sanat için, m mini hiçbir ga dığı gibi, istikbal gırlar doğacağı d Celâl ve ayni da iotimai yardım bay rağıb, mesgi Bunlarla berajii” ğım Beyoğlu Halki yapan, ZE zın gerekdirdiği Biliğretei. kârlıkların enlatce İğlellerini ve- ren bir mütefakkirinelelir. Gençli- gin tebmini için, geşe gündüz çalışarak, muntazam İğ kütüphane Spor salonları, edebiyaf, güzel san'- at şubeleri sçmakda hergün yeni yeni evilisyonlar yaratmaktadır. İşte biz böyle istiyorne.! İzzeddin Mete