SERVETİFÜNUN a No. 9200—515 Kostüm Getireirı Nuralieh Kâzm Tilgen İsilğenılaf kostüm asıl mevzuumuzu be göre evvelemişde bunun dekor, İkyajla, berber bir safta yürümesi lemek isteriz. Meselâ: On seki yazılmış bir piyesde dekorlar, e aöbilyelar o asrın icab ettirdiği ilde İaasim edilmiş olmasına rağmen yirmin- ayrım, kostümlerile bu piyesi oynamak pek gü- olur. Bu itibarla bu noktaya dikkat etmek iltkm;, yani kiyafet muhtelif milletlere ve bel asırlara göre birçok istihaleler geçirmiş- si Sârihine göz gezdirecek olursak kos- dekilğe bir sıra takih ettiğini görü- Mini #aen'gei maymun olduğunu iddia iie Kostümü de vfüeuddeki isil ve , İzadınların anası Havva Wiki Yipreklaria örterek gez- Mrs ilk kostâmlnğ ıl veya : K eikiee gra arda ile devir- » Band; donen insanlar biraz ve nebet elyafi ve dallarla in bölü Avusteniya ve Af- armda bu şekilde örtünen Ülmektedir. örelmle kıysletin birat dahâ te- » uğhbtet yerine beslerle örtünül- we. Evvelce ağuş dalları ve yap- Mi dinin vatiamıbun hâkim oldu- iri © iövelyeler ve papaslar gibi » Bundan sonraki devirlerde sen Saral bü kadarla iktifa ediyoruz. gelince: Burada da muh- dir te yolda atılaış bası admıler ve mieventtiur. vi e Diğer taraftan Nusret Safa'dan Yaşar Nabiye açık mektub — 323 üncü sayıfadan devam — müş, müridler şeyh hazretlerinin teşrifine intizardalar. Bu sırada tekkenin karşısındaki arsada otlamakta olan bir merkeb ipini kopararak, kapısını açık bul- duğu tekkeden içeri dalmış. Bunu gören müridler : — Şeyh keramet gösteriyor, eşek guyetinde zehir oldu diye, zavallı hayvancağızı çalyaka ederek yu- karı çıkarmışlar, şeyhin kürkünü üzerine, kavuğunu başına koymuşlar, Baş köşeye geçirmişler hayvan- cağızı, i Merkebin gahibi arar da arar, hayvan yok. Ya Rabbi sen bilirsin, nerede bu koca eşek! Bir dene baksın gözüm. Hayvan tekkenif kocaman sofasında . baş köşede postnişin. — Ayol benim eşeğimi verin, o benim eşeğim! Der. Müridler cevab verirler : — Töbe de be adam. O bizim şeyhimiz. , Hiç bir zaman senin «Varlık» dergâhında böyle bir şeyh olmanı istemem Yaşar Nabi, gı Biraz mahviyetkâr ol. Kendini unutma. Ve «realizm» taraftarlığı sende bu kadar “romantik» : ieşmesin ! ' Tevazuun yakasını bırakma. Nankörlük etme. Biraz mülâyim ol, Senden küçüğüm ama, bözan o kadar küçülüyorsun ki, ağabeğilik etmek mecburiye- .tinde kalıyorum. Kalemini böyle «bâlâ pervaz» kul- lanma, Keskin kılınç kullananlar yanlış hamlelerden sakınmalıdırlar. Sen üstadlık paye'ine asansörle çıkmadın yal. ana gelmek için merdivene tırmananlara karşı hür- metkâr ol, Yokan başlarına birer kova soğuk su dökme, Biz kere daha anlamış bulunuyorum ki, sen (Varlık)ın yokluğu içinden daha ciddi bir fıkra muharrirliğine geç- mek için evvelâ sinirlerini tedavi mecburiyetindesin. Zira, realizm hissiyata kapılmakla değil, görüşle ya” Sana haddim olmıyarak nasihatim olsun. Her ne kadar sürçü lisan ettikse bağışla. Biz de bu &e- #erlik senin cğretkârlığını bağışlıyoruz. Baki hüdaya emanet ol benim «realizm» in fahri propaganda na- gırı kendini beğenmiş kardeşim Yaşar Nabi Nusret Safa Coşkun Onbeşinci asırdan onaltıncı asır ortalarına kadar sahne kostümü üzerine birçok krokiler hazırlanmak suretile ilk adim #tılmış oluyor. Önyedinci asırda Ayrupağs sane kostümü- nün sokak elbisesinden farklı olmadığını görü- yoruz. Önsekininci asırda sokak kostümü kuvvetli şekilde tahavvüle uğrıyarak sahneye girmiştir. — Devamı son sayfada —