' _ Turkıyede farmasonlar. : D kââi'l Ve ği,;;âsğ ie;aglğe Dm dzzşmam, Vaktıle temız yuzlu, şefkath ve necıp baba— ” larımız farmason ir h: , men masonlaı kendı kötü, karanhk ve sadece 1htıras dolu emellerini örtmek için her yerde fa- “zilet ve- 1nsanhaıle tanınmıs sahsıyetlerı kandı- ı bilmişlerdir. Bunu Je de saklamıyorlar Halbukı masonluk din, milliyet, ahlâk v fs.zılş—:—t, , aile, asalet, | hattâ hükümet.ve hülâsa her iyi ve Tmeşru ge- y'm dusmanı “hasmı bıamanıydı]eı : caba, bu sert hüküm, mübalâğa mıdır?.. . '*As]a’ Bilâkis kendileri pervasızca bunu açıkla- . makta bir beis görmemektedirler. İman ve fa- zilet sahibi Türk çocuklarına bu kızıl ve sinsi tehlikedeni tevakki etmeleıını bir defa daha tav- . szyeye vicdanım * Zor. amak MASONLARIN DİN DÜSMANLIĞI İ Zamanm en mübim mason ' kitabı olan «Der got begq ifn kıtabından şu cumleyı ahyo— rürm: * «Hiç bir münevver insan ve hattâ ta.bzmt il- mini azıcık anlayan biür kimse, ne-mucize, ne de kudreti, 1lahıyeye inanabilir. Hürriyet, akıl / terd kk kıkz msuml.ıga yegâne ynl 4mam - 'sı“lıkt 1865 de dunya masonlugunun merekzlerin- : _den bnı olan Lıye]’de Almanya, İspanya, Rusya, , Ingılteıe Fransa ve sari memleketler, mason çı- raklarının kongresinde La. farge masonlugun gayesini: şöyle -anlatmıştı: : " gİnsanın Alla a g Zebesı Allah ha;ıp ve nefret... Gökleri bir kagıt gibi delmelidir. Te - 1akkı budur Masonluk budur» demıst kaR B j -. Bizim hayırhah (©) "nr'ia'sonlarumzın bu ve- * sikaya karşı ne dıyeceklerı meraka değ eğe: : Teosofi: cemıyetı reisi (1) ve “yüksek Iutbeh mason Anni Bezant'ın Kondrada 1882 de basıl- mış-olan The gespel of Ateism namm eserınde şu : satırları bulup cıkarıyoruz İ “ “SEBİLÜRREŞAD. . , dret, bu ” - teşekkülü de ğayet kot'u esıarengız, bozguncu * bir müessese blarak telâkki ederlerdi. Buna vağ | - Yazanıı CevatRıfat ATİLHAN — — S ((Alla.h zlik, dunya kahrı amımlarmm 'ue 'be- şer ıyetm enşanlı 'Lmvanla'rmda'n. biridir. Hıcbzr felsefe ve hiçbir dini. mezheb, insanlığa; Allah— -sızlığa ktyas edecek bir hakikati bagv.slamalzdw -Var olsmılm' bu Ön saflarda çarpışan teraleki - üş e perver mücahâtler! Kürei arzı aslâk etmek Mmak- . sadile semavatı unutanlar, insanı düşümneri ek AF lahı umutanlar var olsurıl Te ir Eransız eseri o]an Le Conflıct Entre— ge tıens phılosophıque in 1901 baskı 147 inci sahi- - fesinde mason e Dante soyle diyor : «Dünyada hev şey, sanki mabud yokmus Yi bi deveramı ve cereyanı etmektedir. Allah keli- mesi hiç bir şey-ifade etmez. Dünyüadü bir Çok muam'malar mevcutken, Dunlara çAHah» namı taşıyan yeni bir mMuamma, ilâvesine hiç de lü- zum yoktur » . En sayani dikkat ve küstahça hezeyanı; bü- - yük İJocasının 1922 tarihli kitabının 198 ıncı sa- hifesinde buluyoruz, O da şudür: «Her fertte viddan hürr ıyetmı eneraık tarz- da takviye edeceğiz. Beşeriyetin hakikâ duşma— O n olan bütün dinler le tere'rdutşu_ müuhüarebe — ” edecegı,c Bütün asırlar boz yunca, bu dinler, mül- letler ve halk kütleleri arularımı bozmuşlardır... Giünümn birinde dinlerin, kefenleri olacak olucak kumaşı işgüzar ve seri pairmaklarımızla ç çabucak! ha_quayalım Böylece dinler Sayesinde telkin edılen batıl itikatları ve din adamlarının 'bü - tün dunyada yok edılmesv.'ne m'ıwa#ak olac_çıgı.ı_ » ) Te osofı, maskeh din düş: aıılıgı cemıyeudu' : Bu cemiyet ma: olup dini lmi biı' şekilde ifade etmekle îerinî_n esrarını açmakla meşgül hammed ve bu.ularm ortasında Hazıetı İsâ'nın Tesim- ler: , Bu cemıyetm reisi ruhanisi ve : müstakhel A V.[esıhı, Hınth 1895 doğumlu Krışna Morti> dir. Bundan 'ai altı sene kadar. evvel Istanbula geldıgmde bılhassa gıclıp kendısmı zıyaıet etmişti e R. A.j- vE