rCılt 1, Sayı: 1 © Boyle bir vezin yoktur Aynı dikkatsizlik ılerıkı * sahifelerde de -defalarca tekrarlanıyor. Bir çok. mısıalarm yanlış. oldugu bir “hece noksan, bir :. hece eksik olmalarından anlasıhyor Bu gibi-ih- - “maller,. 1esmı damgah bir din. tedııs kıtabında affedil. : emez. Kimseyi gucend.nmemek için sarahatle SÖY-. : lemıyeyım, moderh ama, manzüuümelerden bir kıs mı da her bakımdan değersiz. Eski mutasavvif- Jarın cidden harika oları esârlerîyle kıyaslani.rsa devrimizi mahcup bırakacak nevii Yukarida hece vezni kaıdelerme isyandan bahsetmiştim. Burada da arüz kaidelerini-mah- . vedişi gösterivereyim: Bu isyanlar, bu küfranlar nıhayet Arşa yukseldı - Beşer evlâdını islâh için dünyaya Nuh geldi Dokuz kat gok yarıldı, her bulut bin bir belâ kustu tün «mevcudat» : dıkkatsızhkten urperıp tu.fan gibi ter döktük, a efendim,. * Bir de, zevkine ve ihatasına bakalım: Bostan dolabının ağziyle -aynı kitapta - diyor ki: Suyum alçaktan çekerim, Dönüp yükseğe dökerim, Görün şu ben ne cekerim, Derdim vardır, inlerim. Hı_ııâsa, yâlnız feisefî bâkündan değil, zevk bakımından da bu eser muhtelif tezatlar meş - heridir.» *& 4 Muharrir Vâ- Nü, eserdeki tezatlara 'misal — getirdikten sonra, tenkidine şöyle devam edi- yor: «Bu 200 sahifelik kitapta Müslüman çocu- ğunun zekâsı işte böyle birbirini nakzeden isti- kametlere sevkechlyoı a dikkate çarpan munasebetsızhk şu- dur ki, bu kıtapta <eski mekteplerde, bizim ço- | cuklugu.muzdakı din derslermde mevcut olmı - rruş asırlarda huristi ncak onlarca Tariht kıymette olabılecek arkaık harfleıle eşkâl ve evsaf resmolundugu halde, | meselâ İslâmi evkaf, hayrat vesair müessesat yo- * ble eslâfm muazzam işler yaptıkları, bizim bun- Jara muadil neler vücuda getirmemiz mümkün olabileceği fasıl fasıl belirtilmemiştir. Çocuklar SEBILURREŞAD / sında «Vâ- eli öpülesî eski bir mutâsavvıfın şu | onlara iyice tesvık olunmamıştı Teceddutse, mistiğe doğru ve huı'aîeperest- liğe, şekılperesthge doğru bir teceddut degıl a-. sıl bu Müslüman - Türk an" anesine hâs 'olan ci- hetlere müteveccih teceddut Tâzımdı. Bize es- - kinin amı olan' yeni bir medemyet doğurta- 'cak telakkıler İâzımdı. “Bu eser, bır eser olarak paıca parça cok ’kıymethdır Lâkin Cumhuriyetin bir çağ dönü- münde, ilâhiyatçıların bu vazifeyi yapmalarım beklemeksizin -siyasi bir- acelecilikle- bunu Mil- * H Eğitim Bakanlığının kendme mal etmesmı ye- rinde bulmuyoruz. En iyisi Müslüman cemaat teşkilâtının ku-' : rulup elele vermeleri olurdu. Ben şahsen o ka- 'naatteyim. Fakat ©o.yola gidilmemiştir.» #kk . Kâzım Nami Duru üstadımız da, Son Pösta- da bu kitap hakkında neşrettiği bir tenkit yazı- Nü» nun fikrine iştirâk ediyor: .— Bu bulut hikâyesi, diyor. Belki şi 'riye - tinden istifade edilmek -i için konmuştur, desek iç akidenin tekevvününe ne dereceye kadar ya- radıgım “Sormak İâzımgelir. Yazısının sonünda da hukuınetm din işle- rine karışmağa hakkı olmadığını, bu işi Dıyşnet " Reisliğine bırakmak muvafık olacağını, bir. İs- lâm cemaati teşkili lâzımgeldiğini, bu teşkilâtın çekirdeği olan. Diyanet Riyasetinin bu cemaati kurması muvafık olâcağmı söylüyar. FILISTIN İÇİN CIHADI MUKADDES -(Baş tarafı 7 incide) Iste bu_nun içindir ki Filistin dâvası, tarihte Araplardan evvel Türkiyeyi ilgilendirmiş ve o-. nun parçalanmasına sebep olmuş bir dâva oldu- ğu kadar bugün de- bizim için bir hayat, memat meselesi ve bu sebeple cümlemiz için bir cihadı : müukaddestir. Bu cihadı: mukaddesı de, bütün müslümanlar, kardeş olarak, bütün müslüman ve hıristiyan Araplar hemfikîrblarak, bir siper- * de, bir safta mevzi alacaklardır. : Evet, duşmanm elinde bir. çok fırsatlar var- dır. Fazlaca şımarmıştır. Parahı ve silâhlıdır. Yaygaracı ve “küstahtır. Dünya rmmatbuatina ve .fıkrıyatma tahakküm etmektedir. Bütün bun-* lara rağmen, bütün umduklarma Tağmen arzı mevut, ona arzı cehennem Ve makber olacaktır. © Çünkü hepimizin inandığımız Kur'an böyle bu- yuruyor ve diyor ki: Ve Duribet Lleyhümüzzil - letü velmes kenetu ve baüı bi gazamin minallah. Cevat Rifat Atilhoan >' :