Cılt ç Sayı 1 12 X— (Sahıfe 197) Cenaze namazı bahsin- — “de «Cemaatin kıbleye karşı durmasına lüzüum yoktur. Safların yüzü, musalla taşı üzerinde du- ran tabuta karsı çevrilir.» deniliyor. Bu hatalı .bir Beyandır. Çünkü bu beyana göre uzun bir saf farzedıhrse, musalla taşi önünde olanlar'ce- ” azeye kaı'sı eler de, uzun saftakiler kıhleden yuzlermı çevirip oluye karsı durmaları İâzım gehr bu hatalıdır. 13 — (Sahife' 79) «Biy'atı Rıdvan cennet baglanması oldu.» deniliyor. Ağaç altında yapıldığından Biy'atı Rıdvan denilmiştir. Cennetle bir. munasebetı olmasa ge- rek! l4 — (S'ahife 87) «Kan davalarinı yas asak ett'ı ve işlemiş faiz davalarmı “kaldırdi» denili - - yor. Halbuki işlemiş ve işlememiş, (eZ'âfı müzaa- fe) faizi murekkep veya gayrı murekkep. hep - sini kaldırdı. 15 — (Sahife -) «Besâme'yi başbuğ taym etti» denıhyor Esâme değil, doğrusu Üsâme'dir. u Sahife 20 ve 102) “Hep «Peygambe- rimize 1lham» denıhyor— İlham yerine «vahiy» demek lâzım. " 17 —- (Sahife 123) ı(Zekeriya aleyhisselâ- man Üstüne yürüdüler ve yüz yaşındaki ihtiyar peygamberi öldürdüler» deniyor.” : Hazreti Meryemin Isayı doğurmasile ve gü- ya Zekerıya Peygamberin Möryemle münase - ' batte bulundugundan dolayı- öldürülmüş- oldu- ğu cfosterıhyor Halbuki Zekerıya Peygamberin ölümü bununla alâkalı değildir. 18 -— (Sahife 123) ı(Hazı eti Meryemm amca- sının oğlu Yusuf Neccaı ’la evlenıp» diyor. Bizim kitaplarımızda bu . Bu, İncilin sözüdür. Incılden nakîedıîdıgmı behı tmek İcabeder. Bu hatalar, böyle sıralanma'kla uzayıp gide- cek bir haldedir. Bu kadar yanlışlarla dolu bir “eser, Müslüman çocuklaı ına nasıl okutturulur" Diyanet Reisliği bu eseri tetl yanlış- larmı müslümanlara bildirmekle mukelleftır İşte din işini ihtisasa bırakimamanın netice- si böyle olur. Milt Eğitim Bakanlığı bu eseri, basılmadan evvel olsun, Diyanet Reisliğine gön- derip tetkik ettirseydi, bu yanhslaı böyle kal- maz düzeltilmiş olurdu. Görülüyor ki Milli Eğitim Bakanlığı | kucuk ocuklar için doğru dürüst bir din kitabı bile hazırla’cacak ihtisas erbabını bilmiyor. Nerede kaldı ki, daha mühim din bahislerini yazdırabil- — kaç misal getirmek istedim... “kitabi mıdır, bir ilmihâl midir? SEBALURREŞAD — SS ei l üe Bi 0 ES . sin; dinf meslek mekteplerini idare edebilsin!. Ben bu eser hakkında ancak ummum?! surette bir. kaç söz söylemek ve hataları hakkında bir Yoksa, muhtelif noktalardan baştan başa tetkı.k ve tekmk edıle— cek bir haldedir. Bilhassa eserin ilmi metod itibarile ilk tah-, sil devresinde bulunarı çocuklar için, talimi kiy- meti haiz olup olmadığı ayrıca tetkike şayan bir " meseledir. İlk tahsil değil, orta- tahsil derecesin- de bulunan çöcukların bile anlıyamıyacağı ba- | hisler, mütesavvıfane şiirler var; Eser, bir tarih ? Yoksa müntehap bir şiir mecmuasi mıdır" Ayırdetmek güçtür... Cnvıımın idrâl i hiç nazarı itibara alınma İ mıştı_r Eser hângi yaşta ve hangi tahsil devre - sinde bulunan çocuklar için yazıldığını anlamak mümkün değildir. Mit Eğitim Bakanlığı, Ter - “cüme ve Telif Heyetine bu eseri hiç tetkik ettir- memiş mi? Koca Maarif Vekâletinde ilmi metot- -tan anlayan ve buna kıymet veren kimse yok_ : mu?.. . Sonra, eserde tasavvufa, tarikatçiliğe, çok | kayı]mıstır Tarikat şeyhlerinin, tarikat sairleri- mistik sözleri, bol bol nekledılmıstu' Eserin .muharrırlerı tarikatçilik zevkinden, mistik ve mutasavvıfane şiirlerden hıssemend olabilirler. Ama, heniüz dini bılgıleıı öğrenmek üzere bhes- mele çeken çocuğa böyle mistik şiirleri bellet- mekte, tasavvufu, târikat_çiliği' aşılamakta ne — mâna var?. : . : : Milk Eğitim Bakanlığı, büyük bir gaflet göstermiştir. Diyanet Riyesitinin” teşebbüsünü önliyeyim diye, büyük bir hâta işlemiştir. Mem- leketin genç yavrularını mistik sözlerle, tarikat- “çilik akidelerile bunaltacak böyle bir eserin ü - zerine nasıl resmi damgasını bastı?. Dört yüz sene evvel,, Şah İsmailin dâtleri husust kanallar- la bu milletin akidesini sarsmağa çalıştılar, mu- vaffak olamadılar. Resmi kanalların bu, bir ucu siyasete dayanan nazik noktada, çok hassas ol— ması icap etmeğ mi Anadolü Selcukı devletini yıkah Batmiler, Osmanlı devletini de yıkmağa çalışmışlardı. Ya vüz Selimin basireti olmasaydı, tehlike büyük- * tü. O zaman galip olanı Yavuz, bugün basiretsiz- liğimiz yüzünden mağlüp vaziyete düştü. Şah Hatayi kimdir? Bu milletin muktedası mıdır?.. Türk çocuk_larına müslümanlığı.mı öğreteceğiz,