29 Mart 1937 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

29 Mart 1937 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

MN aki ekkkk kes kd Lisan derslerimiz Bugün: Ingilizce Yarın : Amanca —.—— 5 Kuruş - Telefon: 23872 mankinden sağlamdır Paris, 29 (A, A.) — Ezselsiyor ga- Zetösi, hususi mu- habirinin, oOÇe- koslovakya Ba: Vekili Hodza Yaptığı bir mülâ- katı neşretmek - tahta çıkarı hakkındaki ka, Mâatiniz nedir?, za gu cevabı Vermiştir: “— Habsburgia 7m herhangi bir * tahta çıkarılışı, ne sulhe nede orta Avrupa is- tikrarına hizmet eder Bü sebepten | Habsburglarn bla dönmesine bütün kuvvetile mus dolayı Çekoslovakya, Eş Başvekili | AB e) > E Ri i 29 MART 1937 Pazartesi — — ——— Çek Başvekilinin Almanyadan asilere mühim beyanatı: | * Avusturyanın Almanyaya Ilihakına veya Habsburgların avdetine aslâ razı olamayız w Küçük ttilâf her za- Hodsa, eski Reisicümhur Maza- rikle beraber halefet eylemekteğir. Bununla bera. ber, bu vaziyet Avusturya ile olan | (Devamı 2 iwcide) Tramvaylarda kalabalığa çare Aralık istasyonlarda durmıyan doğru seferler ihdas edilecek İstanbul Tramvay şirketi, Kadıköy- olduğu gibi başlangıç ve son' İstas. Yonlar arasmda doğru sefer yapmak i- Sa tetkikata başlamıştır. Bu şeklin tatbiki için, İlayonlarda biletçilere, üzerinde bilet Bumaraları yazıl: kâğıtlar verilmekte ve Yolun yarısında bu kâğıtlar son numa- Talay yazılarak geri alınmaktadır. Bu Müretle iş vakitleri, iki ve daha fazla kı- İlanda seyahat eden yolcuların mikta- anlaşılacak ve araba adetleri ona gö. tesbit olunacaktır. Tetkikâtın sonunda her hatta yapıla» e... | şimdi ilk is- | cak olan bu seferler, bem işe gitme ve işten dönme vakitlerinde yolcuların faz- | la beklemelerinin önüne (geçecek ve hem de izdihama mani olacaktır. Yeni şekle göre, Şişliden kalkan ara. balar Hamam istasyonuna kadar yolcu alacak ve sonra hiçbir yerde durmadan doğruca Karaköye gelecektir. Maçka ve Kurtuluş hatları için ara durağı Harbi- ye olacaktır. Yedikule tramva; Et yemezden, Topkapı, Çapadan, kapı Atikaliden sönra,yalnız Böyazıtta duracaklardır. Doğru posta oolmayan diğer arabalar ise şimdiki gibi bütün duraklarda tevakkuf edeceklerdir. Taze meyve ve sebzeler için Soğuk hava antrepo teşkilâtı yapılacak Ayrıca soğuk hava tertibatlı kamyonlar da getiriliyor İktisat vekâleti yaş ag ve meyve mizin gerek dahile, gerek (o harice ze *larak sevklerini temin için İzmir- başlayarak bütün ihraç ve fstihsal tay ezlerinde soğuk hava antrepoları 8 kat'i olarak karar (o vermiştir. li antrepoların yapılacağı bütün dün. | Ya İlân edilerek teklifler istenmiştir. | | Ni Aze üzüm, taze elma, (taze yemiş Sebzeler için © kullanılacak olan bu “polar yerine göre 50 har enine kadar olacaktır. Antrepo- beraber istihsal ve istihlâk mahal pi İ arasmda İşlemek ve nakliyatı yap. 4 Ün tondan 150 | mak üzere, vantilâtör veya diğer soğuk hava ve tecrit tertibatlı yeni keamyon- lar mübayaa edilecek, ayrıca soğuk hava antrepolarmdan vapur veya vagon lara nakliyat yapacak bir vagon hâcmi İstiabisinde “Contoiner,ler satın alma caktır. Yeni antrepolar (o yapılıncaya kadar Devlet denizyollerimin- yı yaptırdığı soğuk hava tertibatlı yeni vapurları da gelmiş olacaktır. Devlet demiryolları , da o vakte kadar birçok (soğuk hava tertibatlı vagon getirecektir. o Bunlar şimdiden ısmarlanacalter, Bugünkü sayımız 16 Sayfadır Sene: 6 - Sayı: 1867 Yeniden ve çok miktarda tayyare gön nderildi “Ingiltere karışmamış olsaydı > barut fıçıları çoktan alevlenmişti!,, Bugün gelen Fransızca Entransijan İ gazetesinin, Bern'den aldığı malümata nazaran, 26 mart gecesi, Almanyadan gelen birçok tayyare, İsviçre üzerinden geçmiştir. İspanya istikametinde uçan bu tay. yareler, Almanlar tarafından İspanyol / rine gönderilmiştir. Askeri harekât Madrit 28 (A.A.) — Havas ajansının muhabiri bildiriyor? Zâhiren göründüğüne nazaran, Gua. dalajara cephesinde Hareket durmüuştur, Filhakika iki muhasım ordudan ker biri zorlanması müşkül . sevkulceyş bakı- mından ehemmiyetli o mevzilere çekile mişlerdir. Bu mevzilerin ekserisi ke, (Devamı 2 üicide) “Suriyede Türk istilâsı mukadderdir !,, Yalanlarile Vataniler Suriyelileri aleyhimize Antakyadan verilen malümata göre Suriye ve Fransız idarecileri bu o defa Hatayda bir Arap ekalliyeti vücude ge- tirmeğe çalışmaktadırlar. Tayyare ile tren çarpıştı | Mucize kabilinden yaralı ve ölü yok Londrada iki gün evvel, askeri bir tayyareyle bir tren arasında gü miş bir çarpışma olmuştur. Londra — Mançester: ekspresi yüz kilometre bit hızla giderken, karşıdan gelen tayyare lokanta vagonuha çarp- muştur. Bu çarpışma neticesinde vago. nun damı kopmuş tayyare ise (o şayanı hayret bir tesadüf ve pilotnun ustalık ve soğuk kanlılığı sayesinde müvazene- sini temin ederek yere inmeğe muvaf- fak olmuştur. İşin adil garip tarafı şu. ki, gerek tren yolcularından, o gerekse tayyareğekilerden hiçbirisi yaralanma- mıştır. Havrada yangın Amerikada tethişçi- ler kundak soktular Nevyork, 20 (A. A.) — Vestand sinagoğunda dün 3 dakika yangm çıkmış, 200 bin dölar hasara sebebi- yet vermiştir, Zabıta, yangının yahudi aleyhtarı tethişçiler tarafından çıkarılmış olup olmadığını meydana çıkarmak için tahkikat yapmaktadır. Filistinde hâdiseler Bir'Yahudi köyü basıldı Kudüs, 29 (A.A) — PFilistininşi. malinde katışıklık devam etmektedir. Hayfa civarında Jeninde haydutlar dört arabayı tevkif ederek içindeki yol- cuları soymuşlardır. Secera'da tethişçiler bir Yahudi kö- yünü basmışlarsa e polisin müdahale. kışkırimağa çalışıyor Suriye çöllerinde yaşıyan (o Muhcim! ve Aneze Atap aşiretlerinin küraklık | bahanesile Amuk ovatma (getirileceği İ haber alınmıştır. Bu haber (Hatayda şimdiden büyük bir teessür uyandırmış. tır, Gıpta ediyorlar Hatayın müstakbel şekli Cenevrede cereyan eden hakkında meselelerin akseden tafsilâtı bütün Suriyede geniş akisler yapmıştır. Halk, yavaş yavaş bu mıntakanın kavuşacağı büyük iktisadi ve siyasi imtiyazı anlamağa başlamış- tır. Bilhassa Hatayın ağır vergilerden kurtulmasını Kendisine ne (derecede fayda ve refah temin (o edeceğini anla- mıyan kimse kalmamıştır. | T taraftan bu mıntakanın müm, bit bir yer olması ve coğrafi mövkli i Wriehüsüsiyeti kendisine ayrıca yük istifadeler vaadetmektedir. Her nekadar Beyrutta çıkan Elbeşir gazetesi Suriyelileri muhayyel bir Türk istilâsile korkutmuşsa da aklı başında olan kimseler artık bu palavraya pek kulak âsmamakta ve Hataya (sadece gıpta etmektedirler. Çünkü Suriye, is. tiklâle kavuştuktan sonra halen mevcut vergiler yükseltileceği gibi yeniden de bir takım ağır vergilerin ihdas edileceği anlaşılmakta hassa teşkil (o edile- cek 15.000 kişilik ordunun ve yeniden tedarik edilecek askeri techizatın Suri» yeye çok pahalıya mal olacağı anlaşık maktadır. , (Devamı 2 incide) Janet Makdonalt şehrimize geliyor Güzel yıldız bal seyahati esnasında Istanbulda bir hafta kalacak Az çok sinemaya giden herkesin tanıdığı güzel sesli yıldız Janet Mak. donald önümüzdeki haziranm 17 sinde genç jön prömyelerden Con Reymond ile evlenecektir. Güzel yıldızım bu izdivacı diğerle- rininki gibi ânt ve merasimsiz olmı- yacak, tıpkı filmlerindeki gibi muhte- şem bir merasimle kutlulanacaktır. 17 haziran günü Holivuddaki bütün yıldızlar büyük kilisede toplanarak nikâhta bulunacaklar ve sonra büyük otellerden birinde verilecek olan ziya. fete gideceklerdir. Janet Makdonald balayını geçirmek için mensup oldu. ğu Metrogoldvin Mayer şirketinden 4 aylık birizin almıştır. Evlendiği günün ferdasında kocasiyle beraber bir dünya seyahntine çıkarak ve ilk olarak Japonyayna gidecektir. Japon- yadan Çine, Rusyaya ve oradanda şehrimize gelecektir, Yeni evliler İs- tanbulda bir hafta kadar kaldıktan © Janet Makdonald Janet Makdonald bu seyahatini mü tenekkiren yapmak istemişse de, kum- panya bunun mükemmel bir reklâm Kak, MA me