köy kızının esrarlı ölümü İntihar mı etti? öldürüldü mü? aşka mı kurban gitti ? | « Bundan bir sene evvel Paris gazete | act akibeti devlet memurlarından baş ka kimse bilmiyecekti. Eomediya sahibi wâlleri sordu: Odet intihar , Belçikalı bir köj kend a mecmuasının sv Acaba bir aşk yüzünden mi öldürül dü? Hırsızlık için mi çanma kıyıldı Yoksa bir rakibi mi onu öldürm ortadan Kaldırmak istedi? Kızca rüklendili- Parisin batakhanelerine ten sonra ne du Odet ölümile 1000 frank mirasa konduktan sonra Parise olduğunu kimse bilmiyor babasınm | gelmitşi. Tiyatro mesleği yordu. Sonra birdenbire mösyö Berville aşık oldu. dunun sosyal hareketlerine adımlarını! uydurmak ve onun kaprislerini gide! rebilmek için servetini çabucak har.| Parasız kalan kızı delikanlı atr verdi, Bunun üzerine Odet ilerlemekte u tiyatro mesleğinden birdenbire! kilerek ortalıktan kayboldu. ! ; Ölümü ise bir takım hakikatlar ğ olan Bervil basma şöhret ve servet yolunda “ler. İ liyen cd dair ya Odet Parisin Pala İ# - Royal tiyatrosunda görünmüş ve Sok çabuk Paris Mâtinelerinin mabudu güzel ve yakı- saklı mösyö r r Ve YO- basardı şöhret kazanmıştı. ville kalbini zaptedi *8 halk göhretinden ziyade onun şah Nina karşı büyük alika göstermeğe Dae ret. Odet artık dört başı ms-| hin krs saşmiryonda. i #akat Odet genç yaşmda öldü, Hat-| Kaz kalsın ciddi lerin iviyeti ma üm ol & çukuruna atılacaktı.| *hdisini Belgikada küçük bir mez ÜR götürdüler. Eğer Comed Müzi ur tiyatro mocmuasınm Metini esr akibetini “ye arastır l. adamın kıza meydana çıkardı. Ti ten #onra meşhur bir apas aynı za | yatı olduğunu ancak polis! tedir. Külhanbeyi onu Mont bodrum palaslarma &k süyük müşkü buradan kaça rak Sent La ında kehdini bir ada serkir ak'be| tine kav ur | Perez kızım odasında can Ge ni takip etmiş ve onu) bulüner «deir bölde üstünde bulabildiği 30 frank bir taraftan cebine indirirken ö e İn raftan da hemen polise telefon etmiş. tir. Polis onu Bişat hastahanesine kak) | dir ikat kız kendine gelemiyerek| r. Yapılan otop-| ri görülememiştir ra ve bere izleri de| Bu ölüm doktorları bile şaşırtan esrarengiz mahiyette kal.| mıştır. Çünkü kızm tabif Vi bulunamamıştır. bir ölümle e şüphe yoktur. merak edilecek tarafı Ode İ Üzerine meşhur jön vilin de ortadan kaybal n Belçika ailesi Fransız Odet polisine müracaat ederek na olduğundan p ince dokumak surv-| arını daha u ölümün kâfi b'r ce vealamamalarırı rica etmiştir l Odetin intihar etmediği de muhak kaktır. Fakat nasıl bir ölümle öldik| Men, i ur Alkazar rev “1909 dan-| inde yet muvakkaten t | bastan HABER — Akşam Posta Radyo müdürünü |! amm. y si A m. m. - i Söhrete kavuşan abii eden sanatkâr) © mabküm oldu Direktör rüşvet | mukabilinde bazı | kadınları programa| sokuyormuş Hakaret eden Alice Hurger Ma Alis Burger kontrolü altında U musiki dire) maze tahk Mavi 'T müştür. Eğer m tanın canımı etmiştir. na sak cek olursa mahk belki birkaç ayını da pıları ark almış gür ve bu mahkümi- il edilmişti. Fakat kızcağız inadından hiç de vazgeçmiş değildir. Matmazel Alis Burger Avusturya radyosunun idaresinden epey zamnn- dır şi etgi idi. Daha fazla si cağını anlayınca oturup profesö otaya EKE YEM EE Ravaz rı şayan bir müessese olduğu halde si- zin burada bir takım amatör kadmla. ölkın yardımile rı kullanıp herkesi tiskindirmeniz ve bizim gibi meslekten sanatkârları ih-| nal etmeniz artık tahammi r hal aldı. Bügilnlerde umumun | iMerinin huzurun- ük makamınıza gelerek kaşa etmekliğimin tur. Ceza mahkemeleri yaz| sopranosu olan mat bu mektupta d da bul rının 3i hilinde diklerini söyle hker alı ve hür 1 Alis Burger çok ittih rad müna #eden sonra hakim m Xahküm beraber A Ancak bu a ğinden mesele eyl di bu dava temyizden nakzan ge- İ adamdı. Batan servetleri kurtarmak için 18 inci asırda düşünülmüş tahlisiye tertibatı. , Bu ancak resim halinde kalmıştı. Şimdiki deniz altı gemilerinin DEDE LER Deniz altı gemisi yapmak fikri daha orta çağda mevcuttu Deniz altı gemileri büyük harpte mühim bir rol oynamışlardı. Bahriye söylediklerine bakı" mütehassıwarınm usa bu gemiler gelecek (harpte çok dâha ağır o basacaklardır 1918 senesindenberi d alta gemilrei © boy pos, hiz ve elverişlilik bakımından büyük bir terakki devresi geçirmişlerdir. . Bugünün en güzel tah- telbahirleri, eski krovazörlerin büyük- Bun e bünük| Dalgıç için ortaçağ düşün Kolimfa adı verilmişti, S İskender de bununla deniz dibine dalmıştı. lüğündedir . Deniz üstünde huzları sa- yirmi beş milden fazladır. o Vel günlerin en © hayalpervet in.) rüyalarında bile göreme -| kadar müthiş birer harp va ttae bunlar sanlarının dikleri sıtasıdır. Denizaltı gemisi fikri yeni değildir | İnsanlar asırlardanberi © deni seyredebilecek gemileri düşünüp dur- | muşlar; Fakat, bugünün mil o tahtsibahirleri nda) Modern gemisi Taymis gibil bir gemiye yol açabilecek (hiç bir icat da bulunamamışlardı Burada gördüğünüz sağ altında yolculuk hakkında tuhaf düşüncelerini o göster- | mektedir , O zamanki insanlar buna| “Kolimfa, adını o vermişlerdi; İçi yat nz birkişi alabilecek büyüklükte bulusan bu vasıta bir cam fuçuya ben-! zemektedir . Büyük İskenderin o bir Kolimfa binerek o denizalında| seyahat etiğine dair bir efsane vat| sada, bunu isbat edebilecek itimada| şayan tarihi hiç bir kayıt yoktur. Kolimlayı o çizmiş olan artist her; halde şok dramatik düşünceli bir Denizaltı. gemisi (aşağıda yukarıda da rin Ultra resimlerden n deniz-| bir gemi | birisi orta insanları: edebilecek ya iken bir kayıkta iki en mütekâ-!/8 inci asrın denizolü gemilerine deir sayılan İngilizle-!ulan düşüncesi bugünün - düşüncesine | 1013 senesinde ressam Kruişank taraf kişinin o ive benzer bir şeyler tuttukları görülmektedir. Bu ipler aşağıya olsa gerek Yirminci asır denizalı gemilerinin atalarından iki tanesinin daha resimle- rini kopye ettik . Ortasında bâyrağt ve ucunda yel değirmeni gibi bir dola- b olanplin on sekizinci asırda çizilmiştir. Fakat (o bu kaba taslak resim (Oo şimdiki denizaltı (gemilerine eski Kolimfa'dan çok daha yakındır. hava (o veren boru Ağzından (projektör gibi ıgik'sa- | lan obalık biçimli Otekneyi meşbur N Krwikşank (o 1843 de çizmişti. Ressam deniraltı gemisi labileceğini fikirde bu resmi diye birşey yapı düşünerek, belki de bu olanlarla alayetmek (o için 4 çizmiştir. İşine doğru ileri yerek Balığın yüzündeki ifade, res- samın buişi yaparken pek ciddi ol- madığını, o bilâkis alay ettiğini göster- mektedir. Denizaltı gemilerinin O inkişafiy sik: alâkadarolan dalgıç techi- on sekizinci , ye on dokuzuncu darrlarda çok büyük chemmiyet ve- tilmişti. Burada resmiini gördüğünüz ve bir çanı andıran tertibat, batmış gs- sıkı zatına gi milerin içinden mal çıkarmakiçinon sekizinci asırda (O düşünülmüştü. De mek ki bugünün dalgıç çanı prensibi ——— — 2. vi pek de aykarı değil. daha o zamanlar düşünülmüştü. İki dalgıç çenn içine girmiş, biriside elindeki boru ile başımda şeffaf bir dal gıç başlığı o olan üçüncü dalğıca hava İ vermektedir; bu üçüncü dalşıçise deniz dibinde (o serbestçe dolaşarak, bö- tan gemiyi araştırmaktadır. Fakat bu da ancak (taslak halinde kalmış ve resimden ileriye gitmemiştir. il Bugüsün denizaltı gemileri, resim. Jerini gördüğünüz çılgın tasavvurlar dan gerçiçek uzaktırlar, fakat eski- lerin . bu çılgınca düşünceleri olma Oi saydı belkide şimdiki denizaltı ge mileri o Siç de inkişaf etmezdi. Bugün büyük devletlerin hemen © hepsi durmadan © denizaltı gemisi yap- ! makta ve bunu (deniz harp vasıtalş. nin en mühimmi saymaktadırlar. AMG Si a emil rülmüş oldüğu meydana çıkarılama , lirse Viyana sosyetesi için yeniden bir mıştır, * dedikudu mevzuu çıkmış olacaktır. ından çizilen bu denizaltı teknesi balie na balıklarını bile ürkütecek o kader çirkin şeydi, *özL VİEYİ,, rereimarilsi « yapan Odet