15 Mayıs 1934 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 3

15 Mayıs 1934 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 3

Zabıta vakaları ve nakliyat “kazaları, Dünkü “HABER,, gazetesin-| den: 1 — Bir tramvay, oParmakki. Pıda, bir dükkânın içine girdi. / | 2— Diğer bir tramvay, Şehzade başında bir otomobile çarptı, Bir seyyah kadın öldü. Üç kişi yara - landı. 3 — Ankara caddesinde bir kız! Yüzünden iki kişi bıçak bıçağa gel-! di, 4 — Kâğıthane çayırında, üç kişi, otomobille gelerek, (bir kızı ailesinden kapıp kaçırdılar. Jan- darmalar, otomobili takip etti. 5 — Beykozda Neftsendikatın depoları yandı. Kundak sokuldu - ğundan şüphe edildi. Tevkifat var. 6 — Taksimde 2047 numaralı otomobil, Ahmet isminde birini yaraladı., 7 — Kadıköyünde, Hâmil Nuriyi yaraladı. Ne oluyoruz, yahu?. Kendimize! gelelim.. Bir de seyyah celbetmek iste rizn Bu gidişle İstanbulun halin - den biz ürküp başka şehirlere ka çacağız?,, Itiraf etmeli ki, seyyahların ba şına gelen fecidir! Düşünün: Şeh- rimizden, zevk, neş'e almak için buraya gelmişler!.. Dün bir buçukta olan bu hâdi- seyi üçte çıkan HABER'in bütün tafsilâtiyle vermesi (üzerine, bir çok okuyucularımız, (telefonla mütemmim malömat istedi. Yara» lanan diğer seyyahların ne vazi - “ Yette bulunduklarını, ölen biça - tenin hüviyeti hakkında ne bildi- lğlülızi öğrenmeyi si4u eüivürld « dı. Konuştuğum vatandaşların da i İntibamdan anladım ki, kazaya uğrıyanlar, memleketimizi ziyare- te gelen yabancılur olmasaydı da fe'âket, içimizden birinin başma gelseydi, hemşehrilerin © teessürü bu dereceyi bulmıyacaktı!. Bu u- mumi hüzün, İstanbul © halkının! misafirlerini matemde görmekten ne derece azap duyduğunu göste - tir... Yukarıda saydığım yedi hâdise- hin ekserisinde, tramvay, otomo » bil mevzuu bahsoluyor.. Elbette felâketten ön plânda, tramvay şirketi mes'uldür. Şehza- debaşı gibi işlek bir yerde, güpe- Sündüz hendek açmak ne demek? Açılan hendeğin (o etrafına oda İcap ettiği derecede işaretler ko - hulmadığı, kazanım vukua gelme- sinden anlaşılıyor.. İkinci mes'ul, belediye ( değil midir? Çünkü Tramvay şirketi: Bin hendeğini gündüz açmasına , da icabından daha az amele Salıştırmasına, ve bu (gibi işler Pek ağır aksak yapıldığı halde, a ların delişmencesine seğirtme sine mâni olmamıştır. Göreceksi - Diz: Bir kaç gün gene (o düdükler k, nizamlara riayet oluna" . Fakat, sonra eski o hamam, i tas. , Sultan Hamidin bir çok hare » Ket'erini haklı olarak bütün yil - let tenkit ederiz; amma, otomo * M memlekete (girmesini eden bu hükümdara atfen ati *ey söylerler; pek te ( yabanı ) lacak söz değildir: ) Bi Yolları yapılmamış olan bir | Erin otomobil mesine?.. Hele bir oraları düzeltin! — demiş. © di elediye, bir türlü düzelteme -! 0.2 Ve şirketler © tarafından her Ka dıköy tramvayı Eski B 77A LU eyoğlu komiseri Mucip Beyle bekçi Adilin davası dün neticelendi Ağır ceza mahkemesiMucip beyin beraatına karar verdi! v. bekçi Adili iki sene hapse mahküm etti, bekçi ayrıca şoförün varislerine beşyüz lira verecek Şoför Nuri efendiyi öldürmek-! ten suçlu sabık komiserlerden Mu-| cip beyle mahalle bekçisi Adil e.) fendilerin muhakemesi bitmiş, ka-! rar verilmiştir. Davanm mevzuu 932 senesi ağustosunun üçüncü ge cesi şoför Nurinin arkasından kur şun atarak ölümüne sebebiyet ver- mektir. inşası başladı Kadıköy tramvayının inşasına başlanmıştır. İnşaat üç ana hat ü- zerinde yapılıyor. Birinci hat: Kadıköy - Moda hat tudır. Kadıköy iskelesinden Altı « yol ağzına kadar ve oradan Bas hariye yoluyla Modaya gidecek - tir. İkinci hat: Kadıköy . Fenerbah-| çe hattıdır. Kadıköy iskelesinden | Altıyol ağzı, Yoğurtçu, Kızıltop - rak yoluyla Ihlamura ve oradan biri Fenerbahçeye, biri de Fener yoluna iki hat gidecektir. Üçüncü hat ise Kadıköy iskelesinden baş- lıyacak, Altıyol ağzı, Söğütlü çeş » me, İalımhana; Yeldeğirmeni, 1b- rahimağa, Baytar mektebi hattı - i dır. Buhat Kadıköy şebekesini Üsküdar hattıma bağlıyan yol olar! caktır. Muhtar Bey geldi Meb'us intihap edilmiş olan sa- bık Vaşington büyük © elçimiz Muhtar bey dün Amerikadan şeh- rimize gelmiştir. gün bir çukurun kazılmasına mâ- ni olamadığı bu sokaklarda, bari, sür'at yarışı önüne geçilmesini te min etse... Şoförler arasında da, bu mes- leğin ismini lekeliyecek bazı kim- selerin bulunduğunu da itiraf lâ - zım geliyor. Kafayı türlü O türlü mayilerle, tozlarla tütsüliyen nice- lerine tesadüf ettik; © siz de elbet etmişsinizdir. Sonra, vitesleri aç- mağı bir nevi cesaret, kahraman: lık sayanlar da eksik değil. Eskiden, subaşı, esnafın ahva- lini anlamak için, arkasında fala» kacılarlı teftişe çıkar, kabahatli - leri yere yıkar, bir temiz dayak a- tarmış., İnsanın şöyle diyeceği geliyor: Şehir meclisinde Esnaf Banka -| / sının vaziyetini anlatmaktan ziya» de âzayı © azarlamak celâdetini gösteren Muhiddin Bey, kuvvetini, bu işlerde âdeta diktatör / olarak sarfetse: En umulmadık zaman - da sokakta beliriverse, nizamları azıcık bozanları en şiddetli ceza - lara çarpsa... Çöplerden, hendeklerden, to» lardan, çamurlardan, soba zifir - lerinden, kedilerden, ejderler gibi geçen arabaların çıkardıkları ka- zalardan oturulmıyacak hale ge . len bir şehirde yaşıyoruz! (vana) Reis Aziz, aza Kemal ve Sakıp| Beyler tarafından sözler birlikte olarak verilen ve dün bildirilen: karara göre, Müsip Beyin bu ölüm vakasına iştiraki sabit görülme - miş, kendisi hakkında beraet ka- rarı verilmiştir. Diğer suçlu bekçi Adil Efem diye gelince, onun, Vangel Efen - di isminde biriyle bir kibrit mese- lesinden aralarında kavga çıkma” sı üzerine, Nuri Efendinin arka- sından tabancasiyle ateş ettiği ve bu gencin, onun tabancasmdan çıkan iki kurşunun isabetile yere serildiği sabit olduğu neticesine varılmıştır. Subut noktasından, bulunan kovanların bekçinin ke- vanlarma uygun olduğu da kay - dedilmiştir. Ancak, bekçinin (korkutmak maksadiyle havaya silâh attığı, $0 för Nuri Efendiyi, öldürmek mak- sadiyle nişan almadan öldürdüğü kanaati husule geldiğinden, ken - disine ceza kanununun 452 nci maddesinin birinci fıkrası muci - bince beş sene ağır hapis cezası Güreş yaparken Karaağaç tapa fabrikasında a - mele Tevfiğin arkadaşı ameleden Abdülkadirle dün güreş yapmış ve sol kolu kırılmıştır. Tevfik Hasta neye kaldırılmıştır. Yatakhanede hırsız Sabıkalı yankesicilerden Ke - mal, dün akşam üzeri mühendis mektebi yatakhanesine ( girmişse de yakalanmıştır. Tavuk çalıyordu Unkapanında oturan sabıkalı Hasan, dün Şişlide Çiftecevizler - de madam Marikanım bahçesinde tavukları çalarken cürmü meşhut halinde yakalanmıştır. Çocuğa çarptı Mustafa ismindeki birinin ida » resindeki yük arabası dün Arap - camili Nazire hanımın çocuğuna! çarparak ağırca yaralamıştır. Ara bacı yakalanmıştır. Yüksekten düştü Dün gece Cibalide Arabacılar sokağında oturan Ali oğlu 9 yaş- larında İbrahim dört metre yük « sekten eçşerek baygın bir halde hastaneye kaldırılmıştır. öy kurultayı Milli Türk Talebe Birliğinin bi rinci Köy Kurultayı yarn saat 1 te Halkevinde açılacaktır. İncesaz ve caz Gazetemizin haziran ayının ilk haftasında bir cuma günü tertip edeceği büyük deniz ge - zintisi için (7) kişilik bir caz ve incesaza lüzum vardır, Talip o- (| lanlar, bu ayın 25 nci günü akşa- mına kadar, idaremize müraca - at etmelidirler. i uygunsuz kadınlara iş bulunması» tayin olunmuştur. Sabıkası olma ması ve vakadan sonra af kanunu» nun çıkması gözetilerek, bu ceaz- | dan üç senesi indirilmiş, bekçi A- dil Efendi iki seneye mahküm kal mıştır. Ayrıca, öldürülenin varis-! lerine beş yüz lira tazminat vere-! cek ve muhakeme masraflarını ö- diyecektir. Şehir Meclisi dün gene toplandı Şehir meclisi dün gene top» lanmış, ilk mektep muallimleri i - çin bütçeye 36 bin lira konulması lüzumu hakkımda maarif vekâle - tinden gelen tezkere bütçe encü « menine havale edilmiştir. Taksim bahçesindeki tesisatın konturatı biten kiracıdan 12 bin! liraya satın alınması Okararlaştr. Meclis yarın gene toplanacaktır. Tevziat Gayrimübadillere bono tevzin » tı devam ediyor. Dün karar numa rası 244 - 280 arasında olanlara bonoları verilmiştir. Manifatura: ithalâtı Hükümetimizle klering muka - velesi yapmış olan memleketler « den son zamanlarda şehrimize fazla miktarda manifatura itha - lâtı yapılmaktadır. Bu ithalât pi - yasadaki fiatlar; düşürmüştür. Buzhaneler ihtikârı Ticaret odası idare heyeti oda» da bir toplantı yapmış, buzhane * de ihtikâr olup olmadığını tetkik etmiştir. Maslak kazası Maslak yolundaki otobüs kaza- sı davasına dün ağırceza mahke « mesinde bakılacaktı. Otobüs şofö- | rü Hakkı efendinin dosyası Ko -| caeli ağırceaz mahkemesinden gel memişti. Bu yüzden muhakeme başka bir güne kalmıştır, Bir banka kapândı Memleketimizde uzun müddet - tenberi faaliyette bulunan Bank Franko Aziyatik resmen faaliye - tini tatil etmiştir. Bir tazminat davası Boğaziçinde Yunan bandıralı Kasos vapuru ile çarpışan İtalyan bandıralı Premoda vapuru acente- si 40 bin liralık bir tazminat da - vası açmıştır. Dulhane açılacak Sıhhiye müdürü Ali Rıza bey, dün vali muavini Ali Rıza beyi zi- yaret ederek ıslahı hal etmiş bazı nı teklif etmiştir. Bu gibi kadmla-. rın çalışabilmeleri için bir dulha- De açılması muhtemeldir. Adliyede tetkikat Kandilli kız lisesi talebeleri dün dar inecek! İstinye sırtlarındaki . uçsuz bucaksız yeni çilek ta, Dereden tepeden TRAMVAY KAPILARI: Geçengün Fatihis AtikAlipaşaara sında tramvay yürürken © atlıyan zavallı bir polisin bacakları bir o- tomobil altında parçalandı. Bu fe- ci vak'ada kabahat tamamiyle ki- mindir?, Tabii anlaşılacak!, Fakat vak'adan biraz sonra kahvede bir kaç tramvaycı şöy- le konuşuyorlardı: — Canım, kapıları da kapıyo « ruz işte, hem de sım sıkı kapıyo- ruz. Lâkin gene kazaların önü a- İamiyor, Biletçi arabalar hare » ket edince kapıları sımsıkı kapı « yor amma yolcular gene onları is tedikleri yerde ve istedikleri za iman hem de arabaları hızlı gider. ken kolayca açıyorlar. Bunu dinliyen kahve müşteri « lerinden biri sordu: — Kilitli kapıyı nasıl açıyor « lar ?, — Öyle bir açıyorlar ki. Kimi | kurşun kalemiyle, kimi ceplerin « deki ev ve dükkân anahtariyle, kimi çakı ile, kimi de çivi ile! He- i le Ortaköylü O musevi çocuk ve| delikanlılarından çoğu ceplerinde tramvay kapısı açmak için bir çi taşıyorlar, Artık işin yoksa, sen İs“ tediğin kadar kapıyı kapa, fi biraz kapının yanından ayrılıp tekrar döndün mü bakarsın ki ka» pı ardına kadar açık.! Bizim ara- / baların kapıları âdeta Nasreddin hocanın türbe kapısına benziyor.. Hattâ bunları parmaklariyle açan | lar bile *ar. Onun için tramvaylar seyir halirde iken atlayıp (| bin- | meği menetmeli, isterlerse bu ka pıları muhakka otomatik yapma « İı, vatman frene basarken rı da otomatik tertibatla yalnız açıp kapayabilmelidir. Yoksa biz kapayalım, müşteri aç » sın, böylelikle kazaların önüne ge- çilemez!.. CIĞARALAR TIKIZLANDI : Paketlerin içine numaralar kon duktan sonra bir bayli düzelmiş ve yumuşamış olan cıgaralar son günlerde gene alabildiğine tıkız » lanmağa başladı. Hele fakir kıs - mın en çek içtiği sekizlikten Oon beşliğe kadar olan cıgaralar on gi on beş gündür kaskatı birer çubuk kesildi, Ciğerlerinde kalaycı körü- ğü kuvveti olanlar, haydi diyelim ki, bunları çeksinler bire çeksin « ler, belki zorlukla kafalarını di manlıyabilirler. Lâkin ciğerlerin « de o kadar kuvvet ve kudret olmı- yanlar, ne yapsınlar?. , Ne yapacaklar, cığarayı bir ma sanın üzerine koyup tıpki oklava ile gözleme hamuru açar gibi onu parmaklariyle öne arkaya yuvar - lasım ve ovalasım dursunlar! , Piyasada sekizlik (ucuz cıgara çıkarmak çok iyi oldu oamma bu sekizliklerle beraber on birlik ve on beşlikler de pek tıkızlaştı. Bun- lar gene yumuşatılsa da halk tık nefeslikten kurtulsa az fena (ol maz! ye BU SENE ÇİLEK BOL: İlk çıktığı gün kilosu yüz alt. mısa satılan çilek ertesi (gün kırk, daha ertesi gün yüz yirmi fas lan derken dün yüze inmişti. . Bakalım bu hafta daha ne ka » öğleden sonra muallimleriyle bir » likte adliyeye giderek mahkemele ri gezmişlerdir. varken bu mübarek, mis kok Seyyar Haberci —Devamı 8 nci sayfadan