AAAT C64 için MAKİNE DİLİNİN PÜF NOKTALARI: M erhaba C6â4'cüler. İşte yine bir dergide makine dilinin püf noktalarını açıklamaya devam ediyoruz. O arı Daha önce de belirttiğimiz gibi bu köşede amacımız makine dilini öğretmekten çok, demo veya intro türü programlarda kullanılan teknikleri ayrıntılı olarak gös- Vedat HALLAÇ — termek. Şimdiye kadar interrupi'ların ne olduklarını ve nasıl kullandıklarını öğrenmiş, ve bunlara örnek ola- rak bir 'Smooth Seroll' programını incelemiştik. Fakat çoğunuzun da farkettiği gibi bu yazı kaydırma rutini- nin, ana mantığı açıklamaı dışında göz alıcı veya dik- kat çekici hiçbir özelliği yoktu. Yani bir intro veya de- mo programcısının kullanabileceği kadar usta işi bir rutin değildi. Bu yüzden bu sayımızda, gerçekten ilgi çekici bir görüntü yaratan 'renkli şeritler' rutinini açıklayacağım. J Bu rutin tek başına yeterince göz doldurmayacığın- dan, renkli şeritlerin üzerinde 2x2 boyutunda karak- terleri kaydıracak bir yazı kaydırma rutini de progra- ma dahil edilmiş durumda. (Dergimizi sürekli takip edenler bu karakter setlerini düzenlemenizi sağlaya- cak bir editör programını yayımladığınızı hatırlaya- caklardır. Programımız bu editörle tamamen uyumlu olarak çalışıyor.) Programı çalıştırdığınızda geçen sa- yılarda yayınladığımız (veya kendi hazıriadığınız) bir karakter setini $3000 adresine yüklemiş olmazsanız yalnızca renkli şeritleri görebilirsiniz. Programın ayrıntılı açıklamasına geçmeden önce C64 kullanarak renkli şeritler yaratmanın neden çok zor olduğunu anlcıtmoycı çalışcıyım Blldığlnlz gibı Commodore'unuz ek için bir elektron ışığı ile ’rorcımo slsteminl kullanıyor. Eğer biz bu elektron herhangi bir satıra girerken (ve- ya girmeden hemen önce) ekran ve arkaplan renk- lerini değiştirebilirsek o satırda istediğimiz rengi elde edebiliriz. Ve bu sistemi diğer satırlara uygulayarak istediğimiz sayıda renkli şerit elde edebiliriz. Fakat iki satır arasında bulunan renk değiştirme sırasında bir ufacık bir kayma bile olursa bu kayma bütün satırla- rınızı etkiler. Tabii ki bu yana kayma ile kolayca başa çıkabiliriz. Bir satırdaki herhangi bir işlemden sonra LAdx#£Ss08 Dex# B eee (Z. KARAKTER. ; SETİM UUNASIL AMA? loop Bne loop 45