DONANIM CENNETİ Programlar ancak çalıştıkları do- nanımın kapasitesi kadar verimli ola- bilirler. Gelecekte üç boyutlu prog- ramlar hangi tezgahlarda çalışacak, CD-ROM, CD-I mı yoksa daha da mı iyi bir şey? lan Oliver: Biz PC üzerinde çalış- mayı düşünüyoruz. Michael Powell: Gittikçe daha çok Arcade oyunu poligon kullanıyor. Mike Singleton: Önemli değişiklik- ler için donanım değişmeli ve gelişme- lidir. Jez San: Karşılaştığım her dona- nım tasarımcısına yeni makinalarına bir de poligon çipi koymalarını söy- lüyorum. Elbet biri koyacaktır. Giyn Williams: Genel amaçlı bir grafik çipi her şeyi yaratabilir: Uçak- lar, denizaltılar, tanklar, arabalar, yeryüzü şekilleri... Adrian Stephens: Daha çok renge, i" Feornt Vimsu ! ae aaaamar ci h —— l ELİTE Ticaret yaptığınız Elite. daha yüksek çözünürlüğe ve daha -hızlı işlemcilere ihtiyaç var. Micheal Powell: Sprite ve kaydır- ma üzerine yoğunlaşmamış bir maki- na görmek hoş olurdu. David Braben: Poligon çipi olan bir makina geleceğin üç boyutlu oyunlarını yapacak. - Adrian Stephens: Dediği- niz gibi poligon çipi olan bir makina programlamanın zevkinin yarısını götürecek- David Braben: CD-ROM ve CD-I'da büyük potansi- yel var. Jez San: CD-ROM'la çok ilgileniyorum. Yapabildi- ğim yerde desteklemeye ha- zırım. Martin Kenwright: Çok yakında CD-İ'a geçiyorum. SANRISAL MACERALAR “Virtual Reality' ilk olarak IE Sut- herland tarafından ta 1968'de Utah Üniversitesi'nde gerçekleştirilmişti. Anafikir bilgisayarınızın içinde yapay bir dünya kurmaktır. Eldiven, gözlük veya elbise gibi arabirimlerle siz bu dünyayla -cyberspace/yapay uzayla- ilişki kurarsınız. Bu yapay uzayın içinde hareket edebilir, cisimlerin et- rafından dolaşabilirsiniz. Cyberspa- ce bugündür. NASA geliştiriyor, VPL imal ediyor. Ama bu sistemi kullanan oyunlar yarındır... Piyasaya henüz sürülmeyen Kiling Cloud, xeni tekniklerle üretildi. Polygon sisteminin kullanıldığı Virus.