mınızın tüm GEOS'larla uyumlu olarak çalışması için her programınızın başında bu komutu kullanın. Jsr MouseUp Eğer herhangi bir sebeple mouse'unuzun görünmesi gellenmişse bu komutla tekrar görünür hale gelmesi sağ- lanır. Lda # $02 Jsr SetPattern Sistemin grafik işlemlerinde kullanacağı deseni ayar- lar. Bu komutlarla GEOS'un alışılmış ekran deseni olan 0050 kareli deseni seçiyoruz. (Desenler konusunda ayrın- tılı bilgiyi “GEOS'la grafik' bölümünde vereceğim. Fa- kat bu desenlerin neler olduğunu görmek isteyenler geo- PAINT programında sol alt köşede bulunan büyük si- yah kutunun içinde ateş tuşuna basarak tüm desenleri in- celeyebilirler. Jsri Rectangle .byte 0 .byte 199 .word 0 .word 319 Burada kullandığımız i Rectangle rutini, kendisinden sonra gelen 6 byta'ta tanımlanan dikdörtgenin içini se- çilmiş olan desenle doldurur. Jsr komutunu takip eden ilk byte dikdörtgenin üst kenarının, ikinci byte ise alt ke- narının y koordinatıdır. Bunu takip eden iki byte'la sol kenarın, sonraki iki byte'la da sağ kenarın x koordinatı- nı belirtiyoruz. Buradaki komutlarla tüm ekranın seçi- len desenle doldurulmasını sağlıyoruz. Lda # < ikontest Sta r0 Lda # ) ikontest Star04 1 Jsr Dolcons Artık ekrana konacak ikonların tanım tablosunun ye- rini GEOS Kernal'a belirtmenin zamanı geldi. *İkontest' label'ı ile gösterilen bu tanım tablosunun adresini r0'a yerleştirdikten sonra Dolcons rutinine yapılacak bir sıç- rama bu işi yapmak için yeterli. Rts Artık kontrolü GEOS Kernal'ına bırakmamız gereki- yor. Böylece aktive ettiğimiz ikonlar kullanıma girebile- ikontest .byte 8 160 - — .byte 100 Tanım tablosunun 1. byte'ında bu tabloda tanımlana- cak ikonların sayısı verilir. Bizim örneğimizde 8 tane ikon