UFKUMUZU GENİŞLETMEK Üç boyutlu programların gelecek kuşağından neler bekleyebiliriz? Giyn Williams: AMIGA'da ve Atari ST'de içi dolu cisimler çizmek çok zaman alıyor. Bu alanda fazla bir gelişme olacağını sanmıyorum, prog- ramcılar artık sınırları zorluyorlar. Teknikten çok oyuna ağırlık verilen programlar görmeyi bekliyorum. Micheal Powell: Daha iyi oyunlar. Daha iyi simulasyonlar. Mike Singleton: Üç boyut hesap- ları dehşet verecek kadar karışık. Adrian Stephens: Güzel efektler yaratmayı ve matematikle uğraşma- yı seviyorum. Martin Kenwright: Hız ve detay gittikçe artıyor. Jez San: Programcılar üç boyutlu programları olabileceği kadar hızlan- dırdılar. Martin Kenwright: İnsanlar en hız- li oyunu almak için koşturuyor, ama oyunlar artık limit hıza ulaştılar. lan Oliver: İnsanlardan mucizeler beklemeyin. Gerçeklik biraz bırakıl- malıdır, bu yüzden oyunları gelecekte kurguluyoruz. David Braben: Birçok üç boyutlu oyun aslında, üç boyutlu grafiklere sahip iki boyutlu oyunlardır. Jez San: Artık daha ilginç şekiller çıkmalı ortaya: çizgilerin ve poligon- ların yerine eğriler. Şu anda geçirgen- lik ve gölgeleme ile uğraşıyoruz. Brian Pollock: Temel programlar hazır. Kare hızı da belli. Programcı- lara kalan saniyede çizilebilen poli- gon sayısı. David Braben: Bilgisayar grafikleri de bir modayı takip ediyor. Şu anda da moda üç boyutlu grafikler. Andy Craven: Üç boyut şu anda tüm programları götüren şey Jez San: Üçüncü boyut alanında teknolojiyi biz götürüyoruz. Vektor Graphics'ten Andy Craven. UZMANLAR: TAN ANDREW / Incentive: Driller, Darkside, Total Etlipse. DAVID BRADEN:£Elite, Vi- rus. PAUL CARRUTHERS / Astral Software: Arehipelagos, Resolution 101. ANDY CRAVEN / Vektor Graphics: Bomber. MARTIN KENWRIGHT / Digital Image Design: F-29 Re- taliator. TAN OLIVER / Realtime Ga- mes: 3D Tank Duel, 3D Stars- trike, Carrier Command. BRIAN POLLOCK / Mille- nium: Thunderstrike. MICHEAL POWELL: Po- werdrome. JEZ SAN / Argonaut Soft- ware: Starglider, Starglider 2. MIKE SINGLETON / Ma- elstrom Games: Lords of Mid- night, Whirligig, Midwinter. ADRIAN ENS / As- sembiy Line: Interphase. GLYN WILLIAMS / Motion Picture House: Warhead. Motion Picture House'un Fokker'ı. Andy Craven: Üç boyutlu oyunlar genellikle teknolojinin gelişmiş oldu- ğu çağlarda geçiyor. Paul Carruthers: Üç boyutlu oyun- lar biraz daha hızlanacak. Ian Andrew: Oyun alanlarını frak- tal olarak yaratan oyunlarımız daha da geniş çaplı ve karmaşık olacak. Brian Pollock: Yapımcılar, oyun- ların getirdiği kâra bakıyor. Andy Craven: sadece iyi teknolo- ji değil iyi oyunlar da üretmeliyiz. Warhead'i yazan Giyn Williams. Mike Singleton: Starlord adlı oyu- numda, cisimlerin uzaklaştıkça kay- bolduklarını belirtmek için yeni bir teknik kullandım. Geminizin farları varmış gibi hissediyorsunuz. Bu ara- da Midwinter'in de ikinci bölümünü programlamaya başladım. Oyun es- kisiyle aynı grafik sistemini kullana- cak ama bu sefer başka ulaşım yol- larınız olacak ve çevre biraz daha farklı. Kar eridi ve artık Batı Afrika açıklarındasınız.Eskisi gibi birtakım halinde hareket etmek yerine tek ki- şiyi kontrol edeceksiniz. Gizli polis teşkilatıyla bazı zorlu anlar yaşaya- caksınız, ama henüz piyasaya sürü- leceği tarihi, vermiyorum. Brian Pollock: Thunderstrike adlı “oyunda gerçek üç boyutlu uzay his- sini yaratmayı amaçladım. Üçüncü 1