Silent Service, eski DÜU OU S MN e & VÜN Z DA TÜ bir simulasyonu İsterix de eski bir TUT AAA . . . . . . b ' — Kİ . L H . m B a e m © ga N | Aslında oyunlar, hayvanlar gibi tam olarak sınıflandırılamaz, çünkü yeni programcılar devamlı yeni oyunlar üretmektedirler. Yeni üretilen bir tür oyunun da hangi oyun ailesine girebileceğine kim karar verebilir ki? Bilgisayar oyunları, tarih öncesi za- manlarda yani daha Commodore 64 piyasaya çıkmadan önce, tek örnek olarak hazırlanırdı. O zamanın ilkel makinalarının grafik ve ses yetenek- leri çok kısıtlı olduğundan, bir Arca- de (bunun anlamını daha sonra açık- layacağım) oyununda bile karakterin nerede olduğu cümlelerle anlatılıyor- du. İşte o zamanlarda Arcade ve Ad- venture (bunu da az sonra açıklaya- cağım) oyunlar arasında bir fark yok- tu. Sonraları bilgisayarların grafik kapasiteleri gelişmeye başlayınca Ar- cade ve Adventure birbirinden ayrı yollarda gelişti. Bu süreçte yollarının bir çok yerde kesiştiği oldu ama bu iki tip, tüm bilgisayar oyunlarının te- melini teşkil etti. : Şimdi gelelim günümüzde var olan oyun türlerini tanımaya. Aslında oyunlar, hayvanlar gibi tam olarak sınıflandırılamazlar, çünkü yeni programcılar devamlı yeni oyunlar üretmektedirler. Yeni üretilen bir tür oyunun da hangi oyun ailesine gire- ceğine kim karar verebilir ki? Bir oyun da birkaç türün özelliklerini ta- şıyabilir. Bu yazıda sizlere oyunların nasıl sınıflandırıldığını ve oyun tür- lerinin anlamlarını anlatmaya çalışa- cağım - tabii kendi fikirlerim doğrul- tusunda.