yok. Çünkü zaten ünite hare- ket edemiyor, Bir sonraki üniteye geçmek için Next Unit, bir evvelki üni- teye geçmek içinse Last Unit kutucukları içine click ediyo- ruz, CANCEL ile o ünite için ve- rilen tüm emirleri iptal ediyo- TuzZ. lT ile bu işi bırakıyoruüz. Emir verme işlemlerini tama- men bitirince gene - Battle Display Options - menüsün- den End Command Phase'i seçiyoruz. Bilgisayar bize be- yaz kuvvetleri kimin oynadığı- nı soracaktır. Biz siyah olduğu- muza göre bilgisayar cevabı- nı veriyoruz. Siyah kuvvetler içinse insan diyoruz. Sonra bil- gisayar ordusunun savaş stra- tejisini belirliyoruz. Veya bilgi- sayara karışmayarak (Allow Computer to Decide Strategy) ile bilgisayara kendi bildiğiniz gibi oyna diyoruz. Bundan sonra yapabilecek- lerimiz bir süre sınırlı. Tam se- kiz simulasyon evresi boyunca emirler yerine getiriliyor ve biz sadece uzun menzilli silahlara ateş etmeleri için hedef gös- terebiliyoruz. Örneğin bir düş- man birliği bizim okçulardan dört karelik bir uzaklık içindey- se Fire Ranged Wedapons se- çeneğiyle ateş durumuna ge- Çiyoruz. Mouse ile ateş etmek istediğimiz düşmanı seçiyoruz ve böylece bir voli atılmış olu- yor. Tüm ateş edebilen ünite- ler bir kere ateş ettikten sonra Next Simulation Phase ile bir sonraki evreye geçiyoruz. Se- kiz evre sonra yeniden emir vermeye başlıyoruz. Her mu- harebenin belirli bir süresi var. Bu süre dolunca oyun tamam- lanmış oluyor. Şimdi senaryo- LTine 13:88 hours Visw: Novthwest .ı%cn'ü;):' Alpanslan (blsek! A ların incelenmesine geçebili- rİZ. 1- ARBELA - MÖ 331 1 Ekim MÖ, 334'te Büyük İs- kender ve Pers kralı Ill. Darius Gagamela Ovası'nda karşı- laştılar. Gece İskender'in sa- vaş konseyinde birçok subay İskender'e gece saldırması için baskı yaptılar. Çünkü Ma- kedonya Ordusu sayıca Pers- lerden azdı. Ancak İskender hiçbir zaferi hileyle çalmaya- cağını belirtti ve İskender açık ve temiz olarak fethetmelidir dedi. Bu senaryoda en önemli ro- lü Persler'in Baktirya, Skitya, Kapadokya, Ermeni ve Pers catlılarıyla Makedonyalılar'ın altı Phalanx tugayı oynar. Bu birlikleri doğru kullanabilen taraf sonuca gider. Aslında her iki taraf için de kazanıla- SA bilecek bir senaryodur. 2- HASTINSS 14 Ekim 1066 Harold Goödwinson İngiltere Kralı seçildiğinde iki büyük ra- kibi vardı; Norveç Kralı Hard- rada ve Normandiya Dükü William. Hardrada kuzeyden, Willlam güneyden olmak üze- re İngiltere'ye saldırdılar. Kral Harold derhal saldırıya geçe- rek Hardrada ve ordusunu yo- ketti. Ve sonra William'ın ordu- suyla karşılaştı. Savunma hat- tını tepelere kuran Harold ve askerleri Normanlar'ı yukarı çı- kartmadılar. Tüm saldlırıları püskürttüler. Norman okçula- n da fazla etkili olamadılar. Düşmana açıkça saldırarak kazanamayacaklarını anla- yan Normanlar kaçacır gibi ya- pıp geri çekildiler. Harold da bu oyuna kandı ve askerleri takip için avantajlı oldukları 55